WSBK - Ohlédnutí za rokem 2009

Které byly hlavní momenty superbikového světa 2009? Podívejme se na ně společně!

WSBK - Ohlédnutí za rokem 2009

Nejlepší jezdec – Ben Spies


Po třech titulech v mistrovství USA bylo všem odborníkům jasné, že Ben Spies bude hodně rychlý. Ale že na novém motocyklu, na úplně nových okruzích, s novými pneumatikami a v úplně nové závodní sérii bude takovým suverénem, tak to asi nevěřil nikdo! Ano vítězství v závodech jistě, proč né? Ale titul mistra světa? to se zdálo skoro nemožné. Ovšem Texasan začal skvěle, Pole position a k tomu jako přídavkem vítězství ve 2. jízdě. 

V průběhu sezóny byl už Spies až 88 bodů za Noriyuki Hagou, v posledním závodě v Portimao ale zůstal úplně "cool" a titul mistra světa si zajistil už v první jízdě. Zasloužený šampion od kterého můžeme očekávat v budoucnosti hodně velké věci! 

Nejlepší motocykl - tovární Ducati



Noriyuki Haga sice prohrál titul mistra světa jezdců, titul konstruktérů vyhrála Ducati 1198. Dohromady vyhráli Haga a Fabrizio 11 závodů, 9x stáli společně na stupních vítězů. Kombinace využitého výkonu, povolené elektrotechniky a výborná aerodynamika udělali z motocyklu 1200-ccm V2 bike, který se dal sice porazit, ale né porážet. 

Česká bedna a celkové Top 10



Jakub Smrž se zasloužil nejen o první české historické podium v superbicích (2. jízda v Assenu), nýbrž i o celkové Top 10, když  vloni dojel 17x v Top 10. A to celá loňská sezóna nebyla pro něho vůbec jednoduchá, ba naopak.

Největší jezdecká chyba - Michel Fabrizio v Brně, 1. jízda


Přesně po 5 kolech první jízdy poslal tovární jezdec Ducati Michel Fabrizio Bena Spiese mimo závodní dráhu. Hodně trpké pro Američana, neboť...
Noriyuki Haga byl po svém pádu v Donington Parku hodně pošramocený a tak měl Spies obrovskou šanci získat hodně bodů k dobru. Ovšem Hagův týmový kolega Fabrizio byl zřejmě jiného mínění!

Fabrizio se sice doslova "na kolenou" Spiesovi omluvil, ten se ale zase nijak netajil tím, že mu chtěl raději ubalit jednou pořádnou facku...!

Největší blamáž - Yamaha neměla v Monze dostatek benzínu


Pouze několik stovek metrů chybělo Benu Spiesovi, aby si zajistil dalších 25 bodů, když mu došel benzín v nádrži. Nakonec dojel do cíle setrvačností jako 15. a znamenalo to jeden bod. Mechanici Yamahy sice všechny ujišťovali, že nádrž byla úplně plná a R1 prostě potřebovala více benzínu než normálně. Ovšem Monza byla pro Yamahu domácí závod, testovali zde už předtím a v podstatě by se taková školácká chyba neměla týmu přihodit, pokud chce být někdo mistrem světa!

Nejlepší jezdec s wild-card - Marco Simoncelli


V porovnání s minulými roky se letos závodů superbiků zúčastnilo daleko méně jezdců na divokou kartu. Ovšem když jel mistr světa dvěstěpadesátek Marco Simoncelli s Aprilií RSV4, tak nikdo nešetřil potleskem. Tedy snad s výjimkou týmového kolegy Maxe Biaggiho, tomu to zas tak milé určitě nebylo, když ho SuperSick porazil. 

Největší smolař - Max Neukirchner


Jako jeden z aspirantů na titul mistra světa nastupoval do sezóny Max Neukirchner. Po závodě na Monze ale bylo bohužel "vymalováno". Přitom to nebyla vůbec jeho chyba, byl ze zadu doslova torpédován Australanem Brendanem Robertsem. Výsledek: zlomená stehenní kost a několik týdnů nucený odpočinek. A při comebacku na testech v Imole brutální  highsider a zlomenina prsních obratlů. Jen obrovské štěstí zachránilo Maxe od dalšího života na vozíčku...

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.20
Známkováno: 10x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist