WSBK – 14. Portimao: Dobojováno, ať žije král.

Napínavý druhý závod, plný neočekávaných momentů, skončil a Superbiky mají nového a velmi důstojného šampiona.

WSB 2. Závod
Ufff .. a je to. Neskutečně napínavý závod korunoval nejlepší, opravdu závodní, světovou sérii silničních motocyklů. 
Ve druhém dnešním závodě šlo nejen o důstojné zakončení sezóny, ale také o to nejdůležitější – o titul mistra světa. Pravda, po první rundě se zdálo, že není co řešit, ale jak říká Joska Kubíček, motorka má dvě kola a stát se může cokoli. 
Pravda je taková, že nakonec o titulu, alespoň co se tohoto víkendu týká, rozhodl pád Hagy v prvním závodě nebo možná spíš to, že už Nori nemohl pokračovat a získal alespoň pár bodů ... Protože druhá runda už neměla tak jednoznačný průběh.
Ze světel vypálili nerychleji Shakey Byrne, Spies, Rea, Biaggi, Haslam a Haga.
Výborný závod si rozjel Rea. Napřed s Biaggim předváděl móóc hezké souboje, ale už ve třetím kole předjel Spiese a v pátém poprvé, zatím jen na chvíli, i vedoucího Byrnea. Před Spiese šel i Biaggi a také Fabrizio a v osmém kole i Nori. Fabrizio vůbec předváděl kusy. Po prvním kole byl až desátý, ale jel jak trysková myš postupně předjel všechno co mu bylo v cestě a mířil na bednu. Všechny tyhle souboje na čele pomohly Hagovi docvaknout se a tak z pátého místa v kole č. 11 bylo v posledním kole místo třetí.
V souboji o vedení dvou ambiciózních mladíků, Fabrizia a Rei, byl Ital úspěšnější, navíc jeho soupeř chyboval a toho využil i Haga. To, že by Michel přepustil vítězství Norimu, by vzhledem k bodům Spiese už stejně nic na celkovém pořadí nezměnilo a tak cílem projeli jezdci v pořadí Fabrizio, Haga, Rea. 

Byly to nervy nejen u televize ale i na trati. Na Benovi bylo vidět že není ve své kůži a nechybělo moc a mohlo být všechno jinak. Na to se ale nehraje a proto titul patří po zásluze tomu nejlepšímu. A tak to má být.
Jakub předvedl slušný závod a po pádu v první rundě dojel ve druhém v Top ten a připsal si body za 8. místo a celkově je desátý. Gratulace!

1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 38'19.654 (158,148 kph)
2 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1.195
3 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1.494

4 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 5.553
5 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 5.842 - MS WSB 2009 
6 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 7.374
7 22 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 9.658
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 10.434
9 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 17.010
10 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R 1000 K9 24.509
11 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 27.195
12 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 34.825
13 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR 35.135
14 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'01.842
15 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'09.782
16 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 1'30.818
17 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R
RET 15 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R
RET 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR
RET 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 



SST 600 závod
Jedna z nejtěsneji dojetých sérií. 
Celkově:   1. Rea 154   2. Bussolotti 153   3. Lonbois 151   4. Petrucci 146
Smutným hrdinou byl poleman La Mara. Ve warm-upu úplně rozbil motorku a do závodu nemohl nastoupit. 

1 5 Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 18'07.948 (151,948 kph)
2 55 Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 0.455
3 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 0.507 celkový vítěz SST 600 
4 72 Karlsen F. (NOR) Yamaha YZF R6 12.942
5 9 Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 13.069
6 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 13.304
7 21 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 13.314
8 19 Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR 13.630
9 7 Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 13.662
10 89 Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 14.023
...
16 99 Salac M. (CZE) Yamaha YZF R6 39.896
...
21 82 Pesek K. (CZE) Honda CBR600RR 54.381
22 81 Látr D. (CZE) Honda CBR600RR 54.455

...
26.


WSS závod

Zázrak se nekonal a podle předpokladů dokázal Cal Crutchlow, ve své první sezóně ve světovém šampionátu, získat titul Mistra světa Supersportů.

Od startu vystřelil nejrychleji Eugene Laverty, jediný jezdec, který ještě mohl teoreticky Cala předstihnout. Svoji porci povinností splnil na výbornou a vedl od vlajky k vlajce. 
To ale nestačilo, protože Cal se usídlil na třetím místě a přestože ho ke konci ještě předjel Garry McCoy, s bohatou rezervou mu to stačilo na celkové prvenství.  
Prakticky celý závod jel na druhém místě Kenan Sofuoglu, který po nepříliš úspěšném působení v Superbicích v loňském roce ukázal, že v šestkách patří stále k nejlepším.
Massimo Roccoli z hradeckého týmu Intermoto Czech jezdil okolo 14. místa, v 18. kole měl ale pád a závod nedokončil.


1 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 35'17.044 (156,173 kph)
2 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 3.443
3 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 13.874
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 15.144  MS WSS
5 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 16.608
6 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 20.008
7 23 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 22.007
8 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 22.034
9 77 Veneman B. (NED) Honda CBR600RR 23.031
10 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 24.002
11 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 31.794
12 36 Cardenas M. (COL) Honda CBR600RR 31.811
13 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 32.218
14 25 Laverty M. (GBR) Honda CBR600RR 33.196
15 101 Coghlan K. (GBR) Yamaha YZF R6 1'02.386
16 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6 1'06.401
17 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'08.010
18 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'18.977
19 40 Gentile F. (ITA) Honda CBR600RR 1'19.080
20 199 Four O. (FRA) Honda CBR600RR 1'22.144
21 22 Muresan R. (ROU) Triumph Daytona 675 2'06.258
22 122 Walkowiak M. (POL) Yamaha YZF R6
RET 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR
RET 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR
RET 16 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR
RET 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 

Pořadí WSS
1. Cruchlow 243
2. Lacerty 236
3. Sofuoglu 189
...
11. Roccoli 70



WSB 1. závod
HAGA OUT.
Sedm písmen na ceduli pro Bena, která ale naprosto přesně určila charakter předposledního závodu Superbiků. 
Po startu nejlépe vypálil z pole position startující Spies, za ním Max Biaggi a Shakey Byrne. Haga vlastně také vyjel dobře a polepšil si na sedmé místo. Potom si to chvíli dával s Nietem, po jeho vyřešení dostal v 6. kole i Haslama a usadil se na 6. místě. Vepředu jel bezchybně Spies, za zády se stínem Maxe Biaggiho. 
Sedmé kolo bylo, zdá se, z celého závodu nejdůležitější. Norimu ustřelil předek a bylo vymalováno. Spies si dojel pro vítězství a Hagovi v téhle partii sebral žetony za 10 a přihodil své za 15 bodů.
Druhý dojel Johny Rea, který ke konci závodu sváděl fajnový souboj s Maxem.
Jakub jezdil +/- 9., ale v 9. kole upadl. 
No a je to. Hezký závod, ale tak trochu bez toho správného koření. 

1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 38'15.390 (158,442 kph)
2 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1.697
3 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 2.113
4 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 2.757
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 14.753
6 22 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 20.044
7 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 25.634
8 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 31.104
9 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR 36.689
10 15 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 39.331
11 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 41.827
12 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 41.882
13 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 54.967
14 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'38.533
15 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR
RET 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR
RET 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R
RET 50 Guintoli S. (FRA) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R
RET 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R
RET 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9




SST 1000 závod
Otvírákem byl jediný závod ve kterém už, v uvozovkách, o moc nešlo. Šampionem byl Xavier Simeon na Ducati a s tím už nikdo nic nadělat nemohl. 
Jenže štoky obecně jsou třídy, ve kterých se na taktiku zas až tak moc nehraje a vždycky se jede naplno. Proto jsme mohli sledovat souboje jezdců v celém poli. 
Dlouho nebylo jasno ani na čele. Ve vedení se střídali Corti a Simeon a až v samém závěru se Xavier trochu trhnul a po šampiónsku vyhrál. 

Ondra Ježek v týmu MS Racing startoval z 9. místa a úprvní tři kola jezdil jako 12. Ve čtvrtém kole skočil na místo osmé a tak také projel cílem.
Celkově mu patří sedmá příčka. Gratulace!

1 19 Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 21'26.494 (154,198 kph)
2 71 Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 3.594
3 112 Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 4.566
4 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 4.779
5 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 11.496
6 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 12.115
7 20 Barrier S. (FRA) Yamaha YZF R1 12.166
8 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR1000RR 16.196
9 53 Lammert D. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 17.816
10 51 Barragan S. (ESP) Honda CBR1000RR 19.824
11 84 Massei F. (ITA) Yamaha YZF R1 20.050
12 8 Antonelli A. (ITA) Yamaha YZF R1 21.540
13 23 Sandi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 21.619
14 117 Sacchetti D. (ITA) Honda CBR1000RR 23.857
15 77 Burrell B. (GBR) Honda CBR1000RR 27.254
16 91 Johansson H. (SWE) Yamaha YZF R1 27.320
17 41 Baroni L. (ITA) Yamaha YZF R1 29.324
18 11 Tutusaus P. (ESP) KTM RC8 R 33.926
19 111 Ortega I. (ESP) Kawasaki ZX 10R 39.553
20 72 Pouhair N. (FRA) Yamaha YZF R1 39.974
21 12 Vivarelli N. (ITA) KTM RC8 R 46.035
22 99 Leeson C. (RSA) Kawasaki ZX 10R 46.071
23 39 Millet J. (FRA) Yamaha YZF R1 47.885
24 88 Cerny J. (SVK) Yamaha YZF R1 48.227
25 55 Dias T. (POR) Yamaha YZF R1 59.402
26 14 Biaggi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 59.624
27 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 1'02.689

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist