WSBK: V Intermotu na kafi …

Luxusní brněnské zastavení Superbikového kolotoče je už minulostí a tak je čas hodnotit a komentovat nejen tento závod, ale i tak trochu věci ze zákulisí šampionátu. Pár slov přidal i Páťa Vosty a nakonec ještě něco málo fotek.

WSBK: V Intermotu na kafi …


Občas projíždím v Hradci Králové okolo sídla týmu Intermoto Czech. Tentokrát jsem se zastavil na dobrý kafe a kus řeči.
Kdo ale znáte jednoho z majitelů týmů, pana Josku Kubíčka, určitě si dokážete představit, kdo tu řeč vlastně držel ;-) .


První otázka je jasná: co Brno pohledem šéfa týmu?
Začnu třeba Patrikem, ale ne hned jeho posledním výkonem. Vrátím se až do Monzy. Tam se Páťa začal docela dobře rozjíždět, jenže celé to skončilo pádem a pochroumaným ramenem. 
S tím souvisí i další závody v JAR o týden později. 
Dnes je jasné že tamní start nebyl dobrou volbou, ne úplně uzdravený Vosty znovu „padl“ a to jednomu moc nepřidá. 
V Americe pro změnu zaúřadovala technická závada ve chvíli, kdy možná byl bodík na dosah.
Pak přišla Evropa a závody v Itálii a v Anglii. Co si budeme povídat, v Misanu se mu vůbec nedařilo, ale naštěstí o týden později, v Doningtonu zajel velmi solidní výkon, a určitě se vrátil do tak důležité jezdecké pohody
No a potom už se všechno začalo připravovat na domácí a proto nanejvýš prestižní Brno.
Patrik se chtěl doma ukázat a celý tým pro to dělal první poslední. Jenže i tady byla technika nakonec proti. Začalo to přetočeným motorem. Patrik se totiž vrátil ke klasické spojce. Ta mu vyhovuje víc a začal s ní zase jezdit rychleji, jenže po jednom podřazení vyletěly otáčky nad 17 tisíc a bylo to… A záložní motor je prostě záložní motor. Intermoto, stejně tak jako všechny týmy, má k dispozici motorů několik, jenže do závodů se jde vždycky s tím nejlepším a ten když se pokazí, je to špatně. Na druhou stranu se tady bavíme o rozdílu méně než dvě procenta výkonu, takže i ten záložní motor je maximálně ostrá záležitost.
Ve vlastním závodě začínal Páťa de facto až z úplného konce pole, ale nehodil flintu do žita a v polovině závodu byl už 17., tedy kousek od bodů. Co se přihodilo pak, víme všichni. Ještě nikdy se nestalo, aby námi připravená motorka nedojela kvůli prasklému řetězu. K tomu se nedá nic říct. Optimálně zajetý řetěz, to se prostě nestává.
Tady chci jen podotknout, že naší snahou je dávat obě klukům kvalitní a srovnatelný materiál, ale někdy prostě rozhodne smůla.

Na druhou stranu, Massimo nám všem svým výkonem všechno vynahradil. Po dojetí sice říkal že sám není moc spokojený, že si věřil i na další předjetí, ale nakonec se i vzhledem ke stavu přední gumy rozhodl neriskovat a dojel sedmý. Zaplať Pánbůh za to :-) .


V malý štocích zajel David k tátově (Jirka Látr, druhý šéf Intermota) spokojenosti slušné časy, no a Tomáš Svitok, to je kapitola sama pro sebe. 
To si člověk uvědomí, proč to všechno vlastně dělá. Zářil jako sluníčko a když líčil svojí mateřštinou průběh závodu … to jsou chvíle k nezaplacení. Tady je dost pravděpodobné, že se dohodneme na další spolupráci a že sezónu dojedeme společně.

Nějaké nové zprávy ze zákulisí šampionátu?
Věcí o kterých se mluví je víc než dost. Jednou z nich jsou i závody malých štoků. Ukázalo se, že letošní systém se moc neosvědčil. Jednak je i tohle závodění hodně drahé a vzhledem ke zrušení pátečních tréninků dostanou týmy za hodně peněz málo muziky. Teď už je jisté že tím nic neušetřilo a tak, snad, od příštího roku, bude o jeden trénink víc. Kromě toho se hledají další cesty, jak tuhle vstupní třídu co nejvíc zlevnit. Cílem všeho snažení je zajistit účast alespoň 35 jezdců.
To by mělo hodně pozitivní dopad i v tom, že pokud se všechno povede, vstoupily by do šestkových štoků i továrny, třeba v podobě juniorských týmů. Všechno se zatím řeší, ale věci by se měly dotáhnout do konce už teď, během pauzy mezi závody, a v Německu by měla být k tomuhle vydaná tiskovka.
Další důležitou záležitostí je spor mezi pořadateli MotoGP a WSBK. Dorna by chtěla určitou sériovostí zlevnit náklady a to se pochopitelně nelíbí Infrontu. Nicméně z motocyklové federace přišlo ubezpečení, že nic takového nehrozí a že cestovní motorky zůstávají „bajkům“. Celé to nakonec asi bude o kompromisu. Pro Moto2 tak možná budou motory vycházet ze série, ale jejich hlavy budou připravené jako prototypy …
Faktem ale je, že zájem o tuhle třídu je i za strany stávajících týmů z WSBK, a tak je předpoklad, že naplnit startovku nebude problém. Mluví se i o tom, že Dorna zaplatí týmům dopravu až 1600 kg materiálu na zámořské závody. To ve svém důsledku znamená, že náklady se dostanou na relativně srovnatelnou úroveň jako Supersporty. Bude ještě zajímavé tohle sledovat.
Řeší se také závod v Kataru, resp. místo po něm v kalendáři. Japonská varianta je hrozně drahá a týmy by uvítaly evropský závod. Pravděpodobně se tak pojede ve Valelunze.


Jaké jsou plány Intermota na příští rok?
Určitě chceme dál závodit. Jsme vlastně první naprosto privátní tým, tedy bez jakékoli tovární podpory a mezi důležitými lidmi se to ví. Což je samozřejmě dobře. Zatím se všechno stále řeší ale upečené není nic. Proto je v tuhle chvíli jistá naše účast ve štocích a to ostatní se uvidí. Teď je nejdůležitější dobře zakončit rozjetou sezónu. Jako vždy, i teď je to o penězích. Do desátého místa mají týmy placenou přepravu do zámoří takže o to jde především.

Pár slov na závěr
Teď si vybereme "celozávodní" dovolenou a potom se vydáme do Německa na Nurburgring. Cílem je samozřejmě přivézt domů co nejvíc bodů. Takže všichni držte palce. 
Tímto děkujeme všem našim fanouškům a partnerům za zájem a za podporu.
 




...  ...   ... Patrik Vostárek, prosím ...

Patriku jaká byla škola v Mostě*?
Byla to docela makačka. Jeli jsme tam s Mildou Čihákem vlastně hned po závodech v Brně a protože se jezdilo v pondělí i v úterý až do večera, bylo to znát.  
Samotné ježdění probíhá pod dohledem instruktorů. Je to tak, že během teorie se proberou nějaké věci a pak na dráze se to zkouší prakticky. A po dojetí tě hned rozeberou :-). 
V  několika lekcích se tě snaží naučit jak správně a uvolněně na motorce sedět, kam se koukat, jak najíždět správně všechny zatáčky a brzdné body ... je toho moc a přizpůsobit se tomu je na delší dobu. 
Co to bylo konkrétně u tebe?
Prakticky mně řekli, že na motorce sedím blbě :-) . Takže jsme řešili to, že z ní moc vylézám, natočení  ramen a další drobnosti.
Taď je trochu pauza, budeš se válet u vody?
:-) budu makat na fyzičce. Běhání, plavání, kolo ... Všechno, co jsem v poslední době absolvoval je fakt znát. Díky tomu jsem po závodech v pohodě.
Další závody se jedou na Nurburgringu ... 
Tam jsem poprvé vyhrál štoky a tu trať mám moc rád. Má fajn rytmus a dobře se mi tam jezdí. Teď tam pojedu, po tom všem v poslední době, hlavně zajet to nejlepší co půjde. 
Takže uvidíme ...
Všichni se mějte a držte palec. Za to všem dík.

*v Mostě proběhla v režii týmu Prorace premiéra California Superbike School - školy správného ježdění na okruhu. Téměř všichni, kdo něco znamenaji v závodnickém světě se o CSS někdy otřeli. 
Jejich produktem je mj. i pan B.Spies, dokonce i Troy Bayliss na konci své kariéry s nimi  konzultoval svůj "antistyl".

Pokud se zadaří, dozvíte se tady časem i něco víc.


... a ještě pár fotek z Brna

wss


wsbk



sst 600


sst 1000




co dodat, parádní závody:


více na www.photopro.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist