V Jerezu neměl Tom Sykes soupeře, Rea byl sedmý

Tým Kawasaki v Jerezu testoval nový motocykl Ninja ZX-10R a Tom Sykes byl jediný z jezdců na dráze, jemuž se čas na kolo podařilo dostat pod hodnotu minuty a čtyřiceti sekundy. Sykes byl jednoznačně nejrychlejší, což mu dává potřebnou důvěru pro přípravu na úvodní podnik v Austrálii. Sedmý Jonathan Rea má s týmem za sebou dva intenzivní dny v nichž pracovali na zkouškách nových komponentů, ale rovněž dobře zvládl i simulaci závodu.

V Jerezu neměl Tom Sykes soupeře, Rea byl sedmý

Britský závodník Tom Sykes během dvou dnů zajel 126 kol s nejlepším časem 1'39,924 sekundy. Jonathan Rea zvládl zajet 122 okruhů a jeho maximem je sedmý čas 1'40,856 sekundy. Privátní testy pro Kawasaki Jerezem neskončily, protože nyní už míří na okruh MotorLand Aragón, kde absolvují další dva dny testů s termínem 3. a 4.února. Pak už následuje přesun do Austrálie, dva dny oficiálních testů a zahajovací podnik sezony na Phillip Islandu.

„Panuje pozitivní nálada, protože jsme v podstatě o hodně změnili nastavení zkoumajíc mnohem více parametrů nové motorky," řekl Tom Sykes. „Máme tak dobrou šanci prověřit spoustu věcí. Všechny zásluhy je třeba připsat Marcelovi s Danilem plus všem mechanikům, protože tomu věnují veškerý čas a já jen jezdím na motorce. Je to potvrzení toho, co jsme vyvinuli v předchozích letech, kdy jsme odvedli dobrou práci, protože nová motorka je takovým dítětem těchto let.“

„Motorka funguje dobře pro oba jezdce a Kawasaki odvedla skvělou práci. Jsou tam ještě oblasti, kde potřebuji zlepšit motorku stejně jak sebe, ale být v obou předsezonních testech v Jerezu nejrychlejší je dobré, protože to zrovna není můj nejsilnější okruh. Dává mi to nadšení a motivaci pro nadcházející sezonu na nové motorce Ninja ZX-10R,“
dodal závěrem mistr světa SBK z roku 2013 Tom Sykes.

Marcel Duinker, šéftechnik Toma Sykese k tesu dodal: „Pro nejrychlejší kolo Tom použil Q pneumatiku a zdá se, že dráha nebyla stejná, jak v listopadových testech. Potřebujeme být rychlí a konzistentní za každých podmínek a hodně práce jsme už udělali právě během testu v listopadu. Na Phillip Island jsme připraveni už nyní, ale máme ještě dva dny na dráze MotorLand Aragónu, což je jiný typ okruhu, kde můžeme potvrdit naši konzistenci a rychlost.“

Úřadující mistr světa SBK Jonathan Rea dvoudenní test v Jerezu uzavřel celkově sedmý a jeho průběh komentoval slovy: „Je jasné, že novou motorku vyvinuli víc pro jiný styl jízdy, což vás nutí jezdit určitým způsobem. Zatím ještě zjišťujeme jak přesně vytěžit z motorky maximum a přitom jsme změnili řadu věcí. Bylo jasné, že když jsme tu přijeli tak úroveň přilnavosti byla daleko nižší než posledně, takže bylo třeba trošku zapracovat na nastavení.“

„Byla to stejná dráha, stejná část světa, ale tentokrát s jiným charakterem. Měli jsme novou specifikaci přední vidlice a zkoušeli rovněž motor s jinou charakteristikou. Děláme teď vše proto, abychom novou motorku lépe pochopili. Pracovali jsme v klidu, metodicky a pokud by nás už zítra v Jerezu odstartovali, nebyli bychom sedmí,“
dodal Rea.

„Zimní období je o tom poznat motorku a její reakce na změny a různé situace,“ uvedl Pere Riba, šéftechnik Jonathana Rea. „Dává to určitý prostor jezdci, aby přišel na různé věci a je to také čas pro nás následovat plán testování. Je to nová motorka a jsou tam ještě některé důležité body, kterým potřebujeme víc porozumět a zjistit ten správný základ. Rovněž to souvisí s přilnavostí dráhy a poslední dva dny byly v tomto směru velmi užitečné, protože přilnavost tentokrát nebyla tak dobrá. To nám dává šanci přijít na to, jak postupovat pokud se s podobnými podmínkami setkáme v reálném závodě.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist