Třináctý podnik MS Superbike – Katar
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media, BMW Motorrad WorldSBK, Yamaha Racing, ACCR Czech Talent Team - Willi Race, Circuit de Nevers Ma | Zveřejněno: 23.10.2019 | Zobrazeno: 5 490x
Posledním podnikem letošní sezony mistrovství světa superbikových motocyklů je závodní víkend v Kataru. Tedy pokud se tomu závodní víkend dá říct, jelikož se první tréninky jedou už ve čtvrtek a dnem závodu je sobota. Závody pod světly reflektorů absolvují jezdci šampionátů World Superbike, World Supersport a World Supersport 300. Česká republika bude mít v Kataru zastoupení díky Oliveru Königovi, který do finále sezony nastoupí s týmem Freudenberg KTM.
Kapitoly článku
Losail International Circuit, Dauhá (QAT)
Okruh Losail Intenational postavili v roce 2004. Závodní dráha pouštního okruhu má délku 5380 metrů a tvoří ji celkem 16 zatáček – 10 pravých a 6 levých. Nejdelší rovinka je dlouhá přes jeden kilometr – přesně je to 1068 metrů.
V roce 2018 ovlivnila závěr sezony v Katru nepřízeň počasí. Na okruhu v poušti intenzivně pršelo, takže museli zrušit druhý závod superbiků. Letos už snad vše proběhne bez problémů a v sobotu uvidíme všechna plánovaná klání superbiků a supersportů.
Rekord okruhu – 1'56,974 – Jonathan Rea (2016)
Nejrychlejší kolo – 1'56,124 – Tom Sykes (2018)
Rekord okruhu – 2'01,832 – Kenan Sofuoglu (2017)
Nejrychlejší kolo – 2'00,461 – Lucas Mahias (2018)
FIM Superbike (WorldSBK) – Preview
V pozici mistra světa přijíždí do dějiště závěrečného podniku sezony Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), který přestupem ke Kawasaki zahájil v roce 2015 vítěznou cestu, která pro tuto chvíli představuje pět světových prvenství. Rea má na kontě 601 bodů a náskok na druhého je nyní ve výši 141 bodů. Poslední tři závody jsou pro Severního Ira stejně důležité jako by byly první, takže můžeme očekávat z jeho strany maximální snahu být první také v samotném závěru sezony.
Poslední závody s Ducati čekají na Álvara Bautistu (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), který byl ve hře o titul do poloviny sezony. Karta se začala rychle obracet a Španěl šanci vyhrál letošní ročník ztratil. Druhé místo a titul vicemistra světa mu už nikdo nevezme, takže jeho cílem bude alespoň sezonu uzavřít vítězstvím v závodě. V listopadu mají superbikové týmy testy v Aragonii a tam by už Bautista mohl jet v sedle Hondy.
Třetí místo v šampionátu, to je pozice, která je stále k dispozici pro tři závodníky. V této chvíli je průběžně třetím mužem šampionátu Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team). Britský závodník má před sebou poslední závody s třemi ladičkami takže bude chtít sezonu ukončit mezi nejlepšími třemi jezdci světa. Pokud to ale chce dokázat, bude muset v posledních třech kláních porážet své dva největší soupeře – Michaela VD Marka a Topraka Razgatliogla.
Holanďan Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team) je průběžně čtvrtý a na třetí pozici ztrácí jen je 1 bod. Šance získat umístění v Top3 je pro něho hodně vysoká, takže uvidíme jak si VD Mark v Kataru povede.
Ve hře o třetí místo je rovněž Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing). Turek předvádí poslední dobou parádní výkony a je to většinou jen on, kdo dokáže Reovi pořádně zatopit. Na třetí místo chybí Turkovi 6 bodů a to je v jeho silách. Také pro něho je závod v Kataru poslední s Kawasaki, jelikož bude jezdec továrny tří ladiček a týmovým kolegou VD Marka.
Pro Leona Haslama (Kawasaki Racing Team) je závod v Kataru poslední s týmem Kawasaki Racing Team a zatím se ani neví, kde vítěz BSB z roku 2018 pojede. Průběžně je šestý a na pátého Razgatliogla ztrácí 42 bodů. Poslední závod kariéry pojede Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), který odchod ze závodění oznámil už v průběhu letošního roku.
FIM Superbike – MS po Argentině:
1. | JONATHAN | REA | KAWASAKI | 601 bodů |
2. | ALVARO | BAUTISTA | DUCATI | 460 |
3. | ALEX | LOWES | YAMAHA | 305 |
4. | MICHAEL | VAN DER MARK | YAMAHA | 304 |
5. | TOPRAK | RAZGATLIOGLU | KAWASAKI | 299 |
6. | LEON | HASLAM | KAWASAKI | 257 |
7. | CHAZ | DAVIES | DUCATI | 249 |
8. | TOM | SYKES | BMW | 219 |
9. | MARCO | MELANDRI | YAMAHA | 173 |
10. | JORDI | TORRES | KAWASAKI | 132 |
11. | SANDRO | CORTESE | YAMAHA | 126 |
12. | LORIS | BAZ | YAMAHA | 118 |
13. | MICHAEL | RUBEN RINALDI | DUCATI | 118 |
14. | LEANDRO | MERCADO | KAWASAKI | 75 |
15. | MARKUS | REITERBERGER | BMW | 73 |
16. | EUGENE | LAVERTY | DUCATI | 63 |
17. | LEON | CAMIER | HONDA | 45 |
18. | ALESSANDRO | DELBIANCO | HONDA | 28 |
19. | RYUICHI | KIYONARI | HONDA | 22 |
20. | LORENZO | ZANETTI | DUCATI | 21 |
21. | PETER | HICKMAN | BMW | 14 |
22. | THOMAS | BRIDEWELL | DUCATI | 12 |
23. | YUKI | TAKAHASHI | HONDA | 11 |
24. | MICHELE | PIRRO | DUCATI | 10 |
25. | SAMUELE | CAVALIERI | DUCATI | 6 |
26. | SYLVAIN | BARRIER | DUCATI | 3 |
27. | HECTOR | BARBERA | KAWASAKI | 3 |
28. | TAKUMI | TAKAHASHI | HONDA | 1 |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.