V Jerezu se nic nerozhodlo

Během Grand Prix v Jerezu se sice konalo zasedání komise Grand Prix, ale k nějakým zásadním rozhodnutím a změnám v technickém reglementu kubatury MotoGP nedošlo. Hervé Poncharal to komentuje následovně.

V Jerezu se nic nerozhodlo
Komise Grand Prix a její členové využili závody v Jerezu k zasedání, při kterém měly být vlastně "uzákoněny" technické změny v MotoGP. V rozhovoru pro Moto Matters vysvětluje Herve Poncharal, že není důvod k žádné panice, ačkoliv v otázce reglementu 2012 nepadlo v Jerezu žádné nové rozhodnutí, neboť všechny základní parametry pro rok 2012 jsou už jasně dány.

Otevřená ale zůstává otázka, která samozřejmě zajímá hodně týmů, zda se budou moci použít motory - "odvozené od sériových" - a dále jak to bude s  'Claiming Rule Teams' (CRT). 


Zástupce IRTA (sdružení týmu) Herve Poncharal je názoru, že je ještě hodně času, neboť CRT bude pro týmy platit až od roku 2011: "Nikdo totiž neuvažuje o tom, že by CRT mělo platit už v roce 2011, takže je ještě několik měsíců čas, aby byl tento CRT přesně definován a  pro rok 2012 vypracována ta konečná verze. V každém případě ale bude v MotoGP CRT fungovat, hodně týmů se už o to zajímá a některé už dokonce pracují na konkrétních motocyklech. Tedy to stejné, jak vznikly motocykly pro třídu Moto2.". 

Každý, kdo se bude chtít zúčastnit v roce 2012 závodů kubatury MotoGP, bude od komise Grand Prix přesně ohodnocen. Důvodem je aby továrny - zastoupeny MSMA - měly jistotu, že se v případě týmů CRT nejedná o žádný tovární tým, který by chtěl systém 'Claiming Rule Teams' jen využít: "Tato komise pak rozhodne, zda se jedná o tým CRT nebo tým tovární, tedy který reglement pro tento tým platí: o šesti použitých motorech a nádrži 21 litrů či použití 12 motorů a nádrži o 24 litrech."

Po oznámení, že od roku 2012 budou v roce MotoGP povoleny motocykly s motory o objemu 1000 ccm, se vyskytla i diskuze, jestli to opravdu pomůže snížení nákladů v královské kubatuře: "Nemyslím si, že by se našla továrna, která by chtěla závodit s 800 proti 1000!  Od roku 2012 nebudou 800 žádným tématem. Jistě, z finančních důvodů bude dovoleno, aby v létech 2012 a 2013 se dále závodilo s motorkami o objemu 800 ccm, ale to se nestane, každý totiž dobře ví, že budoucnost MotoGP patří motocyklům o objemu 1000 ccm". 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist