WSBK - 5. Monza: Biaggi, nikdo jiný ...

Monza má jediného vítěze


WSB 2. závod

Jsou dva momenty, které charakterizují tento víkend Mistrovství světa Superbiků na přeslavném okruhu v italské Monze.
První je výkon Maxe Biaggiho. Tohle byl jeho víkend a dá se říct, že ho nikomu ani na chvíli nepůjčil. První Superpole, fantastický rychlostní rekord a na závěr triumfální double. Pan Vítěz, bravo.
Druhý je - konečně :-) - bedna pro BMW. Po všem trápení s vývojem nové motorky, po mnoha slibně rozjetých a za stupni pro nejlepší dojetých závodech dostrkal Troy Corser Báwo na třetí místo. Gratulace. 

Závod samotný začal dost divoce, když v se první zatáčce narodil hromadný karambol. Nic pěkného. Zůstali tam Rea, Xaus, Toseland ...
Na čele se usadil Biaggi, za ním na chvíli Corser, Haslam, Crutchlow, překvapivě Sykes, Camier a kde se vzal tu se vzal Haga. Jakub jel jako +/- 12.
Hned z kraje se do kačírku odporoučel i Fabrizio. Haslam v pátém kole cvičně předjel Maxe, ten mu to vrátil a pak si na Leona vyšlápl i Crutchlow. V devátém kole měl Haslam krizovku, ale startujícího hajsíka ustál a nakonec ho to stálo jen dočasné předjetí Corserem
Vpředu Cal dlouho trénoval Maxovi nervy a pro závěr závodu to slibovalo napínavou podívanou. Jenže ve 14. kole se mu z Yamahy začoudilo, sprška oleje nalubrikovala zadní gumku a Cal skončil v kačeru. Škoda. Yamaha tak má po dvou pódiích z první rundy dvě hromady náhradních dílů.
Jakub po nelehkém víkendu veze domů body za osmé místo, což je výsledek který má po tom všem cenu zlata. Nadechl se i Haga. Šestá příčka není v jeho případě důvod k šíleným oslavám, ale nějak se začít musí.
A to je vlastně vše podstatné. Skvělé závody jsou za námi ... a další nás čekají.


1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31'07.122 (200,496 kph)
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 4.547
3 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 5.469
4 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 10.267
5 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 15.561
6 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 15.816
7 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 15.861
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 20.977
9 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 21.920
10 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 21.974
11 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 27.152
12 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 29.315
13 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 30.858
14 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 47.160
15 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 48.824
RET 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1
RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R
RET 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R
RET 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1
RET 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR
RET 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 

WSB celkové pořadí 
1. Leon Haslam Suzuki 181
2. Max Biaggi Aprilia 178
3. Jonathan Rea Honda 110
4. Carlos Checa Ducati 110
5. James Toseland Yamaha 106
6. Noriyuki Haga Ducati 100
7. Troy Corser BMW 92
8. Leon Camier Aprilia 72
9. Sylvain Guintoli Suzuki 70
10. Cal Crutchlow Yamaha 65
11. Michel Fabrizio Ducati 62
12. Shane Byrne Ducati 58
13. Jakub Smrz Ducati 47


WSS závod 

Supersporty převedly moc pěkný závod. O stupních vítězů se sice rozhodlo hned z kraje, na čele se totiž hned v prvním kole usadila trojice v pořadí Laverty, Sofuoglu a Lascorz a tak to zůstalo až pod vlajku, ale díky bitvám o další místa, a díky režii, která pana nudně vedoucího ukázala jen aby se neřeklo, bylo celý závod na co koukat.
Velké divadlo v poli předváděli, určitě k velké radosti Josky Kubíčka a Jirky Látra, oba jezdci Intermota Rea a Roccoli, a s nimi na Triumphech Chez Davies a Matt Lagrive (než se přes ně všechny přesypal :-)
Hlavně Gino Rea byl hodně při chuti, dokonce dost odjel Massimovi a bylo vidět že by rád ještě víc dopředu, ale přes mnoho pokusů to přes Michele Pirra nešlo. V půlce závodu se na ně zpátky docvakl i Massimo Roccoli, který se vyvezl za Mattem Lagrivem. Matt je brzy přelistoval všechny, ale trojice Gino, Massimo, a Chez Davies dlouho sváděla souboje na kudly a kluci se nedali ani metr. Na samém konci závodu se ale cosi přihodilo, a oba „naši“ pár míst ztratili. 

1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 28'51.936 (192,129 kph)
2 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2.817
3 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 3.043
4 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR 21.238
5 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 22.003
6 14 Lagrive M. (FRA) Triumph Daytona 675 22.056
7 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 30.724
8 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675 30.730
9 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 30.857
10 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 32.265
11 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 32.272
12 45 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 32.976
13 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 55.474
14 19 Boscoscuro A. (ITA) Honda CBR600RR 55.641
15 8 Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1'19.469
16 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR
RET 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR
RET 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R
RET 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR
RET 40 DiSalvo J. (USA) Triumph Daytona 675

WSS celkové pořadí

1. Joan Lascorz Kawasaki 101
2. Kenan Sofuoglu Honda 97
3. Eugene Laverty Honda 91
4. Chaz Davies Triumph 55
5. David Salom Triumph 40
6. Gino Rea Honda 40
7. Robbin Harms Honda 35
8. Michele Pirro Honda 34
9. Katsuaki Fujiwara Kawasaki 34 
10. Matthieu Lagrive Triumph 30
11. Massimo Roccoli Honda 29
12. Fabien Foret Kawasaki 28
13. Miguel Praia Honda 23
14. Alexander Lundh Honda 19



WSB 1. závod


Výborné závody byly k vidění na "nové", ještě rychlejší Monze.
Přestože Max Biaggi vedl prakticky od startu do cíle, neměl to vůbec jednoduché. Musel odolávat velkému tlaku Haslama a Toselanda. Prvně jmenovaný ho dokonce v pátém kole předjel, ale jen na krátkou chvilku. Max si vzal vedení zpátky, jenže za ním se za nedlouho usadil další hladovec, James Toseland, dnes téměř bezchybně vodící svojí R1.
Smutnou postavou po prvním závodě zůstává Johny Rea. Dobře odstartoval, dostal se až na 4. místo a připravoval útok. J.R. ale často chybuje a dnešek nebyl výjimkou. Propadl se na 11. místo ... a znovu zatáhl. Dobil zpět ztracené pozice a v 10. kole, při nájezdu do zatáčky Parabollica úspěšně zaútočil na třetí místo ... ale přední kolo toho mělo tak akorát dost. Následoval hodně, hodně nepříjemný pád ve velké rychlosti. Letěli oba, on i motorka několikanásobnou figurou panna-orel a tak se není co divit, že po dokoulení Johny marně hledal svoji Hondu. Ta totiž skončila až za svodidly. Velikánský kreš spáchal i Sakai na Yoshimura Suzuki. Po "Lorezově" highsideru zůstal otřesen v kačírku a byl odnesen na nosítkách. Doufejme že bude v pořádku, rána to byla veliká.
Do posledního kola najížděli střelci v pořadí Max, Toseland, Crutchlow a Haslam. Hlavně na Toselandovi bylo vidět že kuje pikle, ale Max a jeho Aprilie dnes prostě museli vyhrát.
Jakub se celý závod pohyboval těsně za bodovou hranicí ... po včerejším pádu a rozborce materiálu asi jeho dnešní motorka není úplně ideálně postavená. 
Přeparádně na svůj standard zajel Xaus, malou a velkou bídu si podělili oba jezdci od Ducati Xerox. Tady se musí něco stát.


1 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 31'07.044 (200,504 kph)
2 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 0.247
3 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 0.297
4 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 0.958
5 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 4.493
6 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 7.343
7 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 7.369
8 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 9.344
9 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 15.338
10 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 16.761
11 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 16.921
12 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 22.231
13 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 22.602
14 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 22.742
15 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 26.266
16 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 26.415
17 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 26.968
18 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 36.964
19 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 51.646
20 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 71 Sakai D. (JPN) Suzuki GSX-R1000
RET 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
EX 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R



SST 1000 závod


1 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 19'46.264 (192,849 kph)
2 119 Magnoni M. (ITA) Honda CBR1000RR 6.101
3 29 Beretta D. (ITA) BMW S1000 RR 6.371
4 93 Lussiana M. (FRA) BMW S1000 RR 6.522
5 9 Petrucci D. (ITA) Kawasaki ZX 10R 18.222
6 30 Savary M. (SUI) BMW S1000 RR 19.518
7 14 Baroni L. (ITA) Ducati 1098R 21.971
8 5 Bussolotti M. (ITA) Honda CBR1000RR 22.147
9 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 23.423
10 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 26.759
11 11 Tutusaus P. (ESP) KTM 1190 RC8 R 32.551
12 69 Jezek O. (CZE) Aprilia RSV4 1000 33.301
13 12 Vivarelli N. (ITA) KTM 1190 RC8 R 45.026
14 191 Fusco R. (ITA) Yamaha YZF R1 45.065
15 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR1000RR 46.525
16 53 Lammert D. (GER) BMW S1000 RR 46.595
17 34 Giugliano D. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 46.756
18 99 Leeson C. (RSA) Kawasaki ZX 10R 51.353
19 55 Svitok T. (SVK) Honda CBR1000RR 1'01.297
20 89 Salac M. (CZE) Aprilia RSV4 1000 1'05.467
21 111 Rosini M. (ITA) KTM 1190 RC8 R 1'12.676
RET 66 Stoklosa M. (POL) BMW S1000 RR
RET 20 Barrier S. (FRA) BMW S1000 RR
RET 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1
RET 45 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1
RET 91 Walkowiak M. (POL) Honda CBR1000RR
RET 8 Antonelli A. (ITA) Honda CBR1000RR
NP 64 Andric D. (BRA) Honda CBR1000RR
EX 134 Lacalendola R. (ITA) Ducati 1098R 23.211
EX 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 59.857


WSB warm-up

Podle informací z okruhu,  by měl být Kuba po včerejším pádu potlučený, ale celkem v pořádku. To samé se nedá říct o jeho motorce, která došla značných morfologických změn. Ve warm-upu zajel Jakub pouhá čtyři kola ... nezbývá než doufat.

1 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 1'42.836
2 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 1'43.173
3 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1'43.294
4 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'43.470
5 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'43.472
6 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'43.614
7 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1'43.722
8 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 1'43.865
9 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 1'44.000
10 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'44.066
11 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1'44.100
12 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'44.306
13 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'44.315
14 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 1'44.341
15 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 1'44.365
16 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'44.751
17 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1'44.797
18 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1'44.829
19 71 Sakai D. (JPN) Suzuki GSX-R1000 1'45.797
20 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1'45.904
21 31 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'46.084
22 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR 1'46.215
23 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'46.394
24 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'46.844



SST 1000 warm-up
1 20 Barrier S. (FRA) BMW S1000 RR 1'46.851
2 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 1'47.321
3 8 Antonelli A. (ITA) Honda CBR1000RR 1'47.756
4 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 1'48.091
5 14 Baroni L. (ITA) Ducati 1098R 1'48.133
6 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR1000RR 1'48.543
7 53 Lammert D. (GER) BMW S1000 RR 1'48.657
8 5 Bussolotti M. (ITA) Honda CBR1000RR 1'48.721
9 9 Petrucci D. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'49.171
10 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 1'49.200
11 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'49.277
12 29 Beretta D. (ITA) BMW S1000 RR 1'49.596
13 134 Lacalendola R. (ITA) Ducati 1098R 1'49.670
14 11 Tutusaus P. (ESP) KTM 1190 RC8 R 1'49.888
15 30 Savary M. (SUI) BMW S1000 RR 1'50.174
16 93 Lussiana M. (FRA) BMW S1000 RR 1'50.370
17 69 Jezek O. (CZE) Aprilia RSV4 1000 1'50.921
18 12 Vivarelli N. (ITA) KTM 1190 RC8 R 1'51.164
19 55 Svitok T. (SVK) Honda CBR1000RR 1'51.716
20 89 Salac M. (CZE) Aprilia RSV4 1000 1'52.208
21 45 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 1'52.367
22 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 1'52.586
23 99 Leeson C. (RSA) Kawasaki ZX 10R 1'52.643
24 66 Stoklosa M. (POL) BMW S1000 RR 1'53.047
25 91 Walkowiak M. (POL) Honda CBR1000RR 1'53.168
26 111 Rosini M. (ITA) KTM 1190 RC8 R 1'54.404

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist