V roce 2011 bez týmu ECHO CRS

Po roce působení ve světovém šampionátu superbiků se tento italský tým vrací na své původní území, tedy do závodů CIV.

V roce 2011 bez týmu ECHO CRS
Už během sezóny se o tomto týmu hovořilo především v souvislosti s dluhy, než v souvislosti s nějakými sportovními výsledky. Prakticky vše vyplavalo na povrch, když jejich jezdec Broc Parkes odešel od superbikového týmu Hondy k supersportové stáji Kawasaki a jak se později ukázalo, bylo to kvůli nezaplaceným gážím tohoto jezdce od italského týmu. Na závěr sezóny ho potom v týmu ECHO CRS Honda nahradil italský ex-pilot Grand Prix, Fabrizio Lai.

To tedy v praxi znamená, že ve startovním poli WSBK pojedou v roce 2011 pouze dva piloti na motocyklech Honda, Jonathan Rea a Rubén Xaus, oba za tým Castrol Honda, známý spíše pod jménem Ten Kate Honda. 


Od roku 2006 se ze startovní listiny mistrovství světa superbiků postupně ztratily týmy, které používaly japonské motocykly Honda. Byly to ECHO CRS, Squadra Corse Italia, Stiggy Honda, Alto Evolution a Klaffi Honda. Ale pojďme ještě dále: Althea změnila značku a odešla k Ducati, DFX se nyní jmenuje PATA Aprilia a z týmu Ventaxia Honda se stal tovární tým Kawasaki. Proč tomu tak je, vysvětluje Carlo Fiorani, manažér Hondy pro Evropu:

"Jedním z důvodů je hodně složitá situace některých týmů v otázce budgetu. A v tomto je Honda nekompromisní. Některé týmy prostě nejsou schopni zaplatit od HRC požadovanou peněžní garanci, kterou slíbily", říká zcela otevřeně Carlo Fiorani a dále pokračuje: "V minulosti se v tomto seriálu pohybovalo příliš mnoho mafiosi, tedy lidí, kteří řadu věcí slíbí, ale nic nedodrží. Hodně z nich také nezaplatili své účty. V poslední sezóně také neobdržela řada jezdců výplaty od svých týmů, přičemž riskovali svůj život, ale nebyli za to zaplaceni. Proto jsem naopak rád, když se tým raději rozhodne zůstat v národním šampionátu, neboť ten si mohou peněžně dovolit. Co se týká materiálu, tak WSBK není o mnoho dražší, než národní šampionát, ovšem drahé je cestování, které tak dělá největší rozdíl v budgetu týmu", vysvětluje celou situaci Fiorani, manažér Honda Europe.     

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist