WSBK - 4. Assen: Mezi tulipány

Šampionát Superbiků se svým letošním čtvrtým závodním víkendem, po roce, opět stěhuje do Holandska.

Veleslavný okruh poblíž městečka Assen má bohatou a dlouhou historii. Je to jediný okruh který je v kalendáři MS od začátku série v roce 1949.
První závody se tady ale jely už v roce 1925. Dlážděná trať tehdy vedla okolními vesničkami a měřila celých 28,57 km. Vítězem se stal Piet Van Wijngaarden na Nortonu 500, s průměrnou rychlostí 91.4 km/h. O pár let později se trasa závodu změnila a zkrátila zhruba na třetinu, a v této nové podobě potom zůstala až do poloviny šedesátek. Na této variantě dosáhl Geoff Duke v roce 1954 průměru přes 170 km/h.
Aktuální trať je z roku 1955. Vedla poblíž původní staré trati a měla délku 7.705 metrů.
V roce 2006 z ní byla odstraněna severní smyčka a délka se tak zkrátila na 4.555 m, a od té doby má 11 pravých a 6 levých zatáček. Rovinka měří 560 metrů. Poslední změna přišla letos, a přesto že na webu SBK je stále uvedena „loňská“ délka, víme, že narovnáním úseku mezi zatáčkami 6 a 7 došlo k dalšímu zkrácení na 4,542 m.
Okruh je specifický naklopenými zatáčkami a velmi přilnavým povrchem (i na mokru) takže se tady jezdí hodně rychle.

Jaká je situace?

WSB
Závody WSB nabízí nejpřepychovější sportovní podívanou světové silnice. Tečka. A není důvodu, proč by to tak nemělo být také o tomto víkendu. 

Na čele tabulky, přes poměrně malý počet závodů od začátku sezóny, se trhá Leon Haslam na skvěle fungujícím GéeSiXeRu, a jediný kdo mu zatím stačí je Max Biaggi na Aprilce. 
Další dvojicí jsou, s cca 15 bodovou ztrátou jezdci na Ducati, Checa a Haga. Carlosovi evidentně dvouvál sednul, uhání na něm jako před rozzlobeným bulíkem, a právě jen sám Nori na tovární 1098 mu stačí. Ducati Xerox ale slibuje velký comeback ... 
Na domácí půdě se určitě chce vytáhnout Ten Kate a Jonathan Rea dokáže velké věci. Jak do plusu, tak do mínusu. Na 6. až 10. místě dělí pětici jezdců 9 bodů. Každý z nich se může, a určitě také chce, vyšvihnout na bednu. Tohle všechno slibuje ZÁVODY. 

Je potřeba zmínit i Jakuba. Zatím je 14. celkově, ale důležitější je, že se snad podařilo vyřešit některé technické věci a už minule ve Valencii dojel dvakrát na velmi solidním 10. místě. Navíc má asi Assen rád :-) , vždyť tady minule zajel přepychovou bednu. Takže co? Takže je potřeba to zopakovat!

Pořadí na čele tabulky
1. Leon HaslamSuzuki 123
2. Max Biaggi Aprilia 105
3. Carlos Checa Ducati 80
4. Noriyuki Haga Ducati 79
5. Jonathan Rea Honda 60
6. James Toseland Yamaha 50
7. Sylvain Guintoli Suzuki 50
8. Michel Fabrizio Ducati 46
9. Troy Corser BMW 46
10. Cal Crutchlow Yamaha 41
...
14. Jakub Smrž Ducati 20



WSS
Trochu složitější to mají Supersporty. Pole prořídlo, to je ale, chvála pb, jediný stín na jinak stále zatraceně dobrém závodění. Jezdci na rychlých a obratných šestkách nabízejí divákům parádní bitvy a často docela neuvěřitelné kousky. 

V celkovém pořadí máme v první desítce oba jezdce týmu Intemoto z Hradce Králové. Hlavně Gino je hodně v pohodě a má velikou chuť si minimálně zopakovat 6. místo z Valencie. Trochu v jiné pozici je Massimo, ale o tom jinde.

Celkové pořadí
1. Joan Lascorz Kawasaki 65
2. Kenan Sofuoglu Honda 61
3. Eugene Laverty Honda 41
4. Chaz Davies Triumph 33
5. David Salom Triumph 32
6. Fabien Foret Kawasaki 28
7. Robbin Harms Honda 25
8. Gino Rea Honda 24
9. Michele Pirro Honda 21
10. Massimo Roccoli Honda 17 



SST 1000
Bude pokračovat vítězná jízda BMW? To asi zajímá většinu fanoušků téhle třídy. Ayrton Badovini zatím ze dvou závodů bez bodové ztráty a situace vypadá, že jeho případní vyzyvatelé nebudou mít klidné spaní. 

Také ve velkých štocích je slyšet češtinu, sice zatím ne moc nahlas, ale ... hlasy bojovníků našich na síle nabývají. Projevily se těžkosti s technikou, resp. s jejím nastavením. Přesně pochopit co Aprilie potřebuje, není tak jednoduché a chvíli to trvá, ale úsilí všech zainteresovaných přineslo už minule první sladké ovoce. Oba, Ondra i Michal, dojeli na bodech, takže co? :-) taky jen houšť. 


Štoky celkově
1 Ayrton Badovini BMW 50
2 Davide Giugliano Suzuki 29
3 Sylvain Barrier BMW 29
4 Loris Baz Yamaha 27
5 Maxime Berger Honda 20
6 Marco Bussolotti Honda 18
7 Andrea Antonelli Honda 18
8 Michele Magnoni Honda 14
9 Pere Tutusaus KTM 14
10 Eddi La Marra Honda 10
11 Danilo Petrucci Kawasaki 10
12 Ondřej Jezek Aprilia 9
...
18 Michal Salač Aprilia 2 




SST 600
Snaha promotéra přilákat nové jezdce do třídy plné mladých a všehoschopných rváčů vyšla trochu naprázdno, v téhle těžké době. Byla vůbec nějaká? A snad se zadaří lépe našemu jezdci ... 


 Jízdní řád

pátek
10.10-10.40 30' SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
10.50-11.30 40' PARKINGO SERIES QUALIFYING PRACTICE
12.00-12.30 30' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
12.45-13.45 60' WSBK FREE PRACTICE
14.00-14.45 45' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
15.00-15.30 30' SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
15.45-16.45 60' WSBK QUALIFYING PRACTICE
17.00-17.45 45' W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
18.00-18.30 30' SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

sobota
09.00-09.30 30' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.45-10.30 45' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45-11.30 45' WSBK QUALIFYING PRACTICE
11.45-12.15 30' SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE
13.05-13.35 30' PARKINGO SERIES QUALIFYING PRACTICE
13.50-14.35 45' WSBK FREE PRACTICE
15.00-15.14 14' WSBK SUPERPOLE (1)
15.21-15.33 12' WSBK SUPERPOLE (2)
15.40-15.50 10' WSBK SUPERPOLE (3)
16.05-16.50 45' W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
17.05-17.35 30' SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
18.00 SUPERSTOCK 600 RACE (10 LAPS KM. 45.420)

neděle
09.00-09.10 10' SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20-09.40 20' WSBK WARM UP
09.50-10.10 20' W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE (13 LAPS KM. 59.046)
12.00 WSBK RACE 1 (22 LAPS KM. 99.924)
13.30 W SUPERSPORT RACE (21 LAPS KM. 95.382)
14.30 PARKINGO STARS SERIES RACE (9 LAPS KM. 40.878)
15.30 WSBK RACE 2 (22 LAPS KM. 99.924)

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist