WSBK Katar - kvalifikace SBK a SSP

První zastávka na trati je tady… a na nádražní ceduli je napsáno Losail International Circuit. Tento moderní okruh uvedený do provozu v říjnu 2004 je umístěný jen 30 km od mezinárodního letiště v Doha. Jako jediný okruh v oblasti má homologaci FIM i FIA. Pro zajímavost, okruh stavělo zhruba tisíc lidí po dobu jednoho roku a náklady na vybudování byly 58 milionů USD.

Technické parametry:

Délka okruhu: 5.380 metrů
Šířka trati: 12 metrů
Nejdelší rovinka: 1.068 metrů
Pravých zatáček: 10
Levých zatáček: 6

Okolo dráhy je instalován umělý trávník který má alespoň omezit množství písku, který se dostane na asfalt.



Počasí
Poměrně nízká teplota okolo 15°C a velmi větrno. Vítr o rychlosti do 40 km/hod sebou navíc nese písek a tak je i docela nízká viditelnost, jen asi 3 – 5 km. Předpověď na zítra je velmi podobná.


Tiskovou zprávu k začátku sezóny vydal i výhradní dodavatel pneumatik pro tento šampionát, firma Pirelli.

„Pro tento rok je hodně změn v paddocku. Přišlo mnoho nových jezdců, jsou tu nové motocykly i nové týmy a všichni jsou pochopitelně trochu nervózní, zvláště vzhledem k podmínkám jaké panují na tomto okruhu. Vanou tady silné větry které trať pokrývají pískem a to není ideální ani pro důvěru jezdců ani pro životnost obutí.


Pirelli ale stále vyvíjí nové pneumatiky a pro piloty supersportů i superbiků tak budou k dispozici gumy s různou tvrdostí, s různou konstrukcí i různých rozměrů. Jezdci supersportů mají na víkend dvě přední a tři zadní gumy, u superbiků to jsou tři přední a čtyři zadní, plus jedna kvalifikační pro jezdce Superpole.

Trať je hodně náročná, jsou tady velmi rychlé zatáčky a většina je na pravou ruku. To spolu s pískem má samozřejmě extrémní vliv na přilnavost během závodu.

Na závodní pneumatiky vůbec jsou kladeny enormní nároky. Různé motory, různé výkonové křivky i rozdílné styly jednotlivých jezdců, s tím vším se musíme vyrovnat. Jako oficiální dodavatel pro tento šampionát už ale čtyři roky úspěšně tyto různorodé požadavky zvládáme, a díky tomu poznatky ze závodů přenášíme i do výrobků pro veřejnost.“

Výsledky první kvalifikace WSBK aneb Troyská válka

1 11 T. CORSER AUS Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1 1'59.627 292,2
2 21 T. BAYLISS AUS Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08 1'59.853 290,6
3 10 F. NIETO ESP Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 2'00.307 295,4
4 41 N. HAGA JPN Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1 2'00.476 293,0
5 34 Y. KAGAYAMA JPN Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 2'00.599 291,4
6 111 R. XAUS ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 2'00.695 289,1
7 57 L. LANZI ITA R.G. Team Ducati 1098 RS 08 2'00.724 280,8
8 3 M. BIAGGI ITA Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 2'00.744 293,8
9 194 S. GIMBERT FRA Yamaha France Spone GMT 94 YZF-R1 2'00.857 286,8
10 76 M. NEUKIRCHNER GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 2'00.904 297,0
11 84 M. FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08 2'00.937296,2
12 31 K. MUGGERIDGE AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR 2'01.086 286,8
13 7 C. CHECA ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2'01.409 291,4
14 86 A. BADOVINI ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 2'01.677 291,4
15 36 G. LAVILLA ESP Ventaxia VK Honda Honda CBR1000RR 2'01.729 292,2
16 96 J. SMRZ CZE Guandalini Racing by Grifo's Ducati 1098 RS 08 2'01.955 289,8
17 94 D. CHECA ESP Yamaha France Ipone GMT 94 Yamaha YZF-R1 2'01.984 279,3
18 44 R. ROLFO ITA Hannspree Honda Altea Honda CBR1000RR 2'02.004 284,5
19 55 R. LACONI FRA Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 2'02.100 291,4
20 13 V. IANNUZZO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 2'02.256 283,7
21 23 R. KIYONARI JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2'02.494 287,5
22 22 L. MORELLI ITA Alto Evolution Honda Superbike CBR1000RR 2'02.980 279,3
23 83 R. HOLLAND AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR 2'03.006 286,8
24 38 S. NAKATOMI JPN YZF Yamaha Yamaha YZF-R1 2'03.542 291,4
25 54 K. SOFUOGLU TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. CBR1000RR 2'03.765 296,2
26 88 S. AOYAMA JPN Alto Evolution Honda Superbike CBR1000RR 2'03.796 286,8
27 100 M.TAMADA JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 2'04.264 285,2
28 77 L. NAPOLEONE FRA Grillini PBR Team Yamaha YZF-R1 2'06.363 275,8



Ducati Xerox

Troy Bayllis, 2. „Jsem celkem spokojený s tím jak to šlo. Podmínky byly hodně na hraně a prostě se nedala jezdit jedna stopa. Vlastně se vůbec nedalo jezdit v klidu. Ale zítra může být jinak a tak asi zatím nemá smysl nějak zasahovat do nastavení. Ještě jedna věc, když se tak dívám na jména na soupisce, vypadá to letos na dobré poježdění a velké bitvy. Těším se.“

Michel Fabrizio, 11. „Opravdu to bylo hodně obtížné. Nakonec největším problémem nebyl písek ale vítr. Myslím že spolu s několika dalšími můžeme jezdit pod dvě minut, ale to počasí... . My jsme nějaké změny na nastavení udělali a tak doufám že zítra to bude lepší.“


Suzuki Alstare

Přes opravdu velmi obtížné podmínky Fonsi Nieto dokončil první kvalifikaci na třetím a Yukio Kagayama na pátém místě. Max Neukirchner přes některé problémy s nastavením dojel na 10 místě.

Fonsi Nieto, 3. „Kvůli větru to nebylo jednoduché. Na druhou stranu je dobré že jsem dokázal držet krok s Corserem, Bayllisem, a Hagou kteří tady na rozdíl od nás testovali. Protože vítr a písek jsou kombinace která vás často vyžene z dobré stopy, a to se pak špatně zajíždí dobré časy.“


Yukio Kagayama, 5. „Ten vítr, to byla síla! Nikdy jsem nic takového nezažil, . navíc takhle příšerně foukalo celý den. Na mnoha místech byly problémy s trakcí. Myslím že asi pětkrát mě vítr vystrčil z dobré stopy takže to byl ztracený čas. Docela zajímavé to bylo i proto, že jsem několikrát dostal šutrem do plexi ! Pro zítřek necháme nastavení šasi stejné jako dnes, ale uděláme nějaké změny na motoru a elektronice aby jízda byla trochu jednodušší.“

Max Neukirchner, 10. „Měl jsem mnoho problémů na různých místech trati. Třeba brzdění bylo hodně těžké, někdy jsem šel na brzdy s větrem v zádech, jindy foukalo zepředu. Hlavně v poslední zatáčce jsem ztrácel spoustu času. Navíc je to poprvé co jsem od konce minulé sezóny na trati, takže mám co dohánět.“




Yamaha Racing

Yamaze se jednoznačně zúročilo povedené testování na tomto okruhu. Dnes sice byly mnohem horší podmínky ale i tak jsou výsledky výborné. V dobré formě se představil i Sebastien Gimbert (Yamaha GMT94) který dal devátý čas. Jeho kolega z boxu Davide Checa byl sedmnáctý.

Troy Corser, 1. „Testovat těsně před závodem je fajn. Našli jsme výborné nastavení motoru. Šasi je také dobré ale jak moc to je otázka. Ten vítr to je fakt síla. Proto bysme potřebovali aby zítra bylo alespoň o trochu líp. Ale tým i motorky pracují výborně a to je pro další závody nejdůležitější.“

 

 

 

Noriuki Haga, 4. „Zajet dobré časy byla honička. Navíc mám za sebou vynikající highsider. Ustřelil mě zadek na kapalině z motorky a přistál jsem rovnou na hlavě. Mám dojem že před tím crashem jsem byl o půl čísla větší. Bolí to jako čert, ale teď se půjdu svalit a do zítřka by to mělo být v pořádku.“


Sterilgarda Go Eleven

Ruben Xaus, 6.
„Myslím že s měkčími gumami by to bylo lepší, takhle jsem se hrozně pral s větrem. Zítra by snad nemělo foukat tak moc, proto jsme nastavení nechali stejné jako při posledních testech, protože se mě s ním jezdilo výborně. “

Max Biaggi, 8. „Měl jsem velké problémy v zatáčkách ale na zítřek jsme připravení, protože máme pár nápadů jak to zvládnout.Tak si myslím že to bude dobré..“


Druhá kvalifikace se pojede zítra, po ní bude další volný trénink a pak už superpole. Oba závody se pojedou v sobotu.


Výsledky první kvalifikace WSS
Matthieu, všechny palce nahoru !!!



1
99 F. FORET FRA Yamaha World Supersport Yamaha YZF-R6 2'03. 259,9
2 65 J. REA GBR Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR 2'03.841 259,3
3 14 M. LAGRIVE FRA Intermoto Czech Honda CBR600RR 2'04.017 0.522 257,4
4 26 J. LASCORZ ESP Glaner Motocard.com Honda CBR600RR 2'04.343
5 69 G. NANNELLI ITA Hannspree Honda Altea Honda CBR600RR 2'04.446
6 18 C. JONES GBR Parkalgar Racing Team Honda CBR600RR 2'04.766
7 44 D. SALOM ESP Yamaha Spain Yamaha YZF-R6 2'04.858
8 77 B. VENEMAN NED Ressoftware Hoegee Suzuki Suzuki GSX-R600 2'04.880
9 88 A. PITT AUS Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR 2'04.996
10 47 I. CLEMENTI ITA Triumph Italia BE1 Racing Triumph 675 2'05.211
11 8 M. AITCHISON AUS Triumph Italia BE1 Racing Triumph 675 2'05.217
13 23 B. PARKES AUS Yamaha World Supersport Yamaha YZF-R6 2'05.301
14 24 G. MCCOY AUS Triumph - SC Triumph 675 2'05.349
15 31 V. KALLIO FIN Benjan Racing Team Honda CBR600RR 2'05.445
16 32 M. GIANSANTI ITA Berry Racing Honda CBR600RR 2'05.495
17 61 A. ANTONELLI ITA Hannspree Honda Altea Honda CBR600RR 2'05.586
18 55 M. ROCCOLI ITA Yamaha Lorenzini by Leoni Yamaha YZF-R6 2'05.715
19 21 K. FUJIWARA JPN Kawasaki Gil Motor Sport Kawasaki ZX-6R 2'05.742
20 121 A. VINCENT FRA Gil Motor Sport - Solution F Kawasaki ZX-6R 2'05.941
21 81 G. GOWLAND GBR Benjan Racing Team Honda CBR600RR 2'06.007
22 38 G. LEBLANC FRA CRS Grand Prix Honda CBR600RR 2'06.033
23 127 R. HARMS DEN Hannspree Stiggy Motors. Honda Honda CBR600RR 2'06.
24 4 L. ALFONSI ITA PMS Kawasaki ZX-6R 2'06.406
25 25 J. BROOKES AUS Hannspree Stiggy Motors. Honda Honda CBR600RR 2'06.
26 17 M. PRAIA POR Parkalgar Racing Team Honda CBR600RR 2'06.751
27 9 C. WALKER GBR Kawasaki Gil Motor Sport Kawasaki ZX-6R 2'06.755
28 57 I. DIONISI ITA Triumph - SC Triumph 675 2'07.246
29 37 W.DE ANGELIS RSM Intermoto Czech Honda CBR600RR 2'07.327
30 51 S. BARRAGAN ESP Glaner Motocard.com Honda CBR600RR 2'07.681
31 83 D. VAN KEYMEULEN BEL Ressoftware Hoegee Suzuki Suzuki GSX-R600 2'07.935
32 75 L. NEDOG SLO CRS Grand Prix Honda CBR600RR 2'08.761
33 15 G. TALMACSI HUN Factory Racing Honda CBR600RR 2'09.165
34 199 D. DELL'OMO ITA HP Racing Team Honda CBR600RR 2'10.891
35 72 A. MAGDA HUN Factory Racing Honda CBR600RR 2'11.246 7
36 888 J. PEDRO SUBIRATS ESP Yamaha Spain Yamaha YZF-R6 2'12.619

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist