WSBK – 1. Phillip Island: Drama ve všech závodech od startu do cíle

Výborný koktejl pro všechny kdo zůstali vzhůru kvůli sledování letošního otvíraku namíchali jezdci Superbiků.


WSB 2. závod

Druhý závod nejlépe odstartoval Max Biaggi, ale netrvalo dlouho a přehnal se okolo něj Ben Spies. Pořadí po prvním kole tak bylo Spies, Biaggi, Fabrizio, Haslam, Haga,Checa, Rea, Nakano a Kuba Smrž
Spies začal poodjížděl, to už ale na jeho stíhačku předjetím stájového kolegy i mazáckým podjetím Biaggiho vydal Haga. Kuba zatím postoupil na sedmé místo. Haga nakonec dokázal předjet i Bena a zdálo se. že se pokusí odjet. Jeho náskok ale nebyl nikdy větší než několik desetin a při průjezdu do jedenáctého kola se Spies dostal zpátky do vedení. 
O dvě kola později se situace znovu otočila a po drobná chybě soupeře šel do vedení opět Nori. Celou dobu se jim víceméně za zadkem držel Max Biaggi a to až do sedmnáctého kola kdy podlehl útoku Fabrizia. 
Za touto čtveřicí se ještě drželi Haslam a Laconi. Neukirchner a Kuba se zatím odpoutali od další skupinky ve které předtím bojovali o sedmé místo. 
V předposledním kole Biaggiho předjel i Haslam a vše vypadalo na dojezd v pořadí Spies, Haga, Fabrizio, Haslam, Biaggi, Laconi,Neukirchner a Kuba Smrž. 
Jenže přišlo poslední kolo a všechno bylo jinak. V nájezdu do něj předjel Haslam Fabrizia, ten mu to ale v další zatáčce ještě vrátil. Také Laconi zaútočil na Biaggiho a šel přes něj a pak dokonce i přes Fabrizia. O pár momentů později Biaggi chyboval, ztratil skvělé body a dojel jako patnáctý. A byl konec.
Co dodat – skvělé závody které leccos naznačily. Především to, že továrny, snad s výjimkou Hondy a Kawy, jsou skvěle připravené. Tedy nejen Ducati, Suzuki a Yamaha ale i nováčci Aprilia a BMW. 
Ukázalo se ale i to, že soukromé motorky, ať už Ducati v rukách Laconiho i našeho Kuby Smrže, tak třeba i Honda od Stiggy Racing Leona Haslama jsou schopné míchat pořadím hodně vysoko. 
To všechno jen přidává na atraktivitě tomuto vynikajícímu šampionátu. 
PS: A samozřejmě další gratulace Kubovi.


1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 34'20.457 (170,857 kph)
2 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1.286
3 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 4.213
4 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 4.490
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.045
6 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 9.947
7 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 10.174
8 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 12.100
9 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 12.742
10 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 20.061
11 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 24.854
12 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 25.192
13 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 27.162
14 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 29.737
15 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 30.036
16 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 38.458
17 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 44.453
18 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 45.486
19 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 46.198
20 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.921
21 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 57.989
22 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'00.093
23 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'07.820
24 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'21.224
25 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'21.276
RET 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR



WSB 1. závod
Nejlépe ze všech odstartoval mladík bez bázně Jonathan Rea který se hned usadil v čele celého pole. Śpatně na tom nebyli ani jeho kolegové z první řady, Spies a Biaggi. Ti ale měli po chvíli docela krizovou situaci, která skončila Benovým nuceným výletem mimo trať. Obešlo se to sice bez pádu ale znamenalo to, že první letošní poleman byl mimo hru.
Dalšími kdo fantasticky odstartovali byli jezdci kteří dopředu patří, ale Superpole se jim nevydařilo. Ze třetí a čtvrté řady šli hodně dopředu Haga, Neukirchner a Kagayma, z páté Corser. Náš Jakub Smrž tentokrát vypálil docela slušně, zhruba na sedmém místě, časem se ale o pár příček propadl.
Na jízdu v chumlu krátce po začátku doplatil i Kiyonari,který byl pravděpodobně upadnut a skončil v kačírku.
Na čele se zatím urputně bojovalo. Haga tlačil na Reu a přesto že to neměl jednoduché, ve třetím kole se dostal do vedení. Přes Reu poskočil na druhé místo i Regis Laconi na privátní Ducati a ač byl později odsunut, bil se jako lev. Postupoval také Corser na BMW.
To už se ale na dohled k Hagově Ducati blížily z hloubi pole obě nové Suzuki K9, s Neukirchnerem a Kagayamou. To že pro závod u Alstare našli výborné nastavení dokazuje to, že Max Noriho v osmém kole předjel, a po dalších několika okruzích se za Hagu dostala i druhá tovární Suzuki.
Bojovalo se o každou příčku. Ukrutně před sebou Neukirchnera hnal Haga. Odzadu stále postupoval Fabrizio i Corser, což kromě jiných odnesl i Jakub.
Kamery se ale pochopitelně věnovaly hlavně vedoucí dvojici.Haga jezdil v těsném závěsu a útok se dal očekávat. Přišel v 17.kole a přestože Haga začal podjíždět, netrvalo dlouho a zase ti dva jezdili spolu. Při nájezdu do posledního kola Využil Max rychlosti své motorky a podařilo se mu dostat se před Hagu. Byla z toho detektivka do posledních zatáček. Nakonec Max neukočíroval svoji touhu po vítězství a předvedl jak dobře funguje kontrola trakce na Alstare Suzuki. Rozjetý hajsík sice pochytal, ale stálo ho to vedení. I když – Haga si byl jistý že je závod je jeho a začal radostně gestikulovat daleko před cílovou čárou. Max Neukirchner ale držel full gas, rychle doháněl ztrátu a v první moment to vypadalo všelijak.
Fantazie a gratulace Kubovi.


1 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 34'22.631 (170,677 kph)
2 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 0.032
3 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 5.347
4 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.587
5 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 8.491
6 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 8.523
7 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 8.766
8 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 11.589
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 11.721
10 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 11.761
11 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 12.609
12 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 19.096
13 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 24.149
14 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 27.416
15 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 28.173
16 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 28.235
17 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 37.348
18 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 37.401
19 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 42.614
20 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'03.794
21 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R
RET 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R
RET 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R
RET 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 




WSS
Také tenhle závod byl naprosto bez chyb, plný soubojů i drzých manévrů. Vyhrál fenomén téhlt třídy, Kenan Sofuoglu, druhý byl loňský mistr Pitt a třetí další ufon, Anthony West. Ten startoval ze čtrnáctého místa a několikrát byl i druhý!
Dobře zajeli všichni naši, gratulace.



1 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 33'42.156 (166,18 kph)
2 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 0.060
3 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 0.153
4 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1.097
5 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1.098
6 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 3.631
7 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 5.023
8 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 9.540
9 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 14.099
10 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 14.202
11 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 15.110
12 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 15.204
13 77 Veneman B. (NED) Suzuki GSX-R600 15.263
14 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 26.607
15 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 29.707
16 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 29.876
17 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 30.157
18 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 36.918
19 83 Holland R. (AUS) Honda CBR600RR 42.324
20 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 45.388
21 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'01.742
22 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'02.450
23 78 Geronimi S. (AUS) Suzuki GSX-R600 1'09.795
24 32 Lai F. (ITA) Honda CBR600RR 1'09.839
25 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'19.097
RET 71 Morillas J. (ESP) Yamaha YZF R6
RET 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR
RET 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR
RET 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6
RET 19 Szkopek P. (POL) Triumph Daytona 675

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist