WSBK – První kola v Kyalami

Dnes byly v JAR zahájeny za účasti téměř všech špičkových týmů zimní Pirelli testy a do WSBK vstupuje další tým.


První den
byl napínavý hlavně pro nového jezdce tovární Ducati, Noriho Hagu

Během dne se mu povedlo třikrát upadnout, poprvé to bylo po kolizi s Jonathanem Reou, další pády následovaly po jeho vlastních chybách. Přesto ukázal že adaptace na dvouválcový motocykl mu nedělá zásadní problémy, nebo mu alespoň neubírá na rychlosti, když dosáhl čtvrtého nejlepšího času. Jeho parťák Michel Fabrizio ovšem jezdil ještě lépe a nenašel dnes přemožitele. Povedlo se mu také o desetinu překonat dosavadní rekord 1'41.321 - 151,470Km/h Colina Edwardse dosažený při posledních závodech na tomto okruhu v roce 2002. 
Tehdy měl ale Colin svoji VTR obutou do pneu od Michelinu. 
Michel se potom dal slyšet, že se do konce testování cítí na ještě lepší výsledek.

Druhý byl překvapivě nováček nejen v týmu Yamaha Motor Italia, ale i v MS, Američan Ben Spies. Ten si pochvaloval jak trať, o které řekl že díky podobnosti s americkými okruhy byla snadná na učení, tak motor nové eR1. 
Ten má poprvé* v superbiku jiné pořadí zapalování (270- 180- 90-180) a umožňuje lepší kontrolu nad přísunem výkonu na zadní kolo a tím i hladší výjezdy ze zatáček.
Není velkým překvapením dobré umístění Neukirchnera a Kagayamy na nových Suzuki na třetím resp. pátém místě, ale šestý čas Shinyi Nakana určitě ano. 
Ukázal že Aprilie, nová motorka v poli, nebude rozhodně otloukánek vzadu. To ostatně potvrdila i druhá Aprilka na sedmém místě s Maxem Biaggim. Na něm se možná podepsala i hodně dlouhá cestovní anabáze, když místo plánovaných 12, strávil přesunem 36 hodin. 
Špatně si nakonec nevedly ani nové BMW S1000RR s Troyem Corserem a Rubenem Xausem
Naopak, moc se nedařilo jezdcům na Hondách a Tomu Sykesovi, který dal jen 16 kol a potom, pro vyčerpání kvůli nejasné nemoci, zbytek dne relaxoval.

1. Fabrizio (Ita-Ducati) 1'41"204 (66 kol)
2. Spies (Usa-Yamaha) 1'41"599 (46)
3. Neukirchner (Ger-Suzuki) 1'41"713 (69)
4. Haga (Jpn-Ducati) 1'41"730 (31)
5. Kagayama (Jpn-Suzuki) 1'41"755 (39)
6. Nakano (Jpn-Aprilia) 1'41"846 (51)
7. Biaggi (Ita-Aprilia) 1'42"446 (29)
8. Kiyonari (Jpn-Honda) 1'42"744 (62)
9. Corser (Aus-Bmw) 1'42"975 (33)
10. Xaus (Spa-Bmw) 1'43"274 (41)
11. Checa (Spa-Honda) 1'43"418 (10)
12. Rea (GB-Honda) 1'44"496 (16)
13. Sykes (GB-Yamaha) 1'46"780 (16)



 Dalším týmem který vstupuje do příští sezóny je Squadra Corse Italia.
 

Jezdcem bude Vittorio Iannuzzo a pojede na letošní Hondě CBR1000RR. Sedmadvacetiletý vítěz velkých štoků z roku 2002 si letos zažil peklíčko vážného zranění i neúspěchů u Pedercini Kawasaki (0 b). 
Podle týmoného bosse Umberto Pezzinitiho je ale Vittorio tím správným jezdcem. Má zkušenosti, talent a hlavně po hubených létech velký hlad po výsledcích



* tým Virgin Yamaha British Superbike zkoušel BigBang už v roce 2005

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist