WSBK 6. - Superpole a Checův první zářez

Komentáře a fotky z dosavadního průběhu šestého podniku MS Superbiků.

Carlos Checa si na okruhu Miller Motorsports park v americkém státě Utah, při svém šestém startu v seriálu WSBK, připsal první vítězství v Superpoli. Při něm navíc na svém CeBRu  vypálil na  do asfaltu rekordních 1´48.193. 
První řadu kompletují Max Neukirchner na Suzuki Alstare GSX-R1000 a Troy Bayliss a Michel Fabrizio z Ducati Xerox na 1098 F08. Jakub Smrž je v této vynikající společnosti na solidním jedenáctém místě.

Carlos Checa „Dost se nám dařilo, ráno jsem měl sice malý incident, ale vše se nám povedlo opravit a tak jsem se mohl soustředit na své kolo v Superpoli. Věřil jsem že se můžu dostat do 1´48, ale že se to povede až takhle jsem nečekal. Takže to bylo velké překvapení a samozřejmě spokojenost.“ 



Max Neukirchner
„Jsem spokojený a myslím že jsem dal dobré kolo. Včera jsme měli problémy s podvozkem ale povedlo se nám najít řešení a dnes jsme byli o hodně rychlejší než včera. Máme dobré nastavení do závodu a tak doufám že budu hodně vpředu. Asi to bude tvrdé, času jsou si podobné a bude to boj.“


Troy Bayliss
„Moje kolo v Superpoli bylo to nejlepší, které jsem tady zajel a opravdu jsem si myslel že 48.6 bude stačit. Neudělal jsem chybu a přesto mně půl vteřiny chybí. Ale zítra je další den a motorka funguje dobře. Nová trať je velká výzva a všechno ukazuje na velkou bitvu. Všichni jeli dobře, ale Carlos to zajel neuvěřitelně.“ 


Troy Corser „Naše závodní nastavení je vynikající a taky pneumatiky máme vybrané. Motorka opravdu funguje, ale já jsem udělal chybu, když jsem před jednou zatáčkou podřadil ne na dvojku, ale až na jedničku. Ale druhá řada je OK.“

Yukio Kagayama „V první sektoru byla motorka dost nervózní a tak bylo obtížné jet stejně tvrdě jako obvykle. Proto jsem jel i trochu „bezpečně“, abych to nerozbil a tak jsem ztratil nějaký čas a skončil osmý. Superpole tedy nic moc, proto musíme ještě něco vymyslet ve warm-upu. Ale závody jsou dlouhé a stát se může ledacos.“

Noriyuki Haga „Ztratili jsme hodně času po mé havárii v dopoledním tréninku. S nastavením jsme se museli vrátit na začátek, ale nakonec 1´49 v Superpoli s dvakrát zlomenou klíční kostí není tak špatné. Jenže závody jsou na 21 kol a nejsem si jistý jak to všechno uděláme. Takže uvidíme zítra před závodem.“

 

Jakubova tiskovka

Okruh Miller Motosports Park poprvé ve své historii hostí světovou elitu superbikerů spolu s českým zástupcem Jakubem Smržem. Nulová znalost trati pro všechny piloty evidentně vyzdvihla Kubovu rychlou schopnost adaptace. Již v prvním tréninku Jakub obsadil devátou pozici a v první kvalifikaci se zaskvěl čtvrtým nejrychlejším časem a absolutně nejrychlejším průjezdem třetího sektoru. Sobotní kvalifikace se odehrála spíše ve znamení dolaďování stroje a Jakub nedokázal kvůli zlomené řadičce v závěru kvalifikace vylepšit svůj včerejší čas, což zapříčinilo propad na sedmou příčku. Ve volném tréninku se ovšem Jihočechovi dařilo více a o další dvě desetiny stáhl svůj nejlepší čas na kolo, díky čemuž obsadil opět čtvrtou pozici. Výchozí pozice do Superpole byla tedy více než pozitivní a Kuba byl připravený prodat svou nezpochybnitelnou rychlost. Výsledný čas ze Superpole byl téměř na chlup stejný jako Jakubovo maximum z kvalifikací, přesto to ve společnosti zvučných jmen stačilo „až“ na jedenáctou příčku. Pozice pro start to není určitě špatná a navíc nám už Jakub mnohokrát dokázal, že stíhací jízda mu jde skvěle. Americký kontinent v minulosti přinesl našemu jezdci štěstí a věřme, že tomu bude tak i zítra.

Jakub Smrž „Samozřejmě jsem maličko zklamaný ze své startovní pozice, ale hlavní je, že jsem na závodních gumách jeden z nejrychlejších a pokud se mi povede dobře odstartovat, můžu se držet se špičkou. Na Superpole musím ještě hodně zapracovat, sice je to závod od závodu lepší, ale zde se opravdu netoleruje sebemenší chybička. Navíc jsem v posledním sektoru ztratil přilnavost obou kol a to mě stálo mnoho drahocenného času. Výkon motorky zde hodně ovlivňuje nadmořská výška, a proto bude do zítřka hodně důležité stroj co nejlépe vyladit pro optimální chod po celou délku závodu. Zítra ve warm-upu vyzkoušíme ještě pár věcí na obou motorkách, ale pneumatiky máme už vybrané. Panuje zde perfektní nálada a přijelo mě podpořit hodně Čechů. Největší radost mi udělala přítomnost Vincenta Haškovce, i kvůli nim se pokusím poprat o co nejlepší možné umístění. “ 

 

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist