WSBK - 8. Misano: S Jakubem před Misanem

Před námi je osmý závod série WSBK. Tradiční PRE je tentokrát bohatší o krátký rozhovor s Jakubem Smržem. Hlavním tématem byla technika ...

WSBK - 8. Misano: S Jakubem před Misanem
Kulisy
Dějištěm víkendových bojů je Misano World Circuit , okruh, který byl postaven v roce 1969 jako Circuito Internazionale Santamonica poblíž města Misano Adriatico.

Původně měřil 3.488 m, ale v roce 1993 byl protažen na 4.063 m.
Poslední zásadní úprava přišla v roce 2006. Trať bylo znovu prodloužena, tentokrát na 4.180 m a rozšířena až na 14m a byla “otočena”, takže teď se jezdí na pravou ruku.
Je na ní 10 pravých a 5 levých zatáček. 


Co nás čeká

WSBK

V nejmotorkářštější kategorii světových motocyklových závodů je situace v tabulce celkem zajímavá. O křeslo vedoucího se perou Biaggi s Haslamem. Rozdíl pouhých 15 bodů neznamená nic a oba tak mají povinnost čertovsky tahat. Špatné možná pro jejich psychiku, určitě dobré pro diváka ... Obdobná mela je i na dalších místech. Mezi třetím Reou a desátým Fabriziem je 49 bodů, což  je, vzhledem k tomu, že do konce sezóny zbývá ještě 12 závodů, nemnoho. 
Tohle všechno slibuje dobrou podívanou. 

O tom jak se ale bude jezdit ve skutečnosti, jako vždy nakonec rozhodne momentální stav mysli i techniky, nicméně něco málo mohou naznačit výsledky nedávných testů:

1. Cal Crutchlow Yamaha YZF R1 1′36.2
2. James Toseland Team Yamaha YZF R1 1′36.3
3. Troy Corser BM BMW S1000RR 1′36.4
4. Leon Haslam Suzuki GSX-R 1000 1′36.4
5. Max Biaggi Aprilia RSV4 Factory 1′36.5

Těch se sice nezúčastnily všechny týmy, ale už sám fakt, že Biaggiho pojeli čtyři jezdci, by mohl pro nadcházející závod něco znamenat.

Průběžné pořadí
1. Max Biaggi Aprilia 257
2. Leon Haslam Suzuki 242
3. Jonathan Rea Honda 151
4. Carlos Checa Ducati 141
5. Noriyuki Haga Ducati 135
6. James Toseland Yamaha 132
7. Troy Corser BMW 127
8. Leon Camier Aprilia 115
9. Cal Crutchlow Yamaha 107
10. Michel Fabrizio Ducati 102
11. Sylvain Guintoli Suzuki 95
12. Shane Byrne Ducati 81
13. Jakub Smrz Ducati 61
14. Ruben Xaus BMW 53





WSS
V Supersportech má z první desítky své jisté vlastně jen čtvrtý Chez Davies, jediný, který bude i po víkendu tam kde je teď. Vedoucí trojice, Sofuoglu, Laverty a Lascorz je totiž srovnána v rozestupu pouhých 14 bodů a po neděli může být všechno úplně jinak.
Naším zástupcem v této šestkové třídě je tým Intermoto Czech. Zvlášť Gino Rea se v poslední době veze na dobrý vlně a s chutí a dravostí bojuje hodně vepředu. Zatím je sedmý, na dvojici před sebou ale ztrácí pouhé 4 body ...

Průběžné pořadí
1. Kenan SOFUOGLU (TUR) 142
2. Eugene LAVERTY (IRL) 136
3. Joan LASCORZ (ESP) 128
4. Chaz DAVIES (GBR) 84
5. Michele PIRRO (ITA) 58
6. David SALOM(ESP) 58
7. Gino REA (GBR) 54
8. Robbin HARMS (DEN) 51
9. Katsuaki FUJIWARA (JPN) 48
10. Matthieu LAGRIVE (FRA) 44
11. Fabien FORET (FRA) 34
12. Massimo ROCCOLI (ITA) 32

Stock 1000 & 600
Po mimo evropské přestávce se předvedou i obě štokové třídy. V té litrové je už teď za půlCísaře Ayrton Badovini. Na Báwu nemá konkurenci, vždyť letos má po 4 závodech v ruce full house, a na druhého náskok více než 50 bodů. Dokáže dát páté vítězství v řadě?
Malé štoky jsou třídou ve které se chce každý prát s každým. Vede sice Guarnoni, ale druhý Marino má také skvělou fazónu ... bude boj.


Jízdní řád

pátek

10.10 – 10.40 30’ SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
12.00-12.30 30’ SUPERSTOCK 1000FREE PRACTICE
12.45 – 13.45 60’ WSBK FREE PRACTICE
14.00 – 14.45 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE
15.00 – 15.30 30’ SUPERSTOCK 1000QUALIFYING PRACTICE
15.45 – 16.45 60’ WSBK QUALIFYING PRACTICE
17.00 – 17.45 45’ W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
18.00-18.30 30’ SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE


sobota
09.00 – 09.30 30’ SUPERSTOCK 1000FREE PRACTICE
09.45 – 10.30 45’ W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45 – 11.30 45’ WSBK QUALIFYING PRACTICE
11.45 – 12.15 30’ SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

13.50 – 14.35 45’ WSBK FREE PRACTICE
15.00 – 15.14 14’ WSBK SUPERPOLE (1)
15..21 – 15.33 12’ WSBK SUPERPOLE (2)
15.40 – 15.50 10’ WSBK SUPERPOLE (3)
16.05 – 16.50 45’ W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
17.05- 17.35 30’ SUPERSTOCK 1000QUALIFYING PRACTICE
18.00 SUPERSTOCK 600 RACE (10 LAPS KM.42.260)

neděle
09.00 – 09.10 10’ SUPERSTOCK 1000WARM UP
09.20 – 09.40 20’ WSBK WARM UP
09.50 – 10.10 20’ W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000RACE (14 LAPS KM.59.164)
12.00 WSBK RACE 1 (24 Laps KM.101.424)
13.30 W SUPERSPORT RACE (22 LAPS KM.92.972)
15.30 WSBK RACE 2 (24 Laps KM.101.424)



Jak to vidí Jakub

Po různých fórech na různých serverech se stále dokola řeší technika Jakuba Smrže. Co člověk, to názor ... Proto jsem Jakubovi zavolal a zeptal se ...

Jakube, jak je to s tvojí letošní motorkou. Co je vlastně zač?
Je to víceméně loňský bajk s označením RS. To znamená, že nemá nic ani z letošních, ani z loňských továrních motorek. Proti roku 2009 tam máme jen nové vidlice Ohlins, ale i ty jsou jiné než používá továrna.
Co je proti Xeroxu jinak?
Tak hlavně motor. Ten jejich točí asi o 1000 otáček víc, takže díky tomu mají k dispozici mnohem širší rozsah a víc koní nahoře. To je zatraceně znát.
Dalším rozdílem je elektronika, která jim dovoluje skoro neomezené možnosti nastavení.

Další privátní tým, Althea má stejný materiál jako Guandalini?
:-) ... Althea má velkou podporu od továrny a jejich motorky budou hodně podobné těm loňským Hagy a Fabrizia. Takže vlastně tovární 09.

Hodně se diskutuje o tvých startech ...
... no jasně :-) To řešíme pořád. Stále všem tvrdím, že startovat umím, a že si v tom věřím. ...
... takže je to věc techniky?
Začali jsme spojkou. Odešli jsme od našeho dodavatele a začali zkoušet vlastně katalogovou od Ducati Corse. A najednou přišel ten původní dodavatel s něčím novým, co fungovalo ... Další věcí ale zůstává to, že tovární týmy mají k dispozici elektroniku, která má launch control. Přidáš plyn, pustíš spojku a vypálíš jak raketa. Tomu se těžko konkuruje.

Co ty a BMW?
Jo, dobrý. Jezdil jsem na motorce Troye Corsera a přestože jsem si po prvních kolech nedokázal představit, že to může fungovat, postupně jsem si zvykal a nakonec bylo všechno OK.

Takže by se ti líbilo na Báwu ....
Určitě. Je to dobrá motorka.

.... u Tardozziho?
Už dlouho se dobře známe a jsme hodně v kontaktu.

Budete za rok v ještě bližším kontaktu :-) ?
bez komentáře :-)

A na konec - pojedeš v týmu s bráchou?
Mělo by to klapnout. Zatím to vypadá, že si sedmihodinovku CEC v Mostě dáme na Aprilce společně ještě s Michalem Salačem. Tímto všechny zvu ....


díky




Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist