WSBK - 5. Monza: Italská horečka propukla

Symfonie pro orchestr a tři sólisty. Takový byl první závod Superbiků na okruhu v Monze. Byl plný dramatických momentů, obrovského nasazení a vůle po vítězství, emocí, štěstí i smůly i neuvěřitelného zvratu v samém závěru. A velmi zajímavý byl i závod druhý ...

WSBK - 5. Monza: Italská horečka propukla

WSB 2

Druhý závod vypadal úplně jinak než ten první. Musel se obejít bez bitvy o první místo, protože Ben tentokrát nejenže vedl od prvního kola, ale i dolil benzín, takže 25 bodů bylo jeho. 
Navíc, snad proto, že když někde zatlačíš, měl bys jinde povolit, pokazil Haga nejen start ale i co se dalo. Do druhého kola projížděl 15., stihnul si ještě o místo polepšit, ale potom ve velkém stylu zahodil motorku a bylo po stíhačce. 
Takže po dnešku si v souboji Nori x Ben připíše 5 plusových bodů Američan. 
Nedařilo se ani Corserovi, ten nedokončil ani 1. kolo skončil v kačírku. Naopak Xaus dojel na solidním 9. místě. 
Radost nakonec musel mít i Jakub. Jeho jízda z 20, pozice na gridu vrcholila ve skvělém souboji čtveřice Xaus, Checa, Laconi, Smrž. 
Nejlepší byl Kuba, jasně :-), takže si po problémech s motorkou nakonec odváží solidní bodový příděl za 12. a 8. místo. 



Jakub Smrž: “ Dneska to byly hodně vydřený body. Včera v Superpole jsme měli problém s kontrolou trakce, která způsobovala, že motorka při akceleraci vypínala a bohužel jsem se musel postavit až do 5. řady. 
Tady v Monze je docela problém startovat ze zadu, protože v první šikaně odjede předek startovního pole a zbytek se zastaví, takže jsem o to spokojenější s dvanácti body, které si odsud odvážím. V první jízdě mi v třetím kole upadla tlumivka výfuku, takže motorka sice jela dobře, ale vůbec se jí nechtělo akcelerovat. V druhé jízdě šlo všechno výborně a v závěrečném souboji se mi podařilo vyhrát souboj v čtyřčlenné skupině a dojel jsem si pro 8.místo. 
Už zítra odlétám do Jihoafrické republiky, kde neznám trať a týmy, které tam testovaly budou samozřejmě ve výhodě, ale udělám vše, abych zase dojel pro co nejvíce bodů. 
Ty jsou momentálně nejdůležitější pro vývoj pořadí v šampionátu!

foto:MPAFoto.com

1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 31'49.252 (196,614 kph)
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 2.665
3 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 2.810
4 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 7.706
5 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 7.863
6 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 10.383
7 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 11.586
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 21.112
9 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 22.112
10 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 22.261
11 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 23.453
12 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 32.956
13 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 37.166
14 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 43.085
15 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 43.088
16 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 43.825
17 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 53.211
18 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'00.917
19 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'17.915
20 98 Zemke J. (USA) Honda CBR1000RR 1'28.545
21 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'29.016
RET 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R
NP 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR


WSB 1

Závod odstartovaný v řádném čase trval pouhých několik desítek metrů, když v Prima Variante havarovalo několik jezdců a závod byl proto téměř o hodinu odložen. 
Mezi pádem postiženými byli Tamada, Hill, Corser, Neukirchner a Roberts. Nejhůře dopadl Max se zlomenou stehenní kostí – neověřeno. 
Druhý pokus už dopadl lépe a drama mohlo začít. Jeho hlavními hrdiny byli oba jezdci Ducati Xerox a Ben Spies ve službách Yamahy. Obrovská chuť po vítězství hnala dopředu všechny tři, ale největší nasazení bylo vidět na jízdě Michele Fabrizia. Dostal se do vedení a čtyři kola odolával tlaku Hagy. Do pátého už ale Haga najížděl jako vedoucí. Jenže mu to dlouho nevydrželo. Ben Spies zatáhl, a dalších deset okruhů vodil obě Ducati za sebou. 
Bylo to hodně napínavé někdy to vypadalo, že snaha jezdců bude po zásluze odměněna buď tím, že se nevejdou na brzdách do šikany, nebo že skončí v kotrmelcích mimo trati. 
Přesto si režie občas našla čas a ukázala i souboje o další místa. Jako psi po sobě šli třeba i Biaggi a Kagayama
Také Jakub Smrž bojoval jako lev. Startoval z dvacátého místa, ve třetím kole se dostal na 17. n a které jezdil až do jedenáctého kola. Potom začal opět postupovat dopředu a nakonec z toho byly body za 12. místo.
Na čela zatím musel Spies tahat jako ďábel, aby za sebou udržel obě Ducati. 
Do předposledního kola dokonce najížděl na prvním místě Michel, ale Ben to tak nenechal dlouho, a vypadalo to, že si i díky drobnému pošťuchování mezi oběma jezdci v červeno-bílém, dojede pro tolik důležité body za první místo. 
Tady ale zasáhla vrtkavá štěstěna, když se usmála na domácího miláčka Fabrizia a Spiesovi nastavila odvrácenou tvář. 
V poslední zatáčce, pár metrů před cílem, došel Spiesovi benzín! 
Aby nebylo všemu konec, třetí v cíli. Max Biaggi na Aprilii byl za zkrácený průjezd zatáčkou potrestán 20 sekundovou penalizací, a tak místo bronzu brat body "jen" za jedenácté místo.
Co dodat? I takové jsou závody. Krásné, tvrdé, překvapivé a ne vždy spravedlivé. Na druhou stranu – jen víc takových :-) 




1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 31'50.758 (196,459 kph)
2 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 0.239
3 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 8.175

4 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 11.001
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 12.447
6 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 13.693
7 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 19.172
8 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 24.989
9 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 26.930
10 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 27.418
11 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 27.752
12 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 29.545
13 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 30.952
14 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 31.414
15 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 36.998
16 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 42.732
17 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 48.835
18 98 Zemke J. (USA) Honda CBR1000RR 48.888
19 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 50.612
20 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 51.706
21 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 55.510
22 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 58.214
23 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'01.130
24 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'16.850
RET 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 

WSS

Smolný víkend přinesla Monza našemu týmu KL Intermoto Czech. Po zranění Patrika Vostárka zůstal ve hře jeho kolega Massimo Roccoli. Startoval 11., potom byl dvě kola 13., a od 4. kola začal postupovat dopředu. V předposledním kole byl „usazený“ na 8. místě. Co se dělo potom? Týmový manažer Joska Kubíček to okomentoval takto: „ Co mám povídat, jsem tak … píp … píp … , protože z 8. fleku se v poslední zatáčce prostě nepadá! píp …“ Situace je o to komplikovanější, že do dalších závodů v Jihoafricé republice zbývá pouhý týden.
Závod sám se odvíjel v režii pětice Crutchlow, Lascorz, Foret, Laverty a Pitt. Jako obvykle byly k vidění fajn souboje a půtky o kterékoli umístění. Proto je opravdu škoda, že se letošní Supersportová Monza musela obejít bez naší účasti. Do závodu totiž nenastoupil ani Mates Smrž. Se zraněným kotníkem vyjel do warm-upu, ale na závodění to nebylo.

1 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 29'34.605 (188,029 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2.660
3 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 2.716
4 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 2.780
5 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 9.270
6 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 9.332
7 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 20.178
8 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 20.221
9 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 22.681
10 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 26.993
11 12 Battaini F. (ITA) Yamaha YZF R6 31.343
12 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 32.236
13 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 32.695
14 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 33.216
15 53 Polita A. (ITA) Suzuki GSX-R600 33.652
16 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 37.937
17 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6 44.249
18 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 44.860
19 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 56.772
20 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'13.876
21 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 1'14.344
22 71 Morillas J. (ESP) Yamaha YZF R6 1'45.778
RET 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR
RET 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR
RET 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR
RET 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6
RET 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 


SST 600

1 9 Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 15'17.215 (181,897 kph)
2 55 Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 5.375
3 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 5.429
4 5 Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 5.457
5 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR 5.709
6 133 Gregorini G. (ITA) Yamaha YZF R6 11.133
7 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 14.007
8 37 Litjens J. (NED) Yamaha YZF R6 20.721
9 36 Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 20.868
10 12 Cecchini R. (ITA) Honda CBR600RR 22.803
11 13 Lombardi D. (ITA) Kawasaki ZX-6R 22.892
12 7 Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 23.265
13 89 Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 25.016
14 19 Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR 30.702
15 10 Calero N. (ESP) Yamaha YZF R6 41.939
16 81 Látr D. (CZE) Honda CBR600RR 50.254
17 26 Vrajitoru M. (ROU) Yamaha YZF R6 54.113
18 30 Vrajitoru B. (ROU) Yamaha YZF R6 1'41.997
RET 132 Manfrinati D. (ITA) Honda CBR600RR
RET 23 Von Gunten C. (SUI) Suzuki GSX-R600
EX 28 Lamborghini F. (ITA) Yamaha YZF R6 0.054
EX 84 Massei F. (ITA) Yamaha YZF R6 4.695


SST 1000

V Monze se začalo naostro. Úvodní rež předvedli jezdci velkých štoků, tedy třídy Superstock 1000. 

Tak jako vloni, i letos jsme měli v poli našeho zástupce. Matěje Smrže vystřídal Ondra Ježek, který se v litrech rychle rozkoukal a předvádí výborné závody.
Připomeňme, že v r. 2008 Mates jel jak čert a dojel si pro stříbro. Kromě toho namaloval do italského asfaltu číslice 1.49.418, což byla hodnota nejrychlejšího kola.
Letošní závod odvodili Corti na GSX-R, Simeon s 1098, Fores na ZX- 10 a Beretta, jehož zbraní byla rovněž Ducati.
Zvláště první dva převáděli to, na co jsou diváci v této třídě zvyklí. Divokou jízdu někdy dveřmi napřed, někdy šikanami rovně, se spoustou předjíždění a momentů „na nervy“.
Také v tomhle závodě byl Ondra hodně vidět. Dost si zablbnul při předjíždění – 1. kolo 11. pozice, 2./13., 4./10. a v 9. kole se definitivně usadil na 8. místě. Díky penalizacím Napoleoneho a Ortegy si ale nakonec Ondra Ježek připíchne do tabulky body za 6. místo. Gratulace! 



1. Suzuki Alstare BRUX ITA C.CORTI Suzuki GSX-R 1000 K9
2. Ducati Xerox Junior Team BEL X. SIMEON Ducati 1098R
3. Team Pedercini ESP J. FORES Kawasaki ZX 10R
4. Ducati Xerox Junior Team ITA D.BERETTA Ducati 1098R
5. Garnier Junior Racing Team FRA S. BARRIER Yamaha YZF R1
6. MS Racing II CZE O.JEZEK Honda CBR1000RR
7. Supersonic Racing Team ITA L. VERDINI Honda CBR1000RR
8. JiR Junior Team Gabrielli ITA F. SANDI Aprilia RSV4 Factory
9. Team RCGM Moto 2000 ITA P. VALSECCHI Yamaha YZF R1
10. MRS Racing FRA L. BAZ Yamaha YZF R1
11. Coutelle Junior Team SUI M.SAVARY Honda CBR1000RR
12. Celani Race FRA L. NAPOLEONE Suzuki GSX-R 1000 K9
13. JiR Junior Team Gabrielli ITA F. BIAGGI Aprilia RSV4 Factory
14. Team Pedercini ESP I. ORTEGA Kawasaki ZX 10R
15. Pro Action ITA L. MORELLI Kawasaki ZX 10R
16. Yamaha Lorenzini by Leoni ITA N.ROSSO Yamaha YZF R1
17. Team ASPI-CSM Bucharest FRA M.LUSSIANA Yamaha YZF R1
18. Go Eleven - PMS ITA D. SACCHETTI KTM RC8 R
19. SRT Yamaha SWE H. JOHANSSON Yamaha YZF R1
20. Yamaha Lorenzini by Leoni GBR T. BRIDEWELL Yamaha YZF R1
21. MRS Racing FRA N. POUHAIR Yamaha YZF R1
22. Yamaha Italia Jr Trasimeno BRA D.ANDRIC Yamaha YZF R1
23. MTM Racing Team NED D.DE BOER Yamaha YZF R1
24. Race Junior ITA N. VIVARELLI Honda CBR1000RR
25. MS Racing I BRA P. THIRIET Honda CBR1000RR
26. Barni Racing ITA D.COLUCCI Ducati 1098R
27. Go Eleven - PMS ESP P. TUTUSAUS KTM RC8 R
28. BWIN Yoshimura Racing GER D. LAMMERT Suzuki GSX-R 1000 K9
29. TKR Suzuki Switzerland AUT R.MÄHR Suzuki GSX-R 1000 K9

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist