V Aragónu se pojede teprve podruhé

Po dlouhé, skoro měsíční přestávce, zamíří superbikový paddock do Španělska, kde se pojede na - pro superbiky - skoro nové trati, tedy v Aragónu. Jako lídr cestuje do Španělska mistr světa z roku 2010 Max Biaggi. Náš Jakub Smrž je po polovině šampionátu v Top-10.

Kapitoly článku

"Ciudad del Motor de Aragón", známý spíše jako "Motorland Aragón", je dlouhý 5.344 km a leží blízko španělského města Alcañiz. Navrhl ho německý architekt Hermann Tilke ve spolupráci s britskou architektonickou firmou Foster & Partners. První závody se zde jely 26. května 2008 a byly to automobilové závody "World Series by Renault", které se pak opakovaly ještě v sezónách 2009 a 2010.

Motorky na světové úrovni - MotoGP - zde poprvé závodily 19. září 2010, jako náhrada za neuskutečněný maďarský BalatonRing. A o rok později, kdy vypadla ze světového superbi-kového šampionátu Valencia, se zde poprvé jel i seriál WSBK.
Jméno: Aragon
Délka okruhu: 5.344 m
Celkový počet zatáček: 17
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 7
Pole Position: vpravo
Délka cílové rovinky: 1.726 m

Nejrychlejší kolo 2011: Melandri Marco Yamaha 1'57.634
Rekord Superpole 2011: Melandri Marco Yamaha 1'57.634
Rekord závodu 2011: Checa Carlos Ducati 1'58.862

Dosavadní vítězové - nejrychlejší kolo
2011* Biaggi Max Aprilia - závod 2 - Melandri Marco Yamaha 1'59.159
2011* Melandri Marco Yamaha - závod 1 - Checa Carlos Ducati 1'58.862
Pole Position
2011* Melandri Marco Yamaha 1'57.634 

Ohlédnutí za aragonskou premiérou 2011

Po úvodním kole první historické jízdy superbiků
na tomto okruhu vedl Biaggi před Melandrim a Checou.. 15. Smrž. Ve druhém kole se dostal Camier před Checu a byl třetí. Smrže předjeli jak Xaus, Rolfo, tak i Berger a Kuba byl rázem 18. Ve třetím kole šel před Smrže i Vermeulen a do depa zajel Lanzi s BMW - náhradník za Toselanda. Smrž byl aktuálně poslední, na 19. místě. O kolo později Checa předjel Camiera a byl opět třetí. V pátém kole padá z posledního místa 19. místa náš Jakub Smrž.

O tři kola později havaruje ze třetího místa Carlos Checa a připisuje si tak svou první loňskou nulu. V polovině závodu bylo v Top-10 následující pořadí: Biaggi před Melandrim a Camierem. 4. Haga, 5. Sykes, 6. Lascorz, 7. Laverty, 8. Badovini, 9. Corser a 10. Haslam. - 12. Guintoli

V 16. kole chyboval Biaggi a do čela tak šel Melandri a udržel si ho až do cíle, kdy bylo následující pořadí: Zvítězil Melandri před Biaggim (+1.572) a Camierem (+2.432). Čtvrtý dojel Laverty (+10.799), pátý Sykes (+10.847), šestý Haga (+11.931) a sedmý Lasczorz +12.591). Top 10 dokompletovali Badovini jako 8., Haslam 9. a konečně Corser na 10. místě. Sylvain Guintoli dojel 11., Vermuelen 12. Berger 13., Rolfo 14. a jako poslední 15. Aitchison.
Do loňské druhé jízdy nejlépe odstartoval tehdy úřadující mistr světa Max Biaggi před Marcem Melandrim a Tomem Sykesem, Smrž jel poslední, tedy 18., když hned v první kole spadli Troy Corser a Maxime Berger a Kuba se jim musel vyhýbat...V 5. kole ovšem pro něho závod skončil, když havaroval z poslední pozice.

Po polovině závoddu vedl Biaggi před Melandrim a Checou. Dále jeli Fabrizio, Lascorz, Haga, Laverty, Camier, Haslam a Badovini. Za tímto Top ten byli v závodě ještě Guintoli, Aitchison, Rolfo, Vermeulen a také Lanzi.

V 16. kole chybuje Marco Melandri a Biaggiho náskok je rázem 5.645 sekundy. Pod šachovnicovou vlajkou projel jako první Max Biaggi - jeho první vítězství v sezóně 2011 - před Marcem Melandrim a Carlosem Checou. Čtvrtý dojel Michel Fabrizio, pátý Joan Lascorz, šestý Eugene Laverty, sedmý pak Nori Haga, osmý Leon Camier, devátý skončilLeon Haslam a Top10 dokompletoval Ayrton Badovini. V bodech pak ještě dojeli Sylvain Guintoli (11.), Mark Aitchison (12.), Roberto Rolfo (13.), Chris Vermeulen (14.) a jako poslední byl v cíli klasifikován Lorenzo Lanzi (15.).

Dosavadní průběh šampionátu

Letošní superbikový šampionát je velmi vyrovnaný, neboť ve třinácti doposud odjetých jízdách jsme mohli vidět šest různých vítězů ze šesti různých týmů na pěti různých motocyklových značkách.

Mistr světa Carlos Checa (Althea Racing Ducati) zvítězil zatím čtyřikrát, lídr šampionátu Max Biaggi (Aprilia Racing) třikrát, Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) a Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) dvakrát, zatímco Sylvain Guintoli (Effenbert Liberty Racing) a Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) vyhráli jeden závod.
Pokud se podíváme na podiová umístění, tak vede Biaggi se sedmi "bednami" před Checou se šesti a Sykesem - rovněž šest. A kromě všech letošních vítězů se na stupních objevila kompletní Top-9, neboť Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) stál v roce 2012 už 5x na stupních, Eugene Laverty (Aprilia Racing) dvakrát a stejně i Rookie Davide Giugliano (Althea Racing Ducati). Mimochodem, jezdci s motocykly Ducati už stáli 11x na stupních vítězů.

Co se týká bodové tabulky světového šampionátu 2012, tak Max Biaggi má nyní 210,5 bodů (podia 3-2-2) a vede celkem suverénně před Jonathanem Reou (172 bodů, 2-2-0), tedy o 38,5 bodů. Třetí Tom Sykes (164,5 b., 1-2-3) ztrácí dalších 7,5 bodů, zatímco čtvrtý Melandri jich má na svém kontě 155,5 (2-2-0), Top-5 pak kompletuje Carlos Checa (150,5 b., 4-1-1). Šestý je Leon Haslam (123 b., 0-1-3), sedmý Sylvain Guintoli (103 b., 1-1-1), osmý Eugene Laverty (95 b., 0-0-1 ), devátý Rookie Davide Giugliano (80 b., 0-1-1) a Top-10 kompletuje náš Jakub Smrž s 75,5 body (0-0-0).

Nesmíme zapomenout, že na okruhu MotorLand Aragon v Alcanizi absolvovaly týmy Aprilia, BMW, Kawasaki a Suzuki před 10 dny privátní dvoudenní testy. Zatímco první den uplaval ve vodě - jezdil pouze Rookie s tovární Kawasaki Loris Baz, tak druhý den bylo velmi horké počasí, teplota vzduchu 30°, teplota asfaltu 50° Celsia. Právě podobné teploty se dají očekávat i během závodního víkendu. Co se týká dosažených časů během testování, tak lídr šampionátu Max Biaggi s motocyklem Aprilia dosáhl neoficiálního času 1’58″8, jeho týmový kolega Eugene Laverty potom zajel čas 1’59″4. Jezdci BMW Motorrad Italia Ayrton Badovini zajeli časy 1’58″7 a Michel Fabrizio 1’59″8.  Časy ostatních jezdců v testování nebyly uveřejněny, takže jen přehled jezdců a týmů, kteří se rovněž nedávného testování zůčastnili. BMW Motorrad Motorsport: Marco Melandri a Leon Haslam, Kawasaki Provec Racing: Tom Sykes a Loris Baz, Fixi Crescent Suzuki by powered Yoshimura: John Hopkins a Leon Camier, Aprilia ParkinGO: Chaz Davies.

Superbike World Championship 2012 - pořadí po 13 jízdách

01- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 210 bodů
02- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – 172
03- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 164,5
04- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 155,5
05- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 150,5
06- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 123
07- Sylvain Guintoli – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 103
08- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 95
09- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – 75,5
10- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 75,5
11- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 58
12- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 50
13- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 49,5
14- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – 49
15- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 38,5
16- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – 34,5
17- Niccolò Canepa – Red Devils Roma – Ducati 1198 – 28
18- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – 25
19- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 19
20- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 17
21- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 10
22- Leandro Mercado – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 9
23- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 9
24- Peter Hickman – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 7
25- Matteo Baiocco – Barni Racing Team – Ducati 1198 – 7
26- Bryan Staring – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 6
27- Mark Aitchison – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000RR – 3
28- Joshua Brookes – Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 1




 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist