WSBK - 13. Magny Cours: Co přinese Francie?

Ještě máme pod kůží výbornou a skvělou podívanou kterou nám v Imole předvedli jezdci všech tříd kolotoče WSBK, a už se chystá další, předposlední závodní víkend sezóny.

Pátek - první časy

WSB 1. Q
Michel Fabrizio pokračuje v krasojízdě a v dnešní kvalifikaci si vyjel první místo. Rea je rychlý a Honda mu poslední dobou fuguje velmi dobře a tak také žádné přakvapení. Třetí Haga a čtvrtý Spies - kdy jiný by měl být v provizorní první řadě. Všichni čtyři zajeli pod 39. 
Další místa už trochu překvapením jsou. Checa, letos celkem nevýrazný, Corser na houpačce od BMW - v Itálii dole,  že by teď nahoře? a Kagayama s praporem Suzuki zase jednou dost vysoko. 
Kuba palec nahoru a jen tak dál a ještě houšť ( a ... voda teče a řeči se vedou a éterem se nesou jména Tardozzi, Smrž ... kdo ví co je na tom pravdy a co z toho vzejde? ale že by to byla pecka!)
Novic na Aprilce, Leon Camier je sice "až" 17., ale jen vteřinu a kousek za Biaggim. Jako obvykle jsou časy vyrovnané, ve dvou vteřinách je dvacet borců.
 
1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'38.770
2 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'38.821
3 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'38.877
4 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'38.939
5 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'39.379
6 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'39.435
7 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'39.497
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'39.613
9 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R 1'39.772
10 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'39.834
11 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1'39.900
12 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'39.964
13 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'40.000
14 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'40.017
15 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1'40.048
16 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'40.101
17 22 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1'40.103
18 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'40.354
19 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1'40.375
20 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'40.554
21 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'40.828
22 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'41.007
23 132 Morais S. (RSA) Kawasaki ZX 10R 1'41.496
24 15 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 1'41.573
25 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'41.908
26 40 Gentile F. (ITA) Honda CBR1000RR 1'42.272 


SST 600
1 5 Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 1'46.389
2 9 Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 1'46.666
3 21 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 1'46.871
4 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 1'46.876
5 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR 1'46.923
6 7 Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 1'47.012
7 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 1'47.217
8 55 Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 1'47.393
9 43 Egea S. (FRA) Kawasaki ZX-6R 1'47.503
10 142 Chevaux N. (FRA) Honda CBR600RR 1'47.766
11 27 Bulle L. (FRA) Yamaha YZF R6 1'47.813
12 72 Karlsen F. (NOR) Yamaha YZF R6 1'48.360
13 19 Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR 1'48.367
14 23 Von Gunten C. (SUI) Suzuki GSX-R600 1'48.549
15 36 Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 1'49.005
16 39 Pagaud R. (FRA) Honda CBR600RR 1'49.055
17 69 Major N. (FRA) Yamaha YZF R6 1'49.172
18 12 Cecchini R. (ITA) Honda CBR600RR 1'49.208
19 99 Salac M. (CZE) Yamaha YZF R6 1'49.336
20 89 Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 1'49.646
21 59 Schacht A. (DEN) Yamaha YZF R6 1'50.359
22 17 Nervo L. (CRO) Yamaha YZF R6 1'50.438
23 26 Vrajitoru M. (ROU) Yamaha YZF R6 1'51.204
24 30 Vrajitoru B. (ROU) Yamaha YZF R6 1'55.117
25 81 Látr D. (CZE) Honda CBR600RR 1'56.500 


 WSS 1. volný

Velmi dobře zajel Massimo Rocolli, italská akvizice hradeckého Intermota. Až do nešťastného pádu jel na Imole fantasticky a také teď ve Francii dokazuje, že je rychlík. Zatím trochu nečekaně vzadu Laverty a ještě o kus dál Crutchlow. Tohle ale bude zítra nejspíš jinak.


1 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 1'41.885
2 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1'41.903
3 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 1'42.604
4 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 1'42.851

5 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 1'42.927 ! 
6 77 Veneman B. (NED) Honda CBR600RR 1'42.931
7 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1'43.022
8 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 1'43.032
9 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1'43.138
10 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 1'43.228
11 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 1'43.362
12 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 1'43.369
13 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 1'43.452
14 23 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 1'43.801
15 199 Four O. (FRA) Honda CBR600RR 1'44.200
16 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'44.286
17 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'44.438
18 16 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 1'44.489
19 22 Muresan R. (ROU) Triumph Daytona 675 1'44.532
20 45 Linfoot D. (GBR) Yamaha YZF R6 1'44.588
21 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 1'44.639
22 25 Laverty M. (GBR) Honda CBR600RR 1'44.851
23 82 Enjolras J. (FRA) Triumph Daytona 675 1'44.860
24 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6 1'45.020
25 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 1'45.102
26 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'45.212
27 101 Coghlan K. (GBR) Yamaha YZF R6 1'46.160
28 61 Auger F. (FRA) Yamaha YZF R6 1'46.729
29 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'46.935

SST 1000 1. volný
1 19 Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 1'42.621
2 81 Badovini A. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'42.662
3 71 Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'42.858
4 20 Barrier S. (FRA) Yamaha YZF R1 1'43.084
5 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 1'43.250
6 112 Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'43.370
7 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'44.299
8 41 Baroni L. (ITA) Yamaha YZF R1 1'44.409
9 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 1'44.503
10 22 Lowes A. (GBR) MV Agusta F4 312 R 1'44.506
11 8 Antonelli A. (ITA) Yamaha YZF R1 1'44.517
12 51 Barragan S. (ESP) Honda CBR1000RR 1'44.630
13 16 Schouten R. (NED) Yamaha YZF R1 1'44.649
14 93 Lussiana M. (FRA) Yamaha YZF R1 1'44.684
15 38 Leblanc G. (FRA) Yamaha YZF R1 1'44.863
16 39 Millet J. (FRA) Yamaha YZF R1 1'44.895
17 29 Beretta D. (ITA) Ducati 1098R 1'45.045
18 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR1000RR 1'45.088
19 34 Giugliano D. (ITA) Yamaha YZF R1 1'45.212
20 84 Massei F. (ITA) Yamaha YZF R1 1'45.267
21 30 Savary M. (SUI) Honda CBR1000RR 1'45.398
22 61 Millet F. (FRA) Honda CBR1000RR 1'45.479
23 111 Ortega I. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'45.492
24 77 Burrell B. (GBR) Honda CBR1000RR 1'45.636
25 86 Napoleone L. (FRA) Yamaha YZF R1 1'45.659
26 11 Tutusaus P. (ESP) KTM RC8 R 1'45.692
27 53 Lammert D. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'45.777
28 91 Johansson H. (SWE) Yamaha YZF R1 1'46.061
29 23 Sandi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'46.941
30 12 Vivarelli N. (ITA) KTM RC8 R 1'47.211
31 56 Svitok T. (SVK) MV Agusta F4 312 R 1'47.652
32 131 Valsecchi P. (ITA) Yamaha YZF R1 1'48.152
33 64 Andric D. (BRA) Yamaha YZF R1 1'48.399
34 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 1'48.627
35 57 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 1'49.394
36 26 Liberini A. (ITA) Honda CBR1000RR 1'49.615


WSB  1. volný
1 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'39.984
2 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1'40.213
3 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'40.222
4 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'40.243

5 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R 1'40.279
6 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'40.369
7 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'40.392
8 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'40.701
9 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'40.736
10 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'40.802
11 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'40.803
12 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1'40.867
13 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'40.875
14 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'40.893
15 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'41.022
16 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'41.376
17 22 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1'41.428
18 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'41.713
19 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'41.871
20 15 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 1'41.891
21 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1'41.939
22 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'41.949
23 132 Morais S. (RSA) Kawasaki ZX 10R 1'43.098
24 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'43.480
25 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'43.589
26 40 Gentile F. (ITA) Honda CBR1000RR 1'43.843


PRE

Bitevním polem bude Le Circuit de Nevers Magny-Cours, okruh ve středu Francie, 300 km od Paříže. Ošidný okruh s rychlými pasážemi, ale i pomalými vracáky, historicky zatím nejlépe sedí lídrovi šampionátu, Nori Hagovi, se čtyřmi vítězstvími. 
Dvakrát vyhráli Bayliss, Toseland a Polen, a ze současných jezdců tady dokázali jednou vyhrát Ruben Xaus, Chris Vermeulen a Lorenzo Lanzi. 


WSB


Po Imole startuje boj o titul vlastně od začátku. Haga mazáckým výkonem získal 45 bodů, a také díky nestandardně malému zisku Spiese celkově vede, byť jen o pouhé tři bodíky.
Pro Hagu mluví jeho poslední víkend, když dokázal světu, ale hlavně sobě samému že pořád umí vítězit a také zkušenosti s tímto okruhem. Spies má okruh najetý jen na Playstationu ;-) a to mu mnohde stačilo. Uvidíme, teď je na tahu on.

Třetí vzadu, Michel Fabrizio se také parádně rozjel a také on má stále teoretickou šanci na titul. Ztrácí 61 bodů a rozdělovat se jich bude ještě 100. Uvidíme jak se to celé vyvine. Protože je ale Michel schopný, jako jeden z mála jezdců, občas, svojí jízdou “pohlídat” Spiese, možná i tohle bude hrát svoji roli v týmové strategii. Smlouvu má v kapse, Ducati je tedy zavázán … a za rok to může být opačně. Kdo ví?
Dusno je i mezi Reou a Biaggim. Tady alespoň bodově, jen 6 bodíků. Rea se posledně ukázal jako hodně rychlý chlapík, jenže s moc horkou irskou hlavou. Občas předváděl docela nebezpečné nesmysly a jeho rozčarování vlastním výkonem je pochopitelné. Jezdil časy které by ho postavily na bednu, nakonec bylo ale všechno jinak.
Max naproti tomu vodí Aprilku naprosto přesvědčivě a ukazuje jakou cestou prošel vývoj nové motorky v letošním poli. V každém závodě může jet na stupně vítězů a určitě bude chtít dobít i Francii. V sedle druhé Aprilie tentokrát uvidíme nového šampióna z BSB, Leona Camiera
Vystřídá tak Marca Simoncelliho, který odvedl dobrou práci v Imole o dojel si ve své bajkové premiéře pro bednu ve druhém závodě. 
K Marcovu výkonu se nechal slyšet i Max Biaggi a nešetřil chválou – přes malý incident který nakonec docela zamíchal pořadím. Max přiznává, že v závodě udělal dvě chyby které ho stály kontakt s oběma Ducati na čele, trochu se propadl a útok Marca pak z vnitřku vůbec nečekal. Divoká akce nakonec donutila Bena Spiese vyjet mimo trať, což ho možná stálo nejen důležité vteřiny, ale i ještě důležitější body.

Posun dopředu se bohužel zatím nepotvrdil u BMW. Po dobré kvalifikaci se závod Corserovi moc nepovedl a Xaus se po havárii v Brně jen dostával do tempa. 

Suzuki, značka která měla na začátku sezóna celkem jasno kam až to chce letos dotáhnout, se po nehodách své jedničky ztrácí. Max Neukirchner se ale dává dohromady a v Portimau už by měl - mohl? jezdit. Na Magny Cours tak za Alstare pojdou jen Karl Muggeridge a Yukio Kagayama.

Jakub Smrž je na celkově devátém místě obložen Sykesem a Byrnem. Je jasné že vpředu to je hustý, Kuba by ale potřeboval jako sůl nějaké hodně dobré umístění. Superpole dává, jen v závodě je to někdy tak nějak všelijak. Takže Jakube … !

Do sedla Kawasaki byl opět povolán Sheridan Morais aby nahradil zraněného Makoto Tamadu. 
Tady je k vidění malý horor. Ten druhý na videu je Luca Conforti.

Matthieu Lagrive se nemůže zúčastnit závodů na Magny Cours v sedle superbiku. Důvodem je to, že Matt se tady zúčastnil ´vytrvalostního závodu Bol d'Or. Pojede tedy supersporty.




pořadí: 1. Haga 391; 2. Spies 388; 3. Fabrizio 330; 4. Rea 263; 5. Biaggi 257; 6. Haslam 219; 7. Checa 183; 8. Sykes 176; 9. Smrz 155; 10. Byrne 149. Manufacturers: 1. Ducati 489; 2. Yamaha 431; 3. Honda 368; 4. Aprilia 267; 5. Suzuki 148; 6. BMW 113; 7. Kawasaki 63

WSS
Také zaděláno. Cal Crutchlow spadnul z prvního místa, odvezl si proto z Imoly nulu a šrám na sebevědomí. Celkově vede jen o dva body před Lavertym a teď už to bude kdo z koho. Zamíchat vším může třeba i Kenan Sofuoglu, který u Ten Kate prodloužil smlouvu. Na oba jezdce před sebou to už nemůže dotáhnout, ale poslední dobou mu to zase lítá a pořádnou porci bodů si určitě může ukousnout.

1. Crutchlow 210; 2. Laverty 208; 3. Sofuoglu 153; 4. Lascorz 138; 5. Foret 115; 6. West 104; 7. Pitt 104; 8. McCoy 82; 9. Aitchison 71; 10. Roccoli 62. Manufacturers: 1. Honda 256; 2. Yamaha 251; 3. Kawasaki 158; 4. Triumph 98; 5. Suzuki 30

SUPERSTOCK 1000
Velké štoky jsou prakticky rozhodnuté. Xavier Simeon potřebuje pouhých 5 bodů a má titul. Pro nás je ale zajímavější sedmá příčka. Ondra Ježek by mohl poskočit ještě o něco dopředu a určitě pro to udělá všechno. 

1. Simeon 180; 2. Corti 135; 3. Fores 107; 4. Berger 102; 5. Beretta 79; 6. Barrier 67; 7. Ježek 64; 8. Baz 41; 9. Giugliano 38; 10. Magnoni 35. Manufacturers: 1. Ducati 180; 2. Suzuki 137; 3. Honda 136; 4. Kawasaki 107; 5. Yamaha 100; 6. MV Agusta 26; 7. Aprilia 12

SUPERSTOCK 600
V malých je to úplně jinak. Nic není jasné, kromě toho, že to bude boj. Čtyři jezdci jsou kandidáty na prvenství a vzhledem k tomu jak po sobě kluci jdou, bude na co koukat.

1. Petrucci 135; 2. Lonbois 124; 3. Rea 118; 4. Bussolotti 112; 5. Guarnoni 94; 6. La Marra 93; 7. Kerschbaumer 62; 8. Guittet 58; 9. Litjens 38; 10. Chmielewki 36


Jízdní řád
pátek
12.45-13.45 60' WSBK FREE PRACTICE
14.00-14.45 45' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
15.00-16.00 60' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
16.15-17.15 60' WSBK QUALIFYING PRACTICE
17.30-18.00 30' SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE

sobota
09.00-09.30 30' SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.45-10.30 45' W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.45-11.30 45' WSBK QUALIFYING PRACTICE
11.45-12.15 30' SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
13.00-13.45 45' W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.00-14.45 45' WSBK FREE PRACTICE
15.00-15.12 12' WSBK SUPERPOLE (1)
15.19-15.31 12' WSBK SUPERPOLE (2)
15.38-15.50 12' WSBK SUPERPOLE (3)
16.10-16.40 30' SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
16.55-17.25 30' SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

neděle
09.00-09.10 10' SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20-09.40 20' WSBK WARM UP
09.50-10.10 20' W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE (14 LAPS KM. 61.754)
12.00 WSBK RACE 1 (23 LAPS KM. 101.453)
13.25 W SUPERSPORT RACE (22 LAPS KM. 97.042)
14.30 SUPERSTOCK 600 RACE (10 LAPS KM. 44.110)
15.30 WSBK RACE 2 (23 LAPS KM. 101.453)



Poněkud neobvyklý otevřený dopis poslal prezident FIM Vito Ippolito jezdcům.
Apeluje v něm na fér chování na trati i mimo trať a celkem jednoznačně dává najevo, že v případě čehokoli nad rámec slušného chování, nebude FIM váhat s potrestáním.

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist