WSBK Katar - jízda proti stopkám

Jak jistě všichni víte, včera odpoledne se šestnáctka nejlepších jezdců třídy superbike, pěkně jeden po druhém, pustila do boje se stopkami. Výsledky byly na motorkáře.cz pověšeny krátce po té a jsou v minulém příspěvku. Teď ještě přidávám komentáře jednotlivých aktérů tohoto 16-ti dílného one-man-show.

Jen by mě zajímalo jak to Mr. Troy Superpole Corser dělá a na co myslí před tím než vyjede. A z jaké slitiny má upletenou nervovou soustavu. Věděl že Xaus zajel výborně, přesto ani na chvíli nedovolil nikomu pochybovat o tom, pro koho vymysleli tuhle disciplínu. Prostě to tam po jedenačtyřicáté poslal a bylo to. Navíc o šest desetin rychleji než Rubinho, a to je v tomto případě o parník.

Kdyby totiž vyjeli současně, tak by odstupy na Troye v cíli vypadaly asi takhle:

- 30m Xaus, - 32m Biaggi, - 41,5m Neukirchner, - 42m Lanzi, - 44m Haga, - 53 m Bayliss, ale třeba Kuba Smrž by v tu chvíli měl do cíle ještě 88m. Kdo by to řekl.

 

A jak to okomentovali:


Troy Corser - Yamaha Racing
„Mám rád tuhle dráhu. Je to divné, přestože přilnavost tady je obvykle problém, vypadá to že si s tím dovedu docela dobře poradit, tedy hlavně v Superpoli. Já jsem tady zkoušel kvalifikační pneumatiku, ale nějak mi nefungovala celé kolo. Proto jsem radši vybral měkkou závodní a bylo to. Sice to nebyla guma kterou by šlo použít v závodě, ale na tohle byla výborná. V superpoli šlo všechno fakt nádherně a kromě maličkého zakolísání zhruba uprostřed okruhu jsem se cítil skvěle (pozn. nebýt té chybky asi by tam spadlo 1.57´).

Dnes jsme ještě zkoušeli i nějaké nové věci ale moc to nefungovalo, proto jsme se vrátili na začátek a se změnami postupovali pomaleji. Tento okruh nepatří mezi ty kde se dá hodně tlačit na pilu, trochu jsem na to zapomněl a časy šly nahoru. Když jsem přestal hned se jízda zrychlila. Chci moc poděkovat týmu a především našemu novému technikovi od Ohlinsu, Robovi. Má prima nápady a myslím že nás čekají dobré časy.“


Ruben Xaus - Sterilgarda Go Eleven „Vynikající. Dařilo se mi zajíždět skvělé časy na všech pneumatikách protože se povedlo najít nastavení které maximálně vyhovuje mému stylu. Mám vše pro to abych zítra mohl zabojovat v obou závodech.“



Max Biaggi i
- Sterilgarda Go Eleven „Jsem opravdu spokojený. Kolo od kola jsem sundával časy až do Superpole když jsem zajel na první řadu. Zítra bude warm-up důležitý pro definitivní nastavení. První řada je odměna pro mě a můj tým za to že mě od začátku věřili. A klobouk dolů před Rubenem, byl opravdu lepší.“


Max Neukirchner
- Suzuki Alstare „Jsem šťastný za první řadu. Motorka pracovala výborně, hlavně s měkkou gumou ale ne moc dlouho. Proto musíme ještě okouknout telemetrii a něco vymyslet abychom zvládli celý závod. Ale je to dobrý začátek. “


Noriuki Haga -
Yamaha Racing „Vypadalo to na skoro dokonalé kolo pro Superpole, ale v jeden moment se mi rozkmitalo zadní kolo a trochu jsem kvůli tomu ztratil. Ale i tak to bylo dobré. Také jsme se dnes snažili připravit na závod a já si to všechno ještě večer nechám projít hlavou. Je to tady zvláštní dráha a tak nebudu nic předpovídat, můžu jen slíbit že se budu snažit o co nejlepší výsledek.“

Troy Bayliss - Ducati Xerox „Doufal jsem v lepší výsledek ale co se dá dělat. Vyměnili jsme pneumatiky těsně před jízdou a asi to nebylo nejšťastnější rozhodnutí. Se závodní gumou by to pravděpodobně bylo v pohodě. Předtím jsem závodní používal a pro zítřek je důležité že všechno s nimi pracovalo dobře.


Michel Fabrizio
- Ducati Xerox „Také jsem si myslel že to bude lepší, ale vůbec jsem se necítil dobře. Měl jsem trochu teplotu a proto jsem byl rád když to všechno skončilo. Na zítřek jsem ale připravený, nastavení motorky je také dobré a snad zvolíme i dobré gumy.“


Jak to dopadne?


Názory všech se shodují na tom, že to dnes bude hodně o pneumatikách. Začne to výběrem, který bude velmi složitý. Losail je okruh, kde například změna teploty dráhy jen o několik málo stupňů, mění zcela zásadně chování gumy. Velmi rychle tady odchází pravá strana pneumatik protože okruh je na pravou ruku, jsou tady zatáčky ve kterých je dosahováno vysokých rychlostí a vše komplikuje všudypřítomný jemný pouštní písek. Uspěje tedy ten, kdo obutí dobře vybere a nejméně zničí.


Jízdní řád


SBK race 1 10.00

SSP race 11.20

SBK race 2 13.30

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist