Týmoví šéfové nejen o Ducati

Ještě než začnou pánové Dall´Igna (Aprilia), Klein-Koerkamp (Yamaha), Bäumel (BMW), Ten Kate (Castrol Honda) či Benevilacqua (Althea Ducati) "koučovat" své týmy v britském Doningtonu, tak se velmi zajímavě rozhovořili o aktuální situaci v superbikovém šampionátu.

Týmoví šéfové nejen o Ducati

Těsně před "opravdovým" zahájením superbikového světového šampionátu, tedy před jeho prvním evropským závodem, kterým bude o víkendu závod na britském Doningtonu, dostali slovo i šéfové největších superbikových týmů a zde jsou jejich hodně zajímavé názory, většinou na téma Ducati a jejich oficiální tovární neúčasti, či dalšího vývoje během sezóny 2011:  

"Ducati má objem 1200 ccm, tedy o 200 více než ostatní. A ačkoliv Ducati vždy bojuje o titul, tak byla už dvakrát snížena minimální váha dvouválcových biků. Pravidla jsou neférová. Dvouválce musí být v budoucnosti těžší než čtyřválce, neboť mají o 20% větší točivý moment. V roce 2012 přivede Ducati do šampionátu nový motocykl a nikdo neví, co se stane potom. Vidím sice rád Ducati v superbikovém šampionátu, ale pravidla musí být stejná pro všechny startující", říká ředitel závodního oddělení Gigi Dall´Igna z Aprilie.  
 
"Díky novému sponzorovi Castrol se nám lépe spolupracuje s Hondou. Smlouva je sice s Hondou Europe, ale můžeme lépe spolupracovat s vývojovým oddělením HRC. V roce 2010 to už přineslo první ovoce a nyní je to ještě lepší. Čím víc otevřenějších informací z našeho vlastního vývoje dodáváme do HRC, tím rychleji na to může Honda Japan reagovat. Nevím sice, jestli jsme tím získali u Japonců prioritu, ale Honda Europe nám rozhodně otevřela u Japonců dveře. Pochopitelně, že prioritu má v Hondě kubatura MotoGP, o tom ale nemusíme vůbec hovořit", je celkem spokojený nizozemský manažér Ronald Ten Kate.    

"Otázka zní, co je to tovární tým? Opravdové tovární týmy v superbicích jsou totiž jen Aprilia a BMW. U těch ostatních to je otázka, kolik podpory dostane tým od dané továrny. Yamaha sice obdrží podporu z Japonska, ovšem tým taky dělá také hodně sám v Itálii. Ducati ovšem neopustila továrně šampionát proto, že by jejich motocykly nebyly dost dobré. Mělo to úplně jiné důvody. Navíc jsou i nadále konkurence schopné.", je názoru Laurens Klein-Koerkamp, tedy manažér týmu Yamaha Italia.  

"Althea má nadále hodně dobrou podporu od Ducati. Ta nedala své motocykly jen tak z ruky, nýbrž je vyvíjí i nadále. Ducati tak bude konkurence schopná během celé sezóny. Co mně ale dělá hodně starostí, bude jejich nový motocykl, který nyní vyvíjí na rok 2012. Pokud bude mít větší výkon než ten letošní a budou ho kombinovat s nejlepšími vlastnostmi toho letošního, tak bude nový motocykl vlastně neporazitelný", prorokuje kvalitu motocyklu Ducati na rok 2012 Rainer Bäumel, šéf motocyklového oddělení BMW.

"Koncem minulého roku jsme už byli skoro na úrovni továrního týmu. A náš letošní současný materiál je ještě o stupeň lepší. Ducati s námi úzce spolupracuje a vyvíjí motocykl pro Checu. V současné době je ale klíčem veškerého dění v továrně Valentino Rossi. Teprve až mu Ducati splní všechna jeho přání a on se bude cítit jako v pohádce, tak se dostane podpory i nám", ví toho hodně o aktuální situaci v továrně Ducati týmový šéf Althey Genesio Bevilacqua.   


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist