Vermeulenův druhý comeback

Od loňského července - po havárii ve druhé brněnské jízdě - nezávodil australský ex-pilot Chris Vermeulen na motocyklu. První comeback měl absolvovat při domácím závodě na Phillip Islandu, ovšem těsně předtím "neprošel" u privátního testu Kawasaki. Nyní ho tedy čeká na Doningtonu druhý comeback.

Ačkoliv většina fanoušků a především jezdci samotní berou odchod do seriálu WSBK z MotoGP jako cestu zpět, tak tomu tak finančně v některých případech nemusí ani být. Tovární jezdec Kawasaki Chris Vermeulen - tedy ex-pilot MotoGP a také vítěz závodu královské kubatury MotoGP patří v superbikovém paddocku k těm nejlépe finančně ohodnoceným pilotům, když jeho roční gáže má hodnotu 800 000 Euro. 

"Jen opravdové hvězdy si přijdou v MotoGP na velké peníze", říká Vermeulen a hned vysvětluje proč: "Peněz je totiž v paddocku Grand Prix stále méně a méně. Dokonce to došlo tak daleko, že kolegové na zadních pozicích závodí v MotoGP zadarmo, nebo dokonce musí peníze přinést. Faktem ale je, že každý pilot královské kubatury MotoGP dostává hodně peněz od výrobce helmy a kombinéz a to stačí k tomu, aby z toho mohl velmi dobře žít. Ovšem v porovnání s Rossim, Stonerem či Lorenzem, jsou to hodně chudí psi!" 

"Já sám jsem poprvé dostal hodně peněz, když byl Winston jako hlavní sponzor u mého tehdejšího týmu Ten Kate. Když jsem potom přestoupil do MotoGP, tak se mně gáže ještě jedenkrát zvedla. Potom jsem vyhrál závod královské kubatury a šlo to zase o něco výš.", vysvětluje peněžní zákony v motocyklové světa tento symaptický klokan. 

Ačkoliv tedy má Chris Vermeulen roční výplatu 800 000 Euro tak mezi australskými sportovci  nepatří Vermuelen k těm nejlépe placeným: "Nejvíce peněz - tedy v širokém měřítku - dostávají u nás hráči kriketu. Ovšem na čele žebříčku je hvězdný pilot formule1 Mark Webber. Samozřejmě, že hodně vydělají také australští fotbalisté, kteří hrají v anglické lize. Hodně velké výplaty mají borci na surfech a také hvězdy V8-supercarového seriálu. No a samozřejmě golfisté a tenisté. Já ale nezávodím kvůli penězům, nýbrž proto, že z toho mám velkou radost."  

Ačkoliv je Cris Vermeulen v Austrálii na Sunshine Coast - kde žije - obrovsky populární a zná ho skoro každý, tak říká, že se to ve světovém měřítku nedá vůbec počítat: "Rossi je úplně někdo jiný. Toho znají i lidé, kteří nemají s motocyklovými závody nic společného. Když se doma v supermarketu zeptám 100 lidí kdo je to Vale Rossi, tak jich to 95 odpoví správně. Prostě doma jsem v médiích hodně populární, v Austrálii jako takové už méně a ve zbytku světa mě znají pouze fanoušci motocyklových závodů". 

Nyní se tedy vicemistr světa superbiků z roku 2005 a 10-ti násobný vítěz těchto závodů chystá na svůj - letos už druhý comeback. Ještě předtím ale musel absolvovat opět interní testy Kawasaki ve španělské Tarragoně, když plánovaný test na okruhu Brands Hatch se kvůli počasí nemohl uskutečnit. 

"Chci už v Doningtonu jezdit na své normální úrovni. Že máme dobrý motocykl, ukázal dvěma umístěními v Top10 Tom, který byl hodně blízko špičce. Přirovnal bych ho jezdecky k Toselandovi, to znamená, že není příliš velký talent a musel se ke všemu hodně tvrdě propracovat. Jistě není takový jezdecký génius jako Haga nebo Corser, ale je schopen vyhrát závod. A co se týká mně samotného, tak ještě nevím, jak bude reagovat můj mozek na rychlost 300 km/h, neboť 7 měsíců žil můj mozek v normální rychlosti a nyní zase bude vše hrozně zrychlené. Jsem zvědav, kolik kol k tomu budu potřebovat, abych si na to zvykl." říká o svém comebacku australský tovární jezdec Kawasaki.   

"Mám cíl, tedy poslední v mém závodnickém životě, stát se mistrem světa superbiků. Podmínky k tomu máme výborné. Yoda a jeho inženýři u Kawasaki pro to dělají opravdu hodně. Navíc Kawasaki jako taková se stáhla z MotoGP a stejně jako Aprilia či BMW má svou prioritu v závodech WSBK. A to je obrovská přednost proti Hondě a Yamaze, o Ducati ani nemluvě. Kawasaki má letos jasný cíl, v konečném pořadí chce s jedním jezdcem skončit v Top6 a tím chci být pochopitelně já", říká před Doningtonem mimo jiné 28-letý australský pilot Chris Vermeulen.

"Superbikové MS je hodně podceňováno. Za to může především Flammini, který tento seriál neprodává dost opravdově. Před pěti lety, když byla světová ekonomika ještě v pořádku, tak mohl z tohoto mistrovství udělat něco velkého! Ale to neudělal. Chybí televizní přenosy, generální zviditelnění a sponzoři. Dělá to na mě dojem, že ho to ani moc nezajímá. A co se týká jezdců a motocyklů? Valentino Rossi by jistě vyhrával i závody superbiků, ovšem nesmíme zapomenout, že právě on měl vždy za zády a kolem sebe excelentní tým! V MotoGP je hodně málo motocyklů, s kterými můžeš vyhrát závod. V superbicích jsou to naopak 2/3 startujících. Porazil jsem Rossiho v mnoha závodech, Vale totiž není neporazitelný. Porazil jsem také Biaggiho a neviděl v podstatě žádný rozdíl mezi mnou a jím. Není lehké a ani těžké jednoho či druhého porazit. Prostě v mistrovství světa superbiků jsou opravdu někteří velmi dobří jezdci", hodnotí seriál superbiků tovární pilot Kawasaki. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist