WSBK – 10. Brno : Sobota - tréninky, kvalifikace ... chutná návnada na zítřek

V Brně na Masarykově okruhu pokračoval druhým dnem závodní superbikový víkend. Nutno poznamenat že naprosto skvělý.

Kapitoly článku


Na Masarykově okruhu se v dnešní kvaldě rozhodlo o postavení na startu zítřejších bajkových, sportových a štokových závodů. Kdo získal pole position v superbicích? Hádejte! Jasně, Ben Spies, ona to tak těžká hádanka nebyla. Bohužel naše největší zítřejší naděje, tedy Kuba Smrž na dnešní superpole nebude vzpomínat v dobrém, když si v jeho druhé části ustlal a i když ještě na dvě kola vyjel na trať, dalo to už jen na dvanácté místo. Z první lajny tak zítra vystartují Ben Spies, Michele Fabrizio, Max Biaggi a Jonathan Rea.
 

Výsledky kvalifikace SBK

1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'58.868
2 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'58.950
3 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'59.055
4 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'59.740
5 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'59.787
6 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 2'00.046
7 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 2'00.096
8 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 2'00.240
9 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 1'59.730
10 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'59.748
11 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 1'59.873
12 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 2'00.159
13 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'00.223
14 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 2'00.235
15 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 2'00.262
16 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR 2'00.498
17 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 2'00.718
18 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 2'00.811
19 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 2'03.819
20 121 Hopkins J. (USA) Honda CBR1000RR 2'14.727
21 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R 2'01.510
22 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 2'01.643
23 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 2'01.816
24 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 2'02.346
25 53 Polita A. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'02.718
26 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 2'02.785
27 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'04.041
28 51 Cihak M. (CZE) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'04.905

Výsledky kvalifikace SSP

1 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 2'02.060
2 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 2'02.908
3 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 2'03.217
4 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 2'03.220

5 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 2'03.428
6 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 2'03.662
7 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 2'03.825
8 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 2'04.042
9 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 2'04.135
10 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 2'04.192
11 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 2'04.279
12 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 2'04.303
13 132 Morais S. (RSA) Yamaha YZF R6 2'04.458
14 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 2'04.463
15 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 2'04.503
16 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 2'04.608
17 77 Veneman B. (NED) Honda CBR600RR 2'05.218
18 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 2'05.256
19 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 2'05.273
20 25 Laverty M. (GBR) Honda CBR600RR 2'05.387
21 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 2'05.395
22 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 2'05.501
23 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 2'05.536
24 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 2'05.667
25 15 O'Halloran J. (AUS) Honda CBR600RR 2'05.999
26 22 Muresan R. (ROU) Triumph Daytona 675 2'06.795
27 16 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 2'07.304
28 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 2'07.868
29 66 Broz J. (CZE) Honda CBR600RR 2'09.051

Výsledky kvalifikace SST 1000


1 19 Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 2'03.188
2 21 Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 2'03.315
3 112 Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 2'03.791
4 71 Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'03.831
5 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR1000RR 2'04.100
6 20 Barrier S. (FRA) Yamaha YZF R1 2'04.141
7 22 Lowes A. (GBR) MV Agusta F4 312 R 2'04.596
8 29 Beretta D. (ITA) Ducati 1098R 2'04.703
9 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 2'04.703
10 3 Lundh A. (SWE) Honda CBR1000RR 2'04.748
11 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'04.773
12 34 Giugliano D. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'04.914
13 8 Antonelli A. (ITA) Yamaha YZF R1 2'04.942
14 16 Schouten R. (NED) Yamaha YZF R1 2'05.104
15 51 Barragan S. (ESP) Honda CBR1000RR 2'05.255
16 23 Sandi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 2'05.327
17 77 Burrell B. (GBR) Honda CBR1000RR 2'05.541
18 30 Savary M. (SUI) Honda CBR1000RR 2'05.565
19 117 Sacchetti D. (ITA) Honda CBR1000RR 2'05.869
20 63 Bjork P. (SWE) Honda CBR1000RR 2'05.935
21 120 Walkowiak M. (POL) Yamaha YZF R1 2'06.133
22 53 Lammert D. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 2'06.262
23 93 Lussiana M. (FRA) Yamaha YZF R1 2'06.295
24 111 Ortega I. (ESP) Kawasaki ZX 10R 2'06.444
25 84 Massei F. (ITA) Yamaha YZF R1 2'06.553
26 25 Black G. (GBR) Yamaha YZF R1 2'06.825
27 107 Rosso N. (ITA) Yamaha YZF R1 2'06.869
28 57 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 2'06.971
29 11 Tutusaus P. (ESP) KTM RC8 R 2'06.976
30 12 Vivarelli N. (ITA) KTM RC8 R 2'07.099
31 72 Pouhair N. (FRA) Yamaha YZF R1 2'07.174
32 41 Baroni L. (ITA) Yamaha YZF R1 2'07.274
33 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 2'08.560
34 14 Biaggi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 2'09.118
35 64 Andric D. (BRA) Yamaha YZF R1 2'10.288

Výsledky kvalifikace SST 600

1 55 Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 2'07.470
2 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 2'07.481
3 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR 2'07.529
4 9 Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 2'07.814
5 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 2'07.872
6 5 Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 2'07.897
7 89 Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 2'08.209
8 72 Karlsen F. (NOR) Yamaha YZF R6 2'08.429
9 19 Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR 2'08.877
10 99 Salac M. (CZE) Yamaha YZF R6 2'09.544
11 7 Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 2'09.604
12 12 Cecchini R. (ITA) Honda CBR600RR 2'09.640
13 191 Krajci T. (SVK) Yamaha YZF R6 2'10.307
14 36 Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 2'10.353
15 65 Svitok T. (SVK) Honda CBR600RR 2'10.783
16 23 Von Gunten C. (SUI) Suzuki GSX-R600 2'11.222
17 26 Vrajitoru M. (ROU) Yamaha YZF R6 2'11.394
18 6 Martinez J. (FRA) Honda CBR600RR 2'12.225
19 10 Calero N. (ESP) Yamaha YZF R6 2'12.688
20 132 Manfrinati D. (ITA) Honda CBR600RR 2'13.114
21 81 Látr D. (CZE) Honda CBR600RR 2'13.249
22 48 Waterman C. (RSA) Yamaha YZF R6 2'13.488
30 Vrajitoru B. (ROU) Yamaha YZF R6 2'20.585

Sobota pohledem jezdců

Při tiskové konferenci novinářům odpovídali první tři piloti ze Superpole.

Ben Spies (1. místo, 1,58,868) 

Bene, jak by jsi zhodnotil dnešní kvalifikaci? 

„Na konci druhé části dnešní kvalifikace se nám podařilo najít takovou tu drobnost na motocyklu, kterou jsme celý víkend hledali a nemohli najít. Pořád jsme cítili, že na motocyklu není něco v pořádku. Pak jsme chybu našli a já dokonce mohl vyjet i na ojetých pneumatikách a zajet čas, který jsem si představoval. Měl malinký strach z toho, zda se mi podaří zajet jedno rychlé kolo. Časy v jednotlivých sektorech byly v pořádku, ale když pak mají být všechny zajety v tom jednom rychlém kole tak jsem se trošíčku bál, ale nakonec díky spolupráci celého týmu to vyšlo.“
„Navíc trať se mi velice líbí, velice se mi líbí i české ženy :). Moc lepších tratí už neexistuje, kde by se dalo takhle svézt- vzhledem k té šířce a prostředí které tu je. Trať jsem se naučil velmi rychle a velmi mě to bavilo.“ 


Michel Fabrizio (2. místo, 1 ,58,50) 

A co Ty Michele?
„Na startu si budu muset dávat pozor na toho rychlého před sebou a toho rychlého za mnou :), takže start jako takový bude velmi důležitý. Zítra to bude dobrý závod a myslím si, že i pro mne by se to mohlo vydařit dobře, protože už během dnešního tréninku jsem si zkoušel, jak dokážu jet rychle v závodě a ty časy byly velmi povzbudivé. Musíme trošičku přidat, ale to že jsme tak blízko-na několik setinek- Pole Position nám dodává důvěru v to, že děláme dobrou práci a že se o celkový výsledek ještě popereme.“

„Norimu se po pádu v Doningtonu příliš dobře nedaří, takže to bude zítra především na mě, abych s tím závodem nějak naložil. Ten člověk, kterého musím zítra porazit je tenhle Američan vedle mě :) (pozn. B. Spies) :)“ 

Maxi, na co se můžeme těšit zítra? 

Max Biaggi (3. místo, 1,59,055)
„Možná tu předvedu svojí další fantastickou jízdu po zadním :). Tehdy to byl trošičku úlet, protože ten vítr foukal z jiné strany než jsem čekal, no ale pokud to bude zítra dobrý výsledek tak se na něco podobného možná můžete i těšit.“ 

V depu jsme potkali i naše největší želízka v ohni a zeptali se jich na zhodocení dnešní kvaldy a na plány na zítřek. 

Ondra Ježek (Superstock 1000 – 5. místo, 2:04,100)
„Musím dnešek hodnotit kladně, je to moje nejlepší letošní kvalifikace. Jenom je škoda, že můj nejlepší čas nebyl pod 2:04, když jsem měl najetý svoje nejlepší kolo, tak mě v posledním esíčku zbrzdil Savaray, ale ono by to stejně asi nedalo do 1. řady. Hlavně aby se mi zítra povedl start asi ani voda by mi nevadila, hlavně aby jí nebylo moc.“ 
Patrik Vostárek (Supersport –2 2. místo, 2,05,501)
„Bohužel jsem včera přetočil motor, odešla vačka a dneska jsem jel na náhradním motoru, no a u druhé motorky zase nešla elektronika. Takže teď to musíme dát dokupy, za chvíli jdeme na brzdu a doufám, že to zítra bude fungovat.“ 

Joska Kubíček (šéf KL Intermoto)
Tak jaké je hodnocení týmových jezdců?
„Tak určitě snaha je velká, asi jsme počítali s tím, že Patrik bude výš, ale pronásledovaly nás technické problémy, takže Patrik nemohl jet naplno. Roccoli ten nezklamal, top ten je dobrá výchozí pozice. V šestkových štocích se to úplně nepovedlo, snažili jsme se upravit pérování, ale pak bohužel začalo pršet.“
Jak to vidíte zítra?
„Patrik startovat umí, myslím, že to bude dobrý, vždyť jak říkáme i v TV: zajíci se sčítají až po honu!“ 

Matěj Smrž (Supersport - 23. místo, 2,05,536)
„Dneska to rozhodně nebylo špatný, i když to pro mě není zase žádnej velkej úspěch. Ale letošní rok bohužel už je takovej – snažím se z toho vzít to nejlepší. Když to srovnám s loňskými výsledky, tak to prostě není ono. Ten litr mi vyhovoval daleko víc.“
Co voda, vadila by ti zítra?
„To asi ne, na vodě mi to celkem jde a měl jsem na ní i některý pěkný výsledky.“ 

Jiří Brož (Supersport – 29. Místo, 2,09,051)
Tak jak bys zhodnotil dnešek, byl tam i nějaký pád?
„Ty pády tam byly dokonce tři, máme nějaký problém s předkem, nějak to nemůžeme nastavit na tyhle gumy, který jsou trochu jiný než ty co normálně jezdím. Nejdřív jsem upadnul ve volným, pak to kluci dali dokupy, ale to se ukázalo jako kontraproduktivní. Ve druhým kole kvalifikace jsem vyjel mimo trať, zajel do depa, dali nový gumy,ale zase ve druhým kole jsem na tom samým místě upadnul na předek. Prostě si to nějak nesedlo s tím naším nastavením.“
Jaké jsou plány na zítra?
„Hlavně dát dokupy motorku do Warm Upu a zajet slušný závod, to znamená nebýt poslední s kolem ztráty.“ 

V depu byl vidět i náš nejlepší „přírodňák“ Michal „Indi“ Dokoupil
Michale vyměnil bys Brno za ostrovní závody?
Tak to určitě ne, na přírodních okruzích to větší zábava, tam si i zaskáčeš.“
Koho tipuješ na zítřek jako nejlepšího z Čechů:
„Určitě Kubu, i když dneska spadnul, tak myslím, že to tam zítra dá!“

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Zdeněk Kindl - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist