WSBK Lausitzring – V pátek byl nejrychlejší Tom Sykes
Text: Petr Czyž | Foto: Vladimír Rejda | Zdroj: WorldSBK.com | Foto: Kawasaki Racing, Yamaha Racing | Zveřejněno: 18.8.2017 | Zobrazeno: 10 669x
Kapitoly článku
MS Superbike – 2.volný trénink
První den tréninků na Lausitzringu obdrželi jezdci všech šampionátů oznámení, že budou penalizování za pomalou a tudíž nebezpečnou jízdu blízko závodní stopy. Jedná se o podobné opatření jaké platí v seriálu Grand Prix, které má zamezit tomu, aby jezdci na dráze čekali na rychlejší soupeře ve snaze zajet v jejich stínu lepší kolo.
Ještě ani nebyla odjeta první polovina tréninku, když z motorky Alexe Lowese (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) unikl olej, na kterém následně havaroval Stefan Bradl (Red Bull Honda World Superbike Team). Trénink následně zastavily červené vlajky v době, kdy do konce tréninku zbývalo pětatřicet minut. Začalo intenzivní čištění v úseku zatáček jedenáct až čtrnáct, což mohl zkomplikovat déšť, který už byl cítit za humny. Do této chvíle stačil Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) znovu přepsat rekord, tentokrát na hodnotu 1'37,172 sekundy.
Pršet skutečně začalo a lije jako z konve. Restart tréninku následně odložili kvůli nepříznivým povětrnostním podmínkám. Druhou část tréninku tak jezdci superbiků odjedou na vodě bez šance si zlepšit čas z pátečního dopoledne.
- 2.volný trénink zastaven (červená vlajka) - do konce zbývá odjet 35'14s
Čekalo se neuvěřitelně dlouho než mohl trénink pokračovat. Na dráze byla spousta vody, takže odvodnění rozhodně není takové jaké by mělo být. Naštěstí už nepršelo, takže se jim podařilo dostat vodu z dráhy ven a na trať pustit jezdce superbiků, kteří si maximálně vyzkoušeli pneumatiky do mokrých podmínek. Na dráze byl ze začátku jen Polák Pawel Szkopek, později vyjel Eugene Laverty a někteří další závodníci. Nikdo si své maximum nezlepšil, takže pořadí zůstalo takové, jaké bylo před zastavením tréninku.
Přímý postup do druhého Superpole má po pátečních jízdách jistý Tom Sykes (Kawasaki Racing Team). Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), Lorenzo Savadori (Milwaukee Aprilia), Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia), Markus Reiterberger (VanZon Remeha BMW), Leon Camier (MV Agusta Reparto Corse), Jordi Torres (Althea BMW Racing Team) a Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team).
24°C, dráha suchá/mokrá, 33°C, vlhkost: 77%
1. | # | 66 | SYKES Tom | Kawasaki ZX-10RR | 1'37.172 | |
2. | # | 1 | REA Jonathan | Kawasaki ZX-10RR | 1'37.504 | +0.332 |
3. | # | 7 | DAVIES Chaz | Ducati Panigale R | 1'37.526 | +0.354 |
4. | # | 32 | SAVADORI Lorenzo | Aprilia RSV4 RF | 1'37.721 | +0.549 |
5. | # | 33 | MELANDRI Marco | Ducati Panigale R | 1'37.858 | +0.686 |
6. | # | 50 | LAVERTY Eugene | Aprilia RSV4 RF | 1'37.880 | +0.708 |
7. | # | 21 | REITERBERGER Markus | BMW S 1000 RR | 1'37.962 | +0.790 |
8. | # | 2 | CAMIER Leon | MV Agusta 1000 F4 | 1'38.165 | +0.993 |
9. | # | 81 | TORRES Jordi | BMW S 1000 RR | 1'38.462 | +1.290 |
10. | # | 22 | LOWES Alex | Yamaha YZF R1 | 1'38.470 | +1.298 |
11. | # | 60 | VAN DER MARK Michael | Yamaha YZF R1 | 1'38.541 | +1.369 |
12. | # | 6 | BRADL Stefan | Honda CBR1000RR | 1'38.794 | +1.622 |
13. | # | 12 | FORÉS Xavi | Ducati Panigale R | 1'38.917 | +1.745 |
14. | # | 40 | RAMOS Román | Kawasaki ZX-10RR | 1'38.984 | +1.812 |
15. | # | 35 | DE ROSA Raffaele | BMW S 1000 RR | 1'39.387 | +2.215 |
16. | # | 88 | KRUMMENACHER Randy | Kawasaki ZX-10RR | 1'39.441 | +2.269 |
17. | # | 36 | MERCADO Leandro | Aprilia RSV4 RF | 1'39.514 | +2.342 |
18. | # | 34 | GIUGLIANO Davide | Honda CBR1000RR | 1'39.658 | +2.486 |
19. | # | 86 | BADOVINI Ayrton | Kawasaki ZX-10RR | 1'40.116 | +2.944 |
20. | # | 37 | JEŽEK Ondřej | Kawasaki ZX-10RR | 1'40.588 | +3.416 |
21. | # | 84 | RUSSO Riccardo | Kawasaki ZX-10RR | 1'40.732 | +3.560 |
22. | # | 55 | ROCCOLI Massimo | Yamaha YZF R1 | 1'40.775 | +3.603 |
23. | # | 19 | SZKOPEK Pawel | Yamaha YZF R1 | 1'40.870 | +3.698 |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.