Velmi těsný boj o titul

V superbikovém šampionátu není dva závody - čtyři jízdy - před koncem a to ani v klasifikaci továren, rozhodnuto o titulu mistra světa 2012. Ostatně poprvé od roku 2007 je v této prestižní soutěži tak hodně napínavá situace.

Velmi těsný boj o titul
25. ročník superbikového šampionátu slaví své jubilejní narozeniny velmi vyrovnanými závody a stále ještě není rozhodnuto o titulu mistra světa jak v klasifikaci pilotů, tak ani v klasifikaci továren.
V souboji o titul mistra světa pilotů je i nadále na čele trojice, která mezi sebou rozhodne o titulu mistra světa. Mistr světa z roku 2010 Ital Max Biaggi má na svém kontě celkem 318 bodů a vede o 9,5 bodů před svým krajanem Marcem Melandrim. Brit Tom Sykes ztrácí dalších 17 bodů, přičemž teoretickou šanci na titul mají ještě úřadující šampion Španěl Carlos Checa s 247,5 body a také Brit Jonathan Rea se ziskem 225,5.
Neméně dramatický je ale souboj o titul mistra světa značek, kde šanci na královskou korunu mají stále ještě čtyři továrny. Je to poprvé od roku 2007, tehdy dělilo čtyři nejlepší továrny po skončení šampionatu jen 48 bodů, co je tato soutěž tak vyrovnaná. Po dvou vítězných závodech na Nürburgringu je Aprilia, díky vítězství Maxe Biaggiho (Aprilia Racing Team) a Chaze Daviese(ParkinGO MTC Aprilia), opět na čele bodové tabulky.
Továrna se sídlem v Noale, která v neděli málem obsadila kompletní podiová umístění, vede nyní klasifikaci se ziskem 384,5 bodů, tedy s náskokem 7,5 bodů před největším rivalem BMW, který zažil na domácí půdě neuvěřitelně černou neděli (Aprilia získala 50 bodů, BMW jen 16!) tedy včetně dvojnásobného výpadku Melandriho. V této fázi šampionátu je jasné, že o titulu budou rozhodovat všichni jezdci jednotlivých továren a tak má v ruce ty nejlepší karty jednoznačně Aprilia.
Motocykl této továrny totiž sedlají nejen lídr šampionátu Max Biaggi, ale stále se lepšící Eugene Laverty (v Německu dvakrát druhý) a především v životní formě jezdící Chaz Davies (příští rok bude továrním jezdcem BMW). Vzhledem k tomu, že za BMW je schopen v současné době dojíždět na absolutní špici pouze Marco Melandri, tak se zraněným ramenem bojující druhý tovární pilot Leon Haslam či oba dva jezdci stáje BMW Motorrad Italia GoldBet Michel Fabrizio a  Ayrton Badovini, na podiová umístění jen těžko dosáhnou.
Ostatní továrny, které mají ještě mistrovské šance, jsou Ducati na místě třetím - se ztrátou 42,5 bodů - a čtvrtá Kawasaki - 62 bodů za Aprilií, se mohou spolehnout pouze na jednoho pilota - Checa u Ducati a Sykes s Kawasaki - neboť jak Davide Giugliano resp. Sylvain Guintoli (Ducati), tak Loris Baz (Kawasaki) jezdí hodně nevyrovnaně.

V každém případě nás čekají ještě dva velmi napínavé závodní víkendy v Portimao a na Magny Cours, bohužel po 2.010 dnech nepřetržité účasti Jakuba Smrže i nadále bez české účasti.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist