WSBK 11. Donington Park

AKTUALIZOVÁNO. Jedenáctý díl letošního seriálu MS Superbiků se jede opět na britských ostrovech. Po nešťastných závodech v Brands Hatch se tentokrát jede na okruhu Donington Park.

WSBK 11. Donington Park

Původní okruh byl otevřen v roce 1931 a od počátku sloužil závodům motocyklů. Během druhé Války byl používán armádou jako úloženka pro vojenská vozidla.
V sedmdesátých letech byl okruh zakoupen soukromým investorem a byl přestavěn. V této podobě fungoval od roku 1977. 
Dnešní podobu získal okruh v roce 1985, kdy byl prodloužen o smyčku Melbourne. Celková dálka tak dosáhla 4.023 m. 

Donington ale znají i fanoušci libých tónů rockových. Řádili tady mj. i AC/DC, Metallica i Ironi. Další velké úpravy změní a prodlouží trať (cca o půl míle) v souvislosti s formulí 1, která se tady pojede od roku 2010. 

  

WSB
Po letní pauze přijíždí do Anglie Troy Bayliss s luxusním náskokem 82 bodů.
Má jich na kontě celkem 334, druhý max Neukirchner 252, 3. Corser 242, 4. Checa 233 a pátý Haga 230. 
Zbývá osm závodů, tj. 200 bodů a otázkou je, co s tím Troy udělá. V každém případě je na dobré cestě ke třetímu titulu. Jenže právě tady ho vloni přibrzdila nehoda, která jej stála nejen hodně bodů, ale i kus prstu. 
Druhému v pořadí, Maxovi N., funí za krk Troy Corser, který je v poslední době naprosto v pohodě a jezdí jak drak. Uvidíme jestli mu (a taky parťákovi Norimu) pomůže nový podvozek od Ohlinsu. Nové jednotky mají elektronickou kontrolu a regulaci tlumení a při testech ve Valllelunze se hodně líbily. Troy si navíc dal za cíl konečně s Yamahou vyhrát. Snad mu v tom pomůžou nejem nová Ohlinsovo hejblátka, ale i speciální nový kabát pro R1.
Na opačnám konci výkonové houpačky sedí Carlos Checa, který od double v Americe nebyl lepší než pátý. Jenže na rozdíl od mnoha jiných tratí, tuhle zná velmi dobře z MotoGP. Vyhrát chce i Carlosův kolega Ryuichi Kiyonari, vítěz obou předešlých závodů v Brands Hatch. Vysoké cíle si dávají i Ruben Xaus a Max Biaggi za Starilgardy Go Eleven. S  novými podvozky se představí i Kawasaki s Laconim a Tamadou.
Startovní pole, už tak nabité jmény, doplní tradičně několik ostrých borců z domácího mistrovství BSB. Po vynikajícím výkonu v Brands Hatch se opět předvede Tom Sykes (Rizla Suzuki), vyhrát chce i Leon Haslam a představí se také Cal Crutchlow, oba z HM Plant Honda. Pro jejich týmového manažera Neila Tuxwortha je to první návrat do cirkusu WSBK od památné, a na věky věků zlatým písmem v kronikách zapsané mega giga total bitvy mezi Baylissem a Edwardsem v Imole v roce 2002. Tehdy měl prsty v Colinově vítězství za tým Castrol Honda.



1. Bayliss (Ducati) 334; 2. Neukirchner (Suzuki) 252; 3. Corser (Yamaha) 242; 4. Checa (Honda) 233; 5. Haga (Yamaha) 230; 6. Nieto (Suzuki) 183; 7. Biaggi (Ducati) 166; 8. Kiyonari (Honda) 165; 9. Fabrizio (Ducati) 161; 10. Xaus (Ducati) 148; … 13. Kuba Smrž 91

WSS
Nejen supersporty se stále vyrovnávají se ztrátou fajn člověka, Craiga Jonese, který zemřel na následky zranění po pádu při posledních závodech.
V čele šampionátu jsou dva jezdci Ten Kate, přičemž Andrew Pitt má solidní bodpvý náskok. Náš tým KL Intermoto Czech nastoupí v pozměněném složení. Matta Lagrieva doplní nově Australan Bryan Staring. Bývalý mistr Austrálie ve třídě 125 ccm pojede zbytek sezóny místo Willyho de Angelise který se od začátku minulé sezóny pere s komplikovaným zraněním ruky. Bryan se v týmu z Hradce představil teď o víkendu v Brně, když v supersportech dojel druhý za mazákem Vostym. 
1. Pitt (Honda) 149; 2. Rea (Honda) 117; 3. Parkes (Yamaha) 113; 4. Brookes (Honda) 112; 5. Jones (Honda) 100. Šestý Fabien Foret je bohužel ze hry, protože se stále dává do kupu po pádu v Brně. 

Superstock 1000
Tahle třída divočáků byla vždycky docela adrenalinová podívaná a právě teď je to na jejím čele hodně zajímavé. 1. Berger (Honda) & Roberts (Ducati) 109; 3. Simeon (Suzuki) 95; 4. Polita (Ducati) 94; 5. Pirro (Yamaha) 83; 6. Antonelli (Honda) 57; 7. Giugliano (Suzuki) 55; 8. Smrz (Honda) 48.

Superstock 600
Malý štoky – naskakuje mně husina když se o nich mluví. Střelec Vosty a jeho bilance posledních čtyřech závodů – hatrick + bohužel pád, to je mazec. Vedoucí Baz znovu odskočil a tak má Patrik zase co dělat. Ale pokud pojede ve stejné pohodě jako teď v Brně, bude všechno ok a bude na co koukat.
1. Baz (Yamaha) 142; 2. Vostarek (Honda) 110; 3. Bussolati (Yamaha) 81; 4. Rea (Yamaha) 77; 5. Linfoot (Yamaha) 74; 6. Petrucci (Yamaha) 67; 7. Beretta (Suzuki) 66; 8. Black (Yamaha) 45.






jízdní řád  - nezapomeňte si přičíst jednu hodinu takže např. superpole se jede v 17!
pátek
09.00-09.25 (25 MINS) SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
09.35-10.20 (45 MINS) W SUPERSPORT FREE PRACTICE
10.30-11.30 (60 MINS) W SBK FREE PRACTICE
11.45-12.15 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 FREE PRACTICE
13.15-14.00 (45 MINS) W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.15-15.15 (60 MINS) W SBK QUALIFYING PRACTICE
15.30-16.15 (45 MINS) SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE
16.30-17.00 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE

sobota
09.15-09.45 (30 MINS) SUPERSTOCK 1000 FREE PRACTICE
10.00-10.45 (45 MINS) W SUPERSPORT FREE PRACTICE
11.00-12.00 (60 MINS) W SBK QUALIFYING PRACTICE
12.15-12.45 (30 MINS) SUPERSTOCK 600 QUALIFYING PRACTICE
12.55-13.25 (30 MINS) PIT WALK PIT WALK
13.45-14.30 (45 MINS) W SUPERSPORT QUALIFYING PRACTICE
14.45-15.45 (60 MINS) W SBK FREE PRACTICE
16.00 W SBK SUPERPOLE
16.50 – 17.15 (25 MINS) SUPERSTOCK 1000 QUALIFYING PRACTICE

neděle
09.00-09.10 (10 MINS) SUPERSTOCK 1000 WARM UP
09.20-09.40 (20 MINS) W SBK WARM UP
09.50-10.10 (20 MINS) W SUPERSPORT WARM UP
10.40 SUPERSTOCK 1000 RACE ( 12 LAPS KM.48.276)
12.00 W SBK RACE1 (23 laps Km 92.529)
13.20 W SUPERSPORT RACE (22 LAPS KM. 88.506)
14.20 SUZUKI GSX R EUROPEAN CUP RACE (10 LAPS KM. 40.230)
15.30 W SBK RACE2 (23 laps Km 92.529)
16.45 SUPERSTOCK 600 RACE ( 10 LAPS KM.40.230)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist