Z kubatury supersportů

Pomalu se nám naplňuje pro příští rok i startovní listina supersportů. Zde jsou některé novinky, respektive jejich souhrn, kdo se také v šampionátu SSP v roce 2011 objeví. A nechybí ani aktuální informace z týmu Intermoto Honda!

Z kubatury supersportů
Hned na začátek jedna hodně pozitivní zpráva. Mistrovský tým Ten Kate Honda zůstává i nadále v šampionátu, to je jisté. Jedním z jezdců bude mladý Francouz Florian Marino - aktuální vicešampion malých stocků, tím druhým pak některý ze zkušených - volných - pilotů.

Tento nizozemský tým získal doposud 63 Pole Position, 120 podiových umístění, vyhrál 61 závodů a jeho jezdci zajeli celkem 56 nejrychlejších kol v závodech. Patří mu také 8 titulů mistra světa jezdců a stejný počet titulů ve značkách (Honda). Nejúspěšnější léta byla 2002 až 2008. což znamenalo 7 titulů v řadě. Jezdci získali také 13 vítězství v závodě bez přerušení, 12 PP v řadě za sebou, a absolutní hvězdou je pak poslední mistr světa Kenan Sofuoglu, který vyhrál celkem 17 závodů.

Bývalý švédský šampión superbiků Alexander Lundh potvrdil, že se i v roce 2011 představí v tomto šampionátu, kde pojede se svým stávajícím týmem Cresto Guide Racing. V právě skončeném šampionátu skončil Lundh na 16. místě, když získal  celkem 24 bodů. 

Italská média zveřejnila informaci o tom, že by se ve startovním poli roku 2011 měl objevit i nový dvoučlenný tým s motocykly Triumph Daytona 675. Je to rodinná stáj "Team Suriano" a jezdci by měli být Italové Fabrizio Perotti a Danilo Dell'Omo. 



Do šampionátu, minimálně na 5 závodů s divokou kartou, se ale chystají i další Italové a sice Kawasaki Puccetti Racing.  Na motocyklech Kawasaki Ninja ZX-6R by se měli objevit tito dva jezdci: Stefano Cruciani a Mirko Giansanti. Plánovány jsou starty na okruzích Monza, Misano, Brno, Imola a Magny Cours.


Šampionát pojede i loňský debutant, Švýcar Bastien Chesaux, tedy ex-jezdec závodů Grand Prix stopětadvacítek a dvěstěpadesátek. Ten bude sedlat motocykl  Honda CBR 600RR ve stáji Harms Benjan Racing. 





Na závěr našeho článku o supersportech jsme si nechali český tým Intermoto Hradec Králové a na telefonu byl pan Joska Kubíček, tedy manažér stáje, která je spjata už hodně roků právě s Hondou: "Pojedeme se dvěma jezdci. Týmovou jedničkou bude Brit Gino Rea, ten byl o tomto víkendu v České republice, kdy jsme společně dolaďovali poslední termíny a některé další záležitosti. Druhým jezdcem byl měl být někdo z následující pětice: Francouz Fabien Foret, Ukrajinec Vladimír Ivanov, další Francouz a ex-jezdec Intermota Matthieu Lagrive, Ital Vittorio Iannuzzo či doposavadní pilot tohoto českého týmu Ital Massimo Roccoli."

Na mou otázku, zda má šanci i Lukáš Pešek, jsem dostal následující odpověď: "S Lukášem jsem o možnosti startu na našem motocyklu skutečně hovořil, samozřejmě hraje u něho prim, setrvat v Moto2 (případně v 125 ccm), ale vše je stále otevřeno. O této možnosti, jeho startu v supersportech, je tedy předčasné mluvit."

A tak jsme se zeptali populárního "hlasu" z Novy, jaká je vlastně perspektiva supersportů z jeho pohledu a zde je odpověď pana Kubíčka: "Myslím si, že supersporty jsou už z nejhoršího venku, neboť počítám s minimálně 20 stálými piloty, vidím to ale na 23-24 jezdců. Vloni zde byl velký boom Moto2, ale tam není startovní pole nafukující a vejde se tam pouze 40 jezdců a na světě je jich přece daleko více, kdo chce závodit na nejvyšší úrovni s motocykly o objemu 600 ccm, a je zde určitý přetlak pilotů. Navíc supersporty v uplynulé sezóně dokázaly, že jsou stále ještě rychlejší a výkonnější než Moto2! Supersporty mají své místo na slunci, mají pochopitelně i jiný marketing a bude záležet pouze na promotérovi šampionátu, tedy firmě Infront, kam se budou dále vyvíjet".    

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist