Tým Emmi Caffe Latte Aprilia do roku 2007

Náš tým má před sebou 6. rok v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů. Hlavními změnami jsou: přestup Toma Lϋthiho do třídy 250, tým se stal továrním týmem značky Aprilia, změnil složení a název.

Rozhodnutí o změně značky motocyklů vykrystalizovalo v průběhu loňské sezóny a již v listopadu proběhlo první testování našich pilotů na strojích Aprilia. Tom Lϋthi si ve Valencii vyzkoušel „Barberovu“ 250-ku a skvěle se na ni adaptoval, o čemž svědčily jeho pravidelné časy na úrovni 3. místa ze závodu MS 250, který se na okruhu konal o týden dříve. Sandro Cortese, který zůstává ve třídě 125, na své seznámení s Aprilií čekal o měsíc déle. Jeho výsledky v testech nás však zatím, i kvůli technickým problémům, k velkému optimismu neopravňují.
Naopak Tom splnil naše očekávání a v soukromých i oficiálních testech se vždy umístil v top 10. Především se mu dařilo na okruhu v Jerezu, kde dosáhl 5. pozice v oficiálních IRTA testech, jen s půl sekundovým odstupem na nejrychlejšího Barberu a před svými bývalými velkými soupeři ze třídy 125 – Bautistou a Kalliem. V Doha pak byl Tom celkově 9., zde naopak Bautista a Kallio skončili před ním. První desítka je však vyrovnaná, a tak se určitě v letošním roce můžeme těšit na velmi dramatické závody ve třídě 250, čemuž přidává fakt, že se zde letos představí 13 továrních motocyklů a 4 mistři světa! Vzhledem k tomu, že žádný špičkový jezdec tuto třídu neopustil a navíc do ní přestoupili výborní závodníci ze třídy 125 – Lϋthi, Bautista, Kallio, Simon, mnozí odborníci považují tento rok za jeden z nejsilnějších v historii.
Tom Lϋthi:
„Těším se na první závody. Již v testech jsem poznal, jak je Aprilia výborný motocykl. Být jejím továrním jezdcem je dalším stupněm v mé kariéře a znamená pro mě i tým práci na vyšší úrovni. Letos je ve 250-kách velmi silná konkurence, ale cítím se připravený. S jezdeckým koučem jsme pracovali spíše na technice jízdy, než na rychlosti, abych co nejrychleji zvládl rozdíly oproti 125-ce, přesto jsou mé výsledky v testování velmi dobré. Rád bych se určitě v každém závodu umisťoval mezi prvními deseti, doufám však v ještě lepší výsledky. “
Daniel M. Epp:
„Podporu od Aprilie shledávám na velmi profesionální úrovni. Pro spolupráci bylo podstatné, že Tom byl v zimních testech rychlý. Jsme ale teprve na začátku, úroveň týmů a závodníků je v tomto roce velmi, velmi vysoká.“
Tým pro letošní rok změnil název z ELIT na EMMI CAFFE LATTE APRILIA Grand Prix Racing Team. EMMI je švýcarský potravinářský koncern a CAFFE LATTE jeho značka pro produktovou řadu studených kávových nápojů a zmrzlin. Zakladatel týmu, společnost ELIT, ovšem nadále zůstává významným partnerem týmu. Tým má sídlo v Praze a jeho technické zázemí je v Itálii.
Složení týmu v roce 2007:
Majitel: Daniel M. EPP
Manažer: Peter KERN
Jezdec 250: Tom LÜTHI, # 12
Jezdec 125: Sandro CORTESE, # 11
Technický ředitel 250: Mauro NOCCIOLI
Technický ředitel 125: Lucas SCHMIDT
Telemetrie 250: Gianpaolo SOSSAI
Telemetrie 125: Peter KOCH
Mechanici – Lϋthi: Markus EGLOFF, Burkhard DOES, Fabrizio TOTO, Koen van LIEROP
Mechanici – Cortese: Jens STEGMEIER, Petr ČÍŽEK
Pneumatiky a palivo: Stefan GASSER
Jezdecký kouč: Andy IBBOTT
Marketing a komunikace: Meike KOCH, Pavel VOKATÝ
Administrativa: Jana MAXOVÁ
Účetnictví: Zuzana KROUTILOVÁ
Model motocyklu Toma Lϋthiho v životní velikosti – Aprilia RSW 250 – si můžete prohlédnout na stánku společnosti ELIT (montovaná hala, č. stánku 109) na výstavě Motocykl, Výstaviště Holešovice v Praze, 8.-11.3. 2007.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist