Týmy WSBK testovaly v Jerezu

Na dráze jihošpanělského Jerezu zahájily v úterý některé týmy superbikového šampionátu přípravu na novou sezonu prvním pozávodním testem. Největší událostí dne byl pravděpodobně test Marca Melandriho v sedle Aprilie, ale jinak to příliš produktivní den nebyl, protože chvílemi pršelo a foukal silný vítr.

Týmy WSBK testovaly v Jerezu
Přibližně v deset dopoledne vyjel poprvé s RSV4 Marco Melandri, který měl černou kombinézu bez názvů italského výrobce. Zatím je ještě pod smlouvou s BMW, ale má umožněno testovat. Ital to neměl jednoduché, protože závěr sezony si zkomplikoval zlomeninou lýtkové kosti, takže musel jezdi se speciálně upravenou botou a stupačkou. Melandriho časy se měly pohybovat kolem 1´43 sekundy, což na dráze s velmi malou přilnavostí nebylo tak špatné, když například Tom Sykes zajel v závodě 1´41,691 sekundy.
Přípravu na novou sezonu zahájil tým Suzuki Crescent, jenž testoval pouze s britským jezdcem Leonem Camierem. Ten během dne pracoval na srovnávacích testech tří motocyklů Suzuki GSX-R, jenž byly každý v jiné konfiguraci. Testovala se rovněž řada elektronických nastavení a motorových modifikací. To vše samozřejmě s jediným cílem a to připravit pro příští sezonu takový motocykl, s kterým budou bojovat o titul. Nyní data z Jerezu odesílají na centrálu, kde také provedou změny na motocyklech a za týden jejich funkčnost v Jerezu znovu ověří. Možná už také budeme znát oficiální sestavu pro rok 2014.
Po zranění obratle D4 z Německa už jezdec tovární stáje Kawasaki  Loris Baz do konce sezony nezávodil. Měl nastoupit do závodu v Jerezu, ale k tomu nakonec nedošlo. V úterý už ale odstartoval přípravu na nový ročník a okamžitě se svou Kawasaki Ninja ZX-10R získal ten správný cit. Francouz jezdil v barvách zimního testování, což je černá s bílými nápisy.

„Zajet třikrát nebo čtyřikrát kolo za 1´42,1 sekundy (na závodních pneumatikách), tak to jsem opravdu nečekal. To jsem moc spokojený,“ komentoval úterní test Loris Baz. „Chtěl jsem jen jezdit a zjistit, jak se budu cítit. Celkem to šlo až na bolest v zádech, protože jsem určité svaly nějakou dobu bez závodění nepoužíval. Také krční svaly nejsou to, co byly předtím. Po čtyřiceti kolech jsem trošku unavený, ale byl to rozhodně dobrý test a v těch dalších už na tom budu lépe. Mám pocit, že jezdím stejně jak jsem jezdil než jsem havaroval a to je moc dobře.“
Světový šampion Tom Sykes jezdil v pondělí. Vyzkoušel nové vidlice, ale především většinu dne věnoval aktivitám se sponzory a novináři. V úterý už na dráhu v Jerezu nevyjel a nyní míří domů, kde si nějakou dobu odpočine, aby se vrátil k týmu a dokončil program zkoušek, který ukončí zákaz testování, který vstoupí v platnost 1.prosince 2013.

Na dráze Jerezu byl také motocykl kategorie Superbike EVO týmu Pedercini Kawasaki, který testoval s Argentincem Leonardem Mercadem. Tým Pedercini má zastoupení nejen v třídě Superbike, ale závodili rovněž v kategorii Supersport 1000. Motocykl ve specifikaci EVO vyzkoušel Argentinec v úterý a tým byl s časy spokojený, i když samotný motocykl má přibližně o dvacet koní méně než specifikace superbike. Testoval také vítěz evropského šampionátu Superstock 600 Franco Morbidelli, ale už v sedle Kawasaki týmu Italia třídy Supersport.
Toni Elías měl konečně možnost testovat. Španěl naskočil do rozjetého superbikového vlaku závodem v Istanbulu a předvedl, že může patřit mezi špičku startovního pole. V Jerezu testoval s týme Red Devils Roma nastavení a komponenty, na které jim nezbyl čas o víkendech, kde je příprava vyměřena daným časem tréninkových jízd. I když dnes nebylo nejlepší počasí Toni Elías si zlepšil čas o půl sekundy ve srovnání s jeho maximem v závodu. Tým Red Devils Roma měl v úvodu sezony problémy po odchodu jejich důležitého sponzora, ale zvládli to a nakonec byli přímo vzkříšení živou vodou, když k týmu přišel Toni Elías. Španěl je jejich jasná volba pro sezonu 2014, ale zatím není nic potvrzeno. Tým má v plánu také nasadit druhý motocykl ve specifikaci EVO.
Po zranění se na závodní dráhu vrátil Jonathan Rea, který si pádem na olejové skvrně zlomil začátkem září v Německu stehenní kost. Během rekonvalescence se Rea stal poprvé otcem a po sedmi týdnech od zranění zahájil v úterý přípravu na novou sezonu. Tým Pata Honda World Superbike má jako jeden z mála jezdeckou dvojici pro příští sezonu oficiálně potvrzenou a Rea v roce 2014 pojede znovu s Leonem Haslamem. Časté přeháňky a mokrá dráha okruhu v Jerezu ale Reovi neumožnila na to pořádně zatlačit, protože nechtěl zbytečně riskovat. Přesto byl spokojen, ale dlouhá doba bez závodění se samozřejmě nutně podepsala na jeho fyzičce.

Některé týmy už v úterý odjížděly do svých centrál různě po Evropě, některé v Jerezu ještě zůstávají a společně s týmy Supersport pokračují v dalších testech také ve středu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist