WSBK: Team Stiggy skončil
Text: Jiří Mikšík | Foto: Stiggy Honda Racing | Zveřejněno: 14.12.2009 | Zobrazeno: 2 013x
Řadu měsíců se marně pokoušel Johan Stigefelt sehnat peníze na pokračování svého týmu v roce 2010 a to aspoň v superbicích. To se mu bohužel nepodařilo...
Pět let závodil tým Stiggy Honda v mistrovství světa supersportů. V roce 2009 si k tomu přidal ještě kubaturu superbiků a zřejmě to bylo příliš velké sousto. Přes všechny úspěchy, např. celkově 6. místo Leona Haslama v MS WSBK 2009, nesehnal švédský majitel tohoto týmu peníze na rok 2010 a tak oficálně oznámil ve své TZ ukončení činnosti tohoto týmu.
Švéd Stigefelt absolvoval poslední závody sezóny 2009 pouze s Leonem Haslamem. John Hopkins byl totiž zraněný, Gianluca Vizziello byl propuštěn a i Anthony West byl v závěru sezóny také pouhým divákem.
Stigefeltův problém začal v létě tohoto roku, kdy investoři od týmu odstoupili. On sám opět převzal tým a ačkoliv se snažil ho dovést úspěšně až do konce sezóny 2009, tak se mu to nepodařilo. Honda mu jasně dala najevo, že jejím číslem "1" je nizozemská stáj Ten Kate a ani promotér šampionátu, firma Infront, tomuto týmu nepomohl.
Největších úspěchů dosáhl tento tým v roce 2008, kdy Australan Joshua Brookes skončil celkově třetí v MS supersportů, Brit Leon Haslam (na snímku) získal letos v superbicích 4 podiová umístění a 11x skončil v Top 5.
Jak uvádí TZ týmu Stiggy Racing, důvodem neúčasti týmu v roce 2010 v superbikovém, ale i supersportovém šampionátu je velmi těžká současná hospodářská a ekonomická situace. Dále se v něm píše, že toto rozhodnutí se zrodilo hodně těžko, ale nebylo jiné východisko.
Co se týká dosavadních jezdců, tak Stiggy Racing už velmi včas informoval Leona Haslama o vzniklé situaci a ten také získal místo v továrním týmu Alstare Suzuki. Jezdecký osud druhého jezdce superbiků, Američana Johna Hopkinse, je v současné době hodně nejasný.
Ze supersportových jezdců nemá doposud žádnou smlouvu Ital Vizziello. O něco lépe na tom je Australan Anthony West, který na své supersportové Hondě pod nálepkou "MZ" testoval v minulém týdnu ve Valencii v kubatuře Moto2 a zajel zde také po oba dva dny nejrychlejší časy.
A zde úplně aktuální novinka: Johan Stigefelt bude působit u nově vzniklého privátního týmu BMW jako technický ředitel. Přivede s sebou také technika Petera Goddarda - jako odborníka na šasí a dynamiku a údajně i druhého jezdce. Z angažování Mata Mladina sice sešlo, v "záloze" ale jsou údajně John Hopkins nebo Makoto Tamada.
Švéd Stigefelt absolvoval poslední závody sezóny 2009 pouze s Leonem Haslamem. John Hopkins byl totiž zraněný, Gianluca Vizziello byl propuštěn a i Anthony West byl v závěru sezóny také pouhým divákem.
Stigefeltův problém začal v létě tohoto roku, kdy investoři od týmu odstoupili. On sám opět převzal tým a ačkoliv se snažil ho dovést úspěšně až do konce sezóny 2009, tak se mu to nepodařilo. Honda mu jasně dala najevo, že jejím číslem "1" je nizozemská stáj Ten Kate a ani promotér šampionátu, firma Infront, tomuto týmu nepomohl.
Největších úspěchů dosáhl tento tým v roce 2008, kdy Australan Joshua Brookes skončil celkově třetí v MS supersportů, Brit Leon Haslam (na snímku) získal letos v superbicích 4 podiová umístění a 11x skončil v Top 5.
Jak uvádí TZ týmu Stiggy Racing, důvodem neúčasti týmu v roce 2010 v superbikovém, ale i supersportovém šampionátu je velmi těžká současná hospodářská a ekonomická situace. Dále se v něm píše, že toto rozhodnutí se zrodilo hodně těžko, ale nebylo jiné východisko.
Co se týká dosavadních jezdců, tak Stiggy Racing už velmi včas informoval Leona Haslama o vzniklé situaci a ten také získal místo v továrním týmu Alstare Suzuki. Jezdecký osud druhého jezdce superbiků, Američana Johna Hopkinse, je v současné době hodně nejasný.
Ze supersportových jezdců nemá doposud žádnou smlouvu Ital Vizziello. O něco lépe na tom je Australan Anthony West, který na své supersportové Hondě pod nálepkou "MZ" testoval v minulém týdnu ve Valencii v kubatuře Moto2 a zajel zde také po oba dva dny nejrychlejší časy.
A zde úplně aktuální novinka: Johan Stigefelt bude působit u nově vzniklého privátního týmu BMW jako technický ředitel. Přivede s sebou také technika Petera Goddarda - jako odborníka na šasí a dynamiku a údajně i druhého jezdce. Z angažování Mata Mladina sice sešlo, v "záloze" ale jsou údajně John Hopkins nebo Makoto Tamada.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?