Z Monzy další dva body

Tým KL Intermoto Czech Republic absolvoval v italské Monze čtvrtý závod letošního šampionátu World Supersport, ve kterém skončil Tomáš Mikšovský na 14. místě, zatímco Pawel Szkopek dojel devatenáctý

Z Monzy další dva body
Královéhradecký motocyklový tým KL Intermoto Czech Republic absolvoval čtvrtý závod letošního Mistrovství Evropy třídy Supersport, který se konal na superrychlém okruhu v Centrálním parku italského města Monza, jenž leží nedaleko historického města Milana. Po dvou dnech kvalifikace, která se nesla ve znamení tvrdé práce na nastavení podvozků motocyklů Honda CBR 600RR, se Tomáš Mikšovský kvalifikoval do závodu jako osmnáctý jezdec výsledkové listiny, zatímco Pawel Szkopek, který nastupoval do tohoto podniku se zraněnými žebry a levým ramenem, skončil v kvalifikaci na 25. místě.
Start nedělního závodu nevyšel našim jezdcům dle jejich přání, ovšem již v průběhu prvního kola se dokázal Tomáš Mikšovský posunout o dvě pozice oproti svému startovnímu místu. V následujícím kole Tommy předjel domácího Mattea Baiocca a posunul se na bodované patnácté místo. Pak ho sice předjeli někdejší piloti Grand Prix Ivan Goi a Johan Stigefelt, hlavní problém však přišel dvě kola před polovinou závodu, kdy našeho jezdce postihla stejná porucha jako v předchozím závodě ve Valencii - prasklý výfuk. Tato porucha opět ovlivnila výkonový průběh motoru Tomášovi Hondy, což v praxi znamenalo, že náš jezdec nemohl plně využít sílu motoru při výjezdech ze zatáček a jeho časy na jednotlivá kola byly ihned o jednu sekundu, později, kdy se do výfuku udělala skoro deseticentimetrová díra, dokonce o dvě sekundy pomalejší, než v úvodu závodu, kdy zdatně sekundoval Švédu Stigefeldovi. Ještě dvě kola před cílem se zdálo, že tentokrát vyjde Tomáš Mikšovský bez bodového zisku, ovšem pád Simone Sanny posunul nymburského jezdce na patnácté místo a pozdější diskvalifikace Alessia Corradiho (porušení technických pravidel) dokonce na místo čtrnácté.
Pawel Szkopek absolvoval na Monze nádherný závod, který byl okořeněn obrovským soubojem čtyřčlenné skupiny, ve které byli kromě našeho jezdce ještě Finové Haarala s Pennou a Francouz Enjolras. Souboj, jenž trval od úvodního kola až na cílovou čáru často zvedal diváky ze svých sedadel, zejména předjíždění ve vysokých rychlostech na rovinkách a při brždění do šikan častokrát ohodnotili italští fanoušci bouřlivým potleskem. Při pohledu na bojující čtveřici by nikdo neřekl, že se jedná o skupinu na konci pořadí závodu. Změny pořadí přicházeli prakticky v každé zatáčce, na každé dlouhé rovině, Pawel Szkopek po závodě zdůraznil, že mnohokrát přišlo doslova na souboj loktů, kdy v nájezdu na cílovou rovinku do sebe jezdci navzájem strkali v rychlostech přes 200 km/h. Bohužel nebylo našemu jezdci dáno vychutnat si tento souboj až na cílovou čáru posledního kola, protože právě v posledním kole se na konci finální rovinky z jeho motocyklu najednou zakouřilo. Pawel ihned poznal, že s motorem není něco v pořádku a tak nechtěl riskovat rozsáhlejší poškození, raději zvolnil tempo a do cíle přijel se ztrátou dvaceti sekund na skupinu, ve které předtím úspěšně bojoval. Při prvním ohledání motoru, které proběhlo hned po závodě, byl zjištěn olej nad pístem čtvrtého válce, jak došlo k průsaku a o jak velké poškození se jedná, bude upřesněno až při podrobné kontrole.
V celkovém pořadí letošního šampionátu se Tomáš Mikšovský drží v první patnáctce, když právě tato pozice mu s devíti body po čtyřech závodech patří. Pawel Szkopek je na 19. místě, kde má pět bodů. Dalším závodem Mistrovství světa Supersport bude podnik na britském okruhu Silverstone, kde se jede poslední květnový víkend.
Josef Kubíček – manažer týmu
Kluci pod vedením Jirky Látra odvedli maximum práce při přípravě motorek, bohužel se opět opakovala závada na výfuku Tomášovi motorky. Možná se to dá přičíst tomu, že nebyly oboustranně dobře zmanažerované vztahy s firmou Laser. Snažíme se ovšem tomu dát maximum, dostaly jsme díly na výfuk, ovšem ve své podstatě se zřejmě nejednalo o nové díly, ale o díly, které byly do určité míry repasované. Došlo opět k destrukci výfuku ve stejné části jako při závodě ve Valencii a tím ke ztrátě výkonu na Tomášově motorce. Tady si myslím, že zaplaťpánbůh za nakonec čtrnácté místo a tedy za dva body. Myslím, že kdyby nedošlo k poškození výfuku, mohl Tomáš bojovat se Stigefeltem o třinácté místo. Takhle byl Tommy z toho souboje vyřazený. Pro další závody jednáme o změně dodavatele výfuku, protože si myslíme, že jednání s firmou Laser nám nepřináší pomoc. Pawel bojoval se zraněnou rukou jak mohl. Někdo může říci, že Intermoto je poslední, takzvaně "s lampou", ale on jel se skupinou, která sváděla obrovský souboj o to nebýt poslední. Pawel si v této skupině velmi slušně počínal, ovšem v posledním kole ho zradila motorka, kdy motor začal vynechávat. Pawel měl strach aby motor nepoškodil, a protože nešlo o bodované pozice, raději motorku odstavil, projel pouze volně cílem, za kterým motorku úplně zastavil. Nyní se budou demontovat oba motory a posílat do Belgie na repase. Doma ihned zahájíme přípravy na Silverstone. Jak bude vše dál, se uvidí. Sezóna je samozřejmě náročnější a náročnější, je to větší než byly naše podzimní představy. Myslím si, že už to, že jsme tady, je malý zázrak, stejně jako to, že s námi již i počítá konkurence. Uděláme proto maximum, aby bylo vše stále lepší a lepší. Uděláme maximum proto, abychom se zde udrželi a bojovali dál!
Tomáš Mikšovský (14. místo)
Myslím si, že tento víkend probíhal dobře. Postavení na startu nasvědčovalo tomu, že bychom mohli nějaký bodík urvat. Spokojený jsem byl s pérováním, pneumatikami, prostě se vším, asi nám ale nepřálo štěstí a přišla stejná závada jako ve Valencii. Okolo čtvrtého kola mi prasknul výfuk. Asi tomu nebude nikdo věřit, ale je to tak. Motorka opět ztratila kroutící moment, který potřebuju k výjezdu z pomalých zatáček, ze šikan. Tam jsem hodně ztrácel. Už to nebylo ono, nedokázal jsem se jich držet. Nakonec po diskvalifikaci Alessia jsou tyto dva bodíky vlastně vysvobozením. Je to taková menší odměna, která jednoznačně putuje mému týmu, jehož práce probíhala na jedničku. Mám přiděleného nového mechanika, jmenuje se "pan Kolja". Jsem s ním hodně spokojený, rozumíme si, je s ním výborná spolupráce. S novou posilou přišly do týmu i nové zkušenosti, vždyť Ivoš Nechvátl /Kolja/ jezdil s Jirkou Mrkývkou po závodech Mistrovství světa Superbike. Každopádně celý tým velmi tvrdě pracoval na motorce, každou připomínku se ihned snažil vyřešit. Dva body jsou především jeho zásluhou a já jim za to děkuji.
Pawel Szkopek (19. místo)
Byl to pěkný závod, hodně jsem si zabojoval. Před závodem mě v Mobilní klinice ruku namasírovali a obstříkli rameno, jenže ta ruka stejně hodně bolela. Měl jsem do závodu špatný start, protože ve Warm Upu jsem při zkoušce startu spálil spojku a nová měla jinak nastavený chod, zabírala v jiném místě. Má reakce na zhasnutí světel byla dobrá, ale po puštění spojky klesly moc otáčky a já musel znovu zmáčknout spojku. Všichni mi odjeli, ale do první zatáčky jsem už byl opět za nimi. Bohužel jsem byl trochu delší a musel jsem proto jet po betonu, všichni mi tedy zase poodjeli. Neztrácel jsem ovšem hlavu, říkal jsem si dobře, závod je dlouhý, vše se může napravit. Snažil jsem se jet jak nelépe dovedu, byl to podle mne dobrý závod. Jelo se mi dobře, jen motorka trochu zlobila. Myslím, že před závodem praskl kroužek na jednom z pístu a ta motorka nejela jak měla. Poznal jsem to například na výjezdech ze zatáček, kdy jsem byl o pět kilometrů rychlejší než Haarala, ale poté, co jsem se dostal na rovince vedle něho, tak mi stejně ujel. Myslím, že kdyby motorka dobře fungovala, mohl jsem být na jedno kolo o sekundu rychlejší. Nakonec to motor nevydržel, na konci předposledního kola jsem byl sedmnáctý, ale pak motor šel na tři válce a já klesl na devatenácté místo. Raději jsem zvolnil a dojel do cíle, nechtěl jsem riskovat větší poškození. Závod byl pěkný, ale se špatným koncem. Mrzí mě, že se stále projevuje bolestivě mé zranění. V závodě jsem neudělal žádnou chybu a tak mě o to více mrzí, že mě ten motor o sekundu zpomaloval, bylo to znát hlavně při výjezdech ze zatáček, ze kterých mě to nechtělo vytahovat. Jsou zde tři dlouhé rovinky, které by mi jinak určitě tu sekundu daly.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist