Třetí podnik MS Superbiků – Assen

Třetí kolo seriálu mistrovství světa produkčních motocyklů WSBK nás zavede do katedrály motorsportu na okruh TT Circuit Assen v Nizozemsku. O nadcházejícím víkendu budou o mistrovské body bojovat jezdci všech kategorií – Superbike, Supersport, Superstock 1000 a evropský šampionát Superstock 600.

Kapitoly článku

Závodní okruh TT Assen je v kalendáři superbikového šampionátu od roku 1992 a po Phillip Islandu je místem, kde superbikový seriál zaznamenal nejvyšší počet návštěv. Okruh, jehož historie sahá do roku 1925, patří mezi nejstarší v Evropě a je také znám pod názvem Circuit van Drenthe, podle názvu nizozemské provincie ležící v severovýchodní části Holandska a jejímž hlavním městem je právě Assen.

Od slavnostního otevření okruhu v roce 1926 došlo v průběhu let k řadě výrazných změn. Dráha se postupem času měnila a dnes je TT Assen okruhem s dráhou dlouhou 4542 metrů, nejdelší rovinkou, která měří 300 metrů a s celkem sedmnácti zatáčkami11 pravými a 6 levými.
Kvůli současné politické situaci se ruší plánovaný podnik MS Superbike v Moskvě (21.září 2014) a to na základě dohody mezi Dornou a YMS Promotion, promotérem ruského kola třídy Superbike a Supersport. Co bylo přesně důvodem takovéhoto zásahu nebylo oznámeno, ale řekněme, že jedním z důvodů byly očekávané komplikace při přepravě materiálu přes Ukrajinsko-Ruské hranice. Jak bylo v oficiálním stanovisku uvedeno, obě strany to mrzí a věří, že v roce 2015 vše proběhne bez problému.

Mezinárodní motocyklová federace (FIM) zatím neoznámila možnou náhradu za Moskvu. Na toto téma se má jednat začátkem května v Jerezu a ve hře je také okruh v Brně. Zda do toho jihomoravský okruh půjde nebo ne záleží na jeho vedení a na podmínkách, jaké promotér Dorna nastaví. Brno ale není jediné, kdo by připadal v úvahu a je také docela možné, že Moskvu prostě zruší bez náhrady. Závěrečným podnikem seriálu je nyní Katar, třebaže ještě musí být potvrzen, takže počet podniků v kalendáři WSBK 2014 by zůstal stejný jako loni.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2014 !!! - ZDE


Superbike – preview

Druhý podnik sezony byl ve španělské Aragonii partií Kawasaki, konkrétně pak tovární stáje japonského výrobce a především Toma Sykese (Kawasaki Racing Team), který oba závody vyhrál. Z Austrálie si úřadující mistr světa přivezl pětadvacet bodů, Aragonie byla stoprocentně úspěšná, protože tam získal rovných padesát bodů, tedy plný počet. Díky tomu se britský závodník posunul do vedení průběžného hodnocení, kde mu po čtyřech kláních roku patří 75 bodů. Pokud Sykes ze začátku sezony vypadal, že je letos možná o něco pomalejší, tak na okruhu, který mu nikdy zvlášť neseděl, předvedl skvělé tempo, jenž má v plánu nasadit také tento víkend v Assenu, kde například loni bodoval prvním a druhým místem. Je jasné, že Assen je jeho srdci blíž, takže co víc od Sykese očekávat než další útok na plný počet bodů.
Kawasaki může být po úvodních dvou kolech velmi spokojená, protože čtyři body za vedoucím Sykesem je druhý Loris Baz (Kawasaki Racing Team). Francouz má na kontě troje druhá místa a v Aragonii mu k vítězství chyběl jen jeden krok, porazit týmového kolegu Sykese. Je jasné, že s přibývajícími zkušenosti z Baze roste skvělý jezdec, který dokáže bojovat o nejvyšší pozice a přitom nedělá nějak zásadní chyby. Po úvodním kole v Austrálii byl druhý a průběžnou druhou příčku si udržel také po Aragonii. Nyní jen s tím rozdílem, že je čtyři body od vedoucí pozice. Techniku má francouzský závodník natolik konkurenceschopnou, že mu ani nic jiného nezbývá než bojovat o pozice na stupních vítězů a snažit se porazit Toma Sykese. Oba mají sice stejnou techniku, ale každý jiný styl jízdy a nastavení, takže to jsou přesně ty věci, které jejich vzájemné souboje můžou rozhodnout.
Francouz Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) v Aragonii nezaznamenal nejlepší víkend, protože se po dvou závodech posunul z pozice lídra průběžného hodnocení na třetí místo, kde ztrácí jedenáct bodů na vedoucího Toma Sykese a sedm bodů na druhého Lorise Baze. Loni byl v Assenu třetí a šestý, takže můžeme předpokládat, že na stejné úrovni bude pokračovat také letos, což znamená bitvu o pozice na stupních vítězů. Guintolimu nemůže stačit v závodech pravidelně bodovat, protože pokud chce získat titul, musí útočit a rvát se o vítězství. Uvidíme, co nám ukáže o víkendu v Assenu.
Patnáct bodů za týmovým kolegou je na čtvrtém místě Marco Melandri (Aprilia Racing Team). Šestadvacet bodů ztráty na vedení se může zdát moc, ale ve formátu závodního víkendu s dvěma závody, to zase tak velký rozdíl není. Každý start je nevyzpytatelný a pokud v jednom klání slavíte, to druhé může představovat zklamání. To je kouzlo superbikového šampionátu a rovněž šance Marca Melandriho, který se už v Assenu bude chtít dostat o něco výš. U Aprilie je sice nováčkem, ale už by pomalu měl dokázat těžit z potenciálu RSV4.
Na průběžné páté příčce je po čtyřech závodech a dvou úvodních kolech šampionátu Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike). Britský jezdec si v Aragonii připsal na konto své letos první umístění na stupních vítězů, když v prvním závodu obsadil třetí místo po tvrdé bitvě s Italem Giuglianim. Díky třetímu místu se Rea posunul v průběžném hodnocení ze sedmé na čtvrtou pozici, ale ve druhém závodu byl pátý a jedenáct bodů mu nestačilo, aby si čtvrtou příčku udržel. Na Melandriho teď ale ztrácí jen jeden jediný bod.

Nejlepším z jezdců kategorie EVO je po dvou úvodních kolech španělský závodník David Salom (Kawasaki Racing Team). Salom nejdřív v Aragonii nestačil na Leona Camiera (BMW Motorrad Italia SBK), který závodí za zraněného Sylvaina Barriera, ale ve druhém závodu už s přehloedem porazil nejen jezdce BMW, ale také svého největšího soupeře Niccoló Canepu (Althea Racing), který je celkově dvanáctý a mezi jezdci EVO s šestnácti body druhý.
Na divokou kartu se o víkendu v Assenu představí domácí jezdec a šampion Holandska v třídě Supersport Kervin Bos (Winteb Liquid Rubber Racing Team). Holanďan bude závodit s Hondou Ten Kate Racing ve specifikaci EVO.

Závody třídy Superbike jsou na programu v neděli 27.dubna v 10:30 (závod 1) a 13:10 (závod 2) hodin a lze je sledovat v přímém přenosu na televizní stanici Eurosport.

Průběžné hodnocení třídy SuperbikeZDE

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist