WSBK, Monza, zastávka pátá.

Kolotoč WSBK se znovu zastavil, tentokrát na jednom z nejrychlejších motocyklových okruhů vůbec.

Autodromo Nazionale Monza ..

.. je nejenom jeden z nejrychlejších, ale i jedním z nejstarších okruhů. Původní varianta o délce okolo deseti kilometrů tady byla postavena už v roce 1922. 
Okruh byl mnohokrát přestavován především kvůli zvyšujícím se nárokům na bezpečnost. Poslední velké úpravy byly provedeny v roce 2000 a týkaly se především šikan. Cílem bylo snížit množství karambolů v brzdných zónách.
Současná Monza měří 5.793 m, jezdí se na pravou ruku a pole position je vlevo. Jezdi se musí protáhnout skrz pět levých a osm pravých zatáček o poloměru 12,5 až 610 m.

Vzhledem k dosahovaným rychlostem je všechno o pneumatikách. Pirelli pro tento závod peče pro superbiky speciální gumky o šířce 200mm které si musejí během průletu přes Curva Parabolica poradit s teplotou až 200 Celsíků!
A jak rychle se tady jezdí? Hodně rychle, bajky si tu sviští až 320 km/h (placky F1 tady jedou až 370).
Nejrychleji tady zajel pan Haga, když vloni zajel Superpole za 1'44.941 průměrem 198,730 Km/h !

Dvouválce Ducati tady budou mít pravděpodobně nevýhodu v nižší maximálce. Např. při posledních závodech v Assenu, v superpoli, tedy bez pomoci slipstreamu, jel nejrychleji Haga – 287,5 km/h a až čtvrtá byla nejrychlejší Ducati Troye Baylisse s 276,5 km/h.


Jízdní řád
pátek


09.00-09.25 (25 MINS) SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.35-10.20 (45 MINS) W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.30-11.30 (60 MINS) W SBK FREE PRACTICE
11.45-12.15 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
13.15-14.00 (45 MINS) W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.15-15.15 (60 MINS) W SBK QUALIFYING PRACTICE
15.30-16.15 (45 MINS) SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
16.30-17.00 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

sobota
09.15-09.45 (30 MINS) SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
10.00-10.45 (45 MINS) W SUPERSPORT FREE PRACTICE
11.00-12.00 (60 MINS) W SBK QUALIFYING PRACTICE
12.15-12.45 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE
12.55-13.25 (30 MINS) PIT WALK PIT WALK
13.45-14.30 (45 MINS) W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.45-15.45 (60 MINS) W SBK FREE PRACTICE
16.00 W SBK SUPERPOLE
16.50 – 17.15 (25 MINS) SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
17.40 SUPERSTOCK 600 RACE ( 8 LAPS KM.46.344)

neděle
09.00-09.10 (10 MINS) SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20-09.40 (20 MINS) W SBK WARM UP
09.50-10.10 (20 MINS) W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE ( 11 LAPS KM.63.723)
11.10-11.30 (20 MINS) PIT WALK PIT WALK
12.00 W SBK RACE1 (18 laps Km 104.274)
13.20 W SUPERSPORT RACE (16 LAPS KM. 92.688)
15.30 W SBK RACE 2 (18 laps Km 104.274


Tabulka po čtyřech závodech
1 T. Bayliss AUS        178
2 C. Checa ESP         108
3 T. Corser AUS           89
4 F. Nieto ESP              85
5 R. Xaus ESP              81
6 N. Haga JPN              67
7 M. Neukirchner GER 66
8 M. Biaggi ITA              54
9 G. Lavilla ESP           48
10 L. Lanzi ITA             42
11 Y. Kagayama JPN 41
12 R. Kiyonari JPN      39
13 M. Fabrizio ITA        37
14 J. Smrz CZE            35
15 M. Tamada JPN     28


Pověděli:

Troy Bayliss tady získal double v sezóně 2001, 2 a 6. „Monza je jedním z mých oblíbených okruhů. Pro závody tady si docela věřím přestože čtyřválce budou určitě dobře připravené a velmi rychlé. Ale nemyslím si že by jejich rychlost byla pro nás velká nevýhoda. Jsou tady skvělí fanoušci a tak bych se chtěl rozloučit dalším párem dobrých výsledků.“
Jeho parťák Michel Fabrizio je po úspěšné operaci lokte a těší se na závody před domácím publikem.

Carlos Checa nemá s Monzou vůbec žádné zkušenosti, protože tento okruh chybí v kalendáři GP. „Po úspěchu na „domácí“ trati v Assenu chceme pokračovat stejným tempem. Je to tady pro mě nové, ale myslím že se trať rychle naučím. Bude důležité využít našeho výkonu a hlavně se budeme muset zaměřit na šikany. Chtěl bych začít trochu tlačit na Troye a snížit jeho náskok. Co se týče motorky tak zatím nemáme důvod nějak zásadně měnit nastavení z Assenu.“

Troy Corser, přestože stále čeká na vítězství na R1, je na tom hodně dobře. Na #21 sice ztrácí 89 bodů, ale na druhého Checu jen 19. „V minulosti jsme tady měli nějaké problémy ale teď bych nás ohodnotil tak na 8 z 10ti. Moje forma je dobrá a motivace hodně vysoká a pro vítězství pojedu tak tvrdě jak jen to půjde.“


Fonsi Nieto
„Naposledy jsem tady jel na jiné motorce a tak bude důležité naučit se to tady jezdit na GéeSiXeRu. Není to těžký okruh ale musíte mít dobře nastaveno a taky musíte vědět kdy je dobré využít slipstreamu. Suzuki má dobrou maximálku a doufám že se jí bude dařit využívat v závodech, ale napřed se musím dobře kvalifikovat. “

Ruben Xaus „Bude to opravdu těžké, ale je mým přáním udělat co nejlepší výsledek před našimi sponzory. Cítím se opravdu dobře a doufám že se nám podaří zmenšit naši nevýhodu proti čtyřválcům.“




Noriyuki Haga
„Monza je pro nás hodně důležitá. Vloni se mně tady dařilo. Dal jsem výborné Superpole a vyhrál oba závody a letos bych to rád zopakoval. Šampionát je letos ještě tvrdší než minulý rok a proto můj cíl není lehký ale udělám pro něj všechno.“



Max Neukirchner
„Byl jsem zničený po druhém závodě v Assenu ale měl jsem čas dát se do kupy a teď už se těším na Monzu. Trať by nám měla vyhovovat a alespoň jedno pódium by bylo fajn. Slipstreaming je tady hodně důležitý. Můžete být pátý ve Variante Ascari a přesto vyhrát závod. Taktika je důležitá a chce to mít dobrý plán když pomýšlíte na bednu.“


Max Biaggi
„Vloni jsem tady jel poprvé a skončil na bedně. Mám to tady rád a těším se na fanoušky z celé Itálie. Chci vyřešit všechny problémy a zajet tady dobré závody, pro tým, pro sponzory a pro všechny kteří nás podporují.“





Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist