Valencie / Španělsko – test

Nový tým, nový motocykl a nová motivace. V této sestavě má Kuba Smrž za sebou konečně i první testovací kilometry před letošní sezónou MS Superbiků.

Valencie / Španělsko – test
První svezení na továrním motocyklu respektive na dvou továrních motocyklech Ducati 1098 R absolvoval Jihočech na závodišti ve Valencii. Nádherně slunečné počasí a teplota okolo 20 stupňů, co víc si může jezdec přát po zimní fyzické přípravě v posilovně k „rozježdění“. V průběhu prvního dne najel Kuba ve třech hodinových úsecích bez nějakého nastavování a se zcela standartními pneu 60 kol. A jeho první slova byla plná euforie. „Super, mazec!“ A co to vůbec v souhrnu znamená?

Jakub Smrž:

Jsem nadšený. Motorka se mi líbila od prvního okamžiku, ale teď co jsem se na ní svezl, tak nemám slov. Bylo by nesmyslné zkoušet to srovnávat s tím na čem jsem jezdil loni. Ani se to vlastně nedá, protože se jedná o zcela jiný motocykl. Nová Ducati je ale fakt pořádný kanón. Je stabilnější a poddajnější. Mezitím co já jsem se bez nějaké zbytečného bláznění „vozil“, tak mechanici se učili hlavně s elektronikou, které je na motorce opravdu přehršle. Testu se zúčastnily i jiné týmy z WSBK a i přestože my jsme zde nebyli z důvodu, abychom se s nimi měřili, avšak z důvodu naučení se zacházet s novým svěřeným materiálem, tak mi to občas nedalo, abych neotočil plynovou rukojetí při rozhýbávání těla trošku více. Ostatně na to měření se z někým bude dostatek příležitosti v sezóně, která bude opravdu dlouhá a já doufám, že i napínavá. Ale zpátky k motorce. Musím uznat, že to jede jako „kráva“, což je jen důkazem, že motor oplývá opravdu strašně moc koňmi. Zcela novou věcí pro mne byla kontrola trakce, vlastně záležitost kterou jsem ve své dosavadní závodnické kariéře ještě nepoznal. Zvykal jsem si na tuto úplnou neznámou, jenž hodně ovlivňuje jezdcův zažitý jízdní styl, neboť s motorkou se prostě musí jinak zacházet. Druhý den jsem najel stejnou testovací dávku, akorát s tím rozdílem, že jsme v závěru ještě „rozjížděli“ druhou motorku. Vše fungovalo po oba dny bez jakýchkoliv problémů. Vím, že všichni touží po srovnání v podobě času, ale přesnou hodnotu Vám neřeknu záměrně, jen Vás trochu navnadím. Na jetých standardních gumách, které měli za sebou více jak 20 kol bez nastavování motocyklu jsem celkem lehce překonal svůj rekord z loňska. Pro obraznost pak jen dodám, že Australan Muggeridge jel na nové Hondě 1.37,2 a Španěl Davide Checa na Yamaze týmu GMT94 1.37,0. No a já byl o dost rychlejší, takže se máte na co těšit! Od středy do pátku pak naše testování pokračuje na dalším španělském závodišti v Almerii. A vy dostanete znova čerstvé informace.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist