WSBK - 4. Assen : Double pro Reu

Nejlepší závody byly k vidění dnes odpoledne v Holadsku.

WSB

WSB 2. závod


Druhý závod byl fantastickou podívanou, něčím co nám mohou ukázat jen a pouze Superbiky, byl tím nejlepším, co nám může nabídnou dnešní světová silnice. 
Pokoušet se popsat jednotlivá předjíždění a všechny souboje, to je něco, co se v tomto případě prostě nedá. 
Ve vedení se střídali Rea, Corser, Haslam a také na dalších místech se velmi tvrdě bojovalo. 
Superlativní manévry předváděli bez výjimky všichni, nejen vedoucí trojka, ale i další, prakticky beze ztráty za vedením jedoucí jezdci. Obzvlášť nebojácný byl Camier, který zběsilostí doháněl menší přesnost a rozvahu, který dobrá předjetí pravidelně střídal s chybkami .... až jednu z nich, nepatrné vyjetí předním kolem mimo trať zaplatil pádem a hodně, hodně dokonalou rozborkou své Aprilky. 
Jakub opět v pohodě odstartoval, z pátého místa se probil na čtvrté, potom ale zase začal padat polem dozadu. V polovině závodu byl až desátý, pak ale zatáhl, a byl tak opět ve hře. Mimo ni byly ale opět obě tovární Ducati. Haga skončil hned zkraje díky technice, Fabrizio dojel, ale tak že to nestojí za řeč.
A ještě k jednotlivým jezdcům. Rea, jediný dnešní vítěz a jezdec s velikou budoucností, jezdí divoce a na hraně, nebojí se ničeho a nikoho a umí se trhnout. 
Haslam se protrápil víkendem až na bednu. Patří k chlapíkům, kteří to nezabalí když se nedaří. Jeho dnešní body jsou zlaté. Toseland a Yamaha jsou zpátky. Po mizerném vstupu do sezóny se chytil. Konečně. 
Biaggi vlastně to samé co Haslam. Nešlo to ani v pátek, ani v sobotu, proto nedělní výsledky jsou darem z nebes. Corser umí rychle tasit a dlouho střílet nejlíp ze všech. Bohužel nikdy se ve vedení netrhne definitivně a ono hájit vedení o jednu dvě délky se asi nedá věčně. Po prvním předjetí se obvykle začne propadat. Je to škoda, taky by si konečně zasloužil bednu pro Báwo. 
Ve druhé jízdě si pofoukali bolístky i Neukirchner a Xaus, odpadlíci z první rundy.
Je to za námi. Byla to skvělá podívaná, opět díky justin tv a ne ES.


1 65 Rea J GBR Honda CBR1000RR
2 91 Haslam L GBR Suzuki GSX-R1000
3 52 Toseland J GBR Yamaha YZF R1
4 3 Biaggi M ITA Aprilia RSV4 1000 F.
5 11 Corser T AUS BMW S1000 RR
6 7 Checa C ESP Ducati 1098R
7 96 Smrz J CZE Ducati 1098R
8 67 Byrne S GBR Ducati 1098R
9 76 Neukirchner M GER Honda CBR1000RR
10 111 Xaus R ESP BMW S1000 RR
11 99 Scassa L ITA Ducati 1098R
12 84 Fabrizio M ITA Ducati 1098R
13 50 Guintoli S FRA Suzuki GSX-R1000
14 77 Vermeulen C AUS Kawasaki ZX 10R
15 15 Baiocco M ITA Kawasaki ZX 10R
16 95 Hayden R USA Kawasaki ZX 10R
17 23 Parkes B AUS Honda CBR1000RR
RET 2 Camier L GBR Aprilia RSV4 1000 F.
RET 35 Crutchlow C GBR Yamaha YZF R1
RET 41 Haga N JPN Ducati 1098R
RET 57 Lanzi L ITA Ducati 1098R
RET 66 Sykes T GBR Kawasaki ZX 10R 

Celkové pořadí
1. Leon Haslam Suzuki 148
2. Max Biaggi Aprilia 128
3. Jonathan Rea Honda 110
4. Carlos Checa Ducati 103
5. James Toseland Yamaha 86
6. Noriyuki Haga Ducati 85
7. Troy Corser BMW 68
8. Sylvain Guintoli Suzuki 55
9. Michel Fabrizio Ducati 53
10. Cal Crutchlow Yamaha 49
11. Leon Camier Aprilia 48
12. Shane Byrne Ducati 48
13. Jakub Smrz Ducati 38



WSB 1. závod

První závod nejprestižnější třídy odstartoval podle plánu a už od samého začátku nabízel vynikající podívanou.
Nejlépe se odpíchl Mr. Superpole, dnes ale druhý na pole position, Troy Corser a za ním se usadil Leon Camier. Třetím „vzadu“ byl v domácím týmu Tan Kate jedoucí Johny Rea. Nebývale výborně odstartoval i Kuba Smrž na čtvrtém místě :-)
Špatný rozjezd do závodu měly obě tovární Ducati, Fabrizio i Haga se pohybovali v polovině druhé desítky. Na čele zatím odváděl skvělou práci Troy Crocorser s BMW a táhl za sebou vláček – Camier, Rea, Smrž, Toseland, Biaggi, Checa, Byrne ...
Páté kolo zvedlo ze židlí všechny fanoušky #96. Kuba se totiž po krátkém pošťuchování dostal na třetí! místo. Jooo! a hned začal tlačit na druhého Reu.
Desáté kolo odstartovalo parádní jízdu Jamese Toselanda přejetím Camiera a o kolo později, bohužel i Jakuba. Přes něj se dostal i Camier, poprvé sice jen na chvilku, o něco později definitivně. Tenhle propad odsunul našeho jezdce od bedních pozic. 
Na bližší vysvětlení si budeme muset počkat na tiskovku, ale podle jeho slov bylo příčinou - to je pech - pitomé uklepání drátů od rychlořazení. to znamená, že se nedá řadit pod plným plynem bez spojky. Vždycky se musí alespoň maličku uklapnout -  a desetinky jsou v háji. Kromě toho možná odešly i pneu trochu dřív než konkurenci. Téměř při každém záběru na Kubu bylo vidět docela nestandardní chování jeho motorky, jak na brzdách na výjezdech. Ve 14. kole se pak přes něj dostali i Checa i Biaggi ... 
Boj o vedení v ten moment vyhrál Rea a přes Corsera se dostal i Toseland, o pár kol déle i Camier. 
Tím se v 17. kole ustálilo pořadí vedoucí sedmičky Rea, Toseland, Camier, Checa, Corser, Biaggi a s narůstající ztrátou Jakub. Myslím že to byl on, kdo se do cíle těšil ze všech nejvíc. 


Co dodat k jeho sedmému místu? Mnozí po jeho výkonu doufali v bednu a je pravdou že jiskřička naděje tady byla. Jenže kvalifikace a tréninky jsou úplně jiná disciplína než závod. Kuba ukazuje, že má rychlost a dravost i správnou agresivitu a nebojí se spustit se až na samou hranu. Bohužel se ukazuje, že do závodu je to málo. Závod není jedno rychlé kolo, ale cca 22 takových kol. Tady už nestačí mít na to jen srdíčko, ale nutností je i velmi solidní hardware, a v ten moment se asi nejvíc projevuje privátní statut týmu. Jsou to malinké detaily v nastavení které rozhodují především o výdrži gumek. Když se tohle nepovede dopadne to vždycky tak, jak to dopadlo. Prostě v rozdrbaných bačkorách frajery v tretrách nepobiješ. Takže veliká gratulace Kubovi za bojovnost i body za sedmé místo a na dálku trocha pošťouchnutí týmu – zkuste malinkej zázrak, ten kluk si to zaslouží! 

Sám Kuba se na druhý závod moc těší a věří si a možná že ta pitomost s kablíkem ho ještě trochu víc zdravě nabudí.

1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 35'38.483 (168,216 kph)
2 52 Toseland J. (GBR) Yamaha YZF R1 1.106
3 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 1000 F. 1.249
4 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1.548
5 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 2.738
6 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1000 F. 2.813
7 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 6.296
8 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R1 12.022
9 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 12.146
10 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 19.753
11 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 22.204
12 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX 10R 22.282
13 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 22.780
14 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R1000 23.364
15 99 Scassa L. (ITA) Ducati 1098R 37.097
16 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 39.467
17 77 Vermeulen C. (AUS) Kawasaki ZX 10R 46.468
18 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.170
19 95 Hayden R. (USA) Kawasaki ZX 10R 1'01.634
20 76 Neukirchner M. (GER) Honda CBR1000RR 1'04.295
RET 23 Parkes B. (AUS) Honda CBR1000RR
RET 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 


WSS závod

Skončil i dobrý závod Supersportů. Po zásluze vyhrál Laverty, výborný závod předvedli i Lascorz a Sofuoglu
Fantastické boje sváděli i oba jezdci Intermota, Gino Rea a Massimo Roccoli. Výborně jeli, přeparádně dojeli. Úspěšnější byl nakonec Gino, snad proto že si sebou nenesl chmury z minula a Massimo je po dnešku určitě zahnal. Gratulace!


1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 34'45.753 (164,629 kph)
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2.796
3 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2.962
4 7 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 23.040
5 14 Lagrive M. (FRA) Triumph Daytona 675 26.338
6 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 32.544
7 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 36.591
8 37 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 36.697
9 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 36.879
10 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 47.288
11 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 48.168
12 40 DiSalvo J. (USA) Triumph Daytona 675 49.006
13 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'28.408
14 8 Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1'36.505
15 33 Cazzola P. (ITA) Honda CBR600RR
16 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR
RET 99 Foret F. (FRA) Kawasaki ZX-6R
RET 25 Salom D. (ESP) Triumph Daytona 675
RET 51 Pirro M. (ITA) Honda CBR600RR 


Celkové pořadí
1. Joan Lascorz Kawasaki 85
2. Kenan Sofuoglu Honda 77
3. Eugene Laverty Honda 66
4. Chaz Davies Triumph 46
5. Robbin Harms Honda 35
6. Gino Rea Honda 33
7. David Salom Triumph 32
8. Fabien Foret Kawasaki 28
9. Massimo Roccoli Honda 24
10. Joan Lascorz Kawasaki 85
11. Kenan Sofuoglu Honda 77
12. Eugene Laverty Honda 66


SST 1000 závod

BMW dominuje a to tak, že bez diskuze. Ukazuje se že tahle mašinka je v současnosti nejlepším štokovým nářadím. Co se týká účasti našich vidíte to sami. Ondra se napil z hořkýho kalíšku, když výborně postupoval dopředu - jenže kolo před cílem byl konec. V tu chvíli byl 12., škoda přeškoda solidních bodů. 
Takže příště o deci víc benzínu !

1 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 21'44.147 (162,992 kph)
2 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 2.213
3 34 Giugliano D. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 4.323
4 119 Magnoni M. (ITA) Honda CBR1000RR 6.977
5 20 Barrier S. (FRA) BMW S1000 RR 9.812
6 8 Antonelli A. (ITA) Honda CBR1000RR 16.667
7 9 Petrucci D. (ITA) Kawasaki ZX 10R 16.713
8 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 17.069
9 14 Baroni L. (ITA) Ducati 1098R 17.198
10 11 Tutusaus P. (ESP) KTM 1190 RC8 R 18.927
11 53 Lammert D. (GER) BMW S1000 RR 27.445
12 93 Lussiana M. (FRA) BMW S1000 RR 32.512
13 134 Lacalendola R. (ITA) Ducati 1098R 34.972
14 99 Leeson C. (RSA) Kawasaki ZX 10R 44.429
15 12 Vivarelli N. (ITA) KTM 1190 RC8 R 45.317
16 45 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 55.469
17 29 Beretta D. (ITA) BMW S1000 RR 55.931
18 55 Svitok T. (SVK) Honda CBR1000RR 56.749
19 91 Walkowiak M. (POL) Honda CBR1000RR 58.289
20 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 1'00.097
21 89 Salac M. (CZE) Aprilia RSV4 1000 1'07.829
RET 69 Jezek O. (CZE) Aprilia RSV4 1000
RET 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1
RET 30 Savary M. (SUI) BMW S1000 RR
RET 5 Bussolotti M. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR1000RR 

Celkové pořadí
1. Ayrton Badovini BMW 75
2. Davide Giugliano Suzuki 45
3. Maxime Berger Honda 40
4. Sylvain Barrier BMW 40
5. Andrea Antonelli Honda 28
6. Loris Baz Yamaha 27
7. Michele Magnoni Honda 27
8. Pere Tutusaus KTM 20
9. Danilo Petrucci Kawasaki 19
10. Marco Bussolotti Honda 18
11. Lorenzo Baroni Ducati 13
12. Renè Måhr Suzuki 12
13. Eddi La Marra Honda 10
14. Ondrej Jezek Aprilia 9 
...
23. Michal Salac Aprilia 2


SST 600

1 21 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 17'07.536 (159,13 kph)
2 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 0.154
3 13 Lombardi B. (ITA) Yamaha YZF R6 7.436
4 343 D'Annunzio F. (ITA) Yamaha YZF R6 7.709
5 72 Karlsen F. (NOR) Yamaha YZF R6 7.871
6 6 Lanusse R. (FRA) Yamaha YZF R6 20.050
7 99 Covena T. (NED) Yamaha YZF R6 20.892
8 69 Major N. (FRA) Yamaha YZF R6 21.176
9 22 Carrillo C. (FRA) Yamaha YZF R6 21.194
10 10 Calero Perez N. (ESP) Yamaha YZF R6 21.244
11 52 Duwelz G. (BEL) Yamaha YZF R6 21.563
12 27 Fanelli D. (ITA) Honda CBR600RR 21.696
13 28 Le Coquen S. (FRA) Yamaha YZF R6 23.037
14 9 Elliot J. (GBR) Honda CBR600RR 25.088
15 19 Krajci T. (SVK) Yamaha YZF R6 26.109
16 82 Pesek K. (CZE) Yamaha YZF R6 56.605 

Celkové pořadí
1. Jeremy Guarnoni Yamaha 61
2. Florian Marino Honda 50
3. Frederik Karlsen Yamaha 47
4. Berardino Lombardi Yamaha 38
5. Federico D'Annunzio Yamaha 31

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist