Testy WSBK ve Valencii

V pondělí a úterý proběhly poslední testy několika týmů WSBK na evropském území před zahájením sezóny, centrem těchto testů byl okruh ve Valencii.

Na španělském okruhu Valencia absolvovalo několik superbikových týmů své poslední testování před odletem do Kataru, kde šampionát World Superbike a Supersport zahájí letošní sezónu. V pondělí, ale i v úterý, ve Valencii silně pršelo a tak s testováním nebyl nikdo plně spokojený, přesto dokázali někteří piloti alespoň částečně splnit požadavky svých týmů. Na neustále mokrém okruhu se také padalo, nepříjemná havárie potkala například i jezdce továrny Ducati Régise Laconiho. Několik týmů však z důvodu neustálého deště skončilo testování předčasně, a tak se stalo, že v úterý odpoledne již testovaly pouze týmy Ducati Xerox a Yamaha France. Velkým smolařem tohoto testování byl Ital Lorenzo Lanzi, který v pondělí ráno vyjel ke svému prvnímu kolo. Po absolvování zahřívacího kola chtěl přidat a zajet své první měřené kolo, ovšem již při tomto prvním kole nezvládl nástrahy mokrého asfaltu a havaroval. Zranění, které si při pádu přivodil, bylo sice lehčího rázu, pro Lanziho to však znamenalo konec testovací práce.
Régis Laconi (Ducati Xerox)
Za těchto podmínek to bylo dnes OK. Jezdil jsem na mokrých pneumatikách, protože bylo na dráze hodně vody. Našli jsme dobré nastavení pro tyto podmínky. Dráha byla velmi kluzká a já ztratil kontrolu nad zadním kolem v nájezdu do poslední pravotočivé zatáčky. Lehce jsem havaroval, ale vše je bez problémů. S tím co jsme dnes ráno našli jsem spokojený, je krásné opět pracovat se svými techniky v týmu. Ještě je před námi několik věcí, které musíme udělat, ale nemohu se dočkat zahájení sezóny.
James Toseland (Ducati Xerox)
Je škoda, že byly takovéto povětrnostní podmínky, protože jsem zde chtěl hodně pracovat na motocyklu. Není to však problém, jedeme ke dvoudennímu testování v Kataru v dobré pozici. Obvyklé problémy s novým motocyklem jsou již za námi a stroj 999 F05 je připravený. Je na něm mnoho nových dílů a tak je chci ještě otestovat. Vypadá to dobře, jen bych chtěl být ještě více na motocyklu a najezdit ještě více kol.
Stefano Caracchi (šéf týmu NCR Ducati)
Tento dvoudenní test nebyl opravdu dobrý. Fonsi Nieto cestuje do Kataru bez většího seznámení se strojem Ducati 999RS. Včera Fonsi odvedl dobrou práci, bez větší námahy jezdil pouze o 1,5 sekundy pomaleji než nejrychlejší jezdci. Je zřejmé, že potřebuje hodně testovat, aby poznal stroj za všech podmínek. Je dobře, že první závody jsou naplánované na okruzích, které již zná. Nicméně zahájit sezónu na neznámém motocyklu, který je od stroje 250 GP velmi odlišný, nebude snadné ani pro tak zkušeného jezdce, jakým on je. Lorenzo Lanzi měl včera lehký pád. Lorenzo má enormní potenciál, musí však přinutit svou mysl ignorovat tlak, který je na něj kladen od lidí, jenž očekávají pouze dobré výsledky. Není to pouze rychlý jezdec, je to také chytrý hoch, schopný se poučit ze svých chyb. Jsem si jist, že od zahájení sezóny bude mezi nejlepšími. Nanneli se zdá být spokojený s prací, kterou odvedl. Jeho výkon jde velmi nahoru. Jsem spokojený s tím, jak postupuje vývoj jeho motocyklu. Jsem si jistý, že i ve třídě supersport budeme vidět.
Javier Fores (Alstare Suzuki Corona–Supersport)
Včera byly podmínky tvrdé, bylo velmi složité zajet dobrý čas, protože okruh byl hodně kluzký. Bylo těžké se něco naučit. Byla to však dobrá šance setkat se s lidmi z týmu a zahájit letošní práci. Nikdy jsem nejel, když byl okruh plně suchý. Věnoval jsem se proto pouze hledání vhodného nastavení a dobrého pocitu na motocyklu. Příště pojedu na tomto motocyklu až během tréninku na první závod a tak doufám, že budu konkurenceschopný.
Xavier Simeon (Alstare Suzuki Corona–Superstock 600)
Stejně jako Javier, tak i já jsem již mnohokrát jezdil ve Španělsku, Valencia je jedním z mých oblíbených okruhů, ale tyto podmínky byly velmi obtížné. Po minulém týdnu bylo na dráze mnoho gumy [minulý týden ve Valencii testovaly vozy Formule1 – poznámka autor]. Když okruh namoknul, bylo to jako na kluzišti. Teď se těším na jízdu s Alstare Suzuki v dobrých, suchých podmínkách.
Riccardo Chiarello (Alstare Suzuki Corona–Superstock 1000)
Vypadá to, že je před námi dlouhá cesta za tím, kde chceme všichni býti. Ale takto to někdy bývá. Okruh byl velmi, velmi kluzký a já nechtěl udělat nějakou hloupost. Xavier a Javier jsou tak mladí, že se najednou cítím trochu starý. Těším se na další jízdu na motocyklu, protože podmínky by měly být již mnohem lepší, ale také, protože již budu jezdit na novém motocyklu.
Ronald Ten Kate (šéf Winston Ten Kate Honda)
Nebylo to dobré, ale s počasím nemůžeme nic dělat. Nicméně máme alespoň jeden den navíc v balení materiálu do Kataru [celý tým SBK+SSP posílá do Kataru 8 tun materiálu v 15. přepravních bednách]. Byli jsme schopní udělat nějakou práci na druhých motocyklech Chrise Vermeulena a Katsuaki Fujiwary. Neměli jsme však možnost testovat nové díly. Vždy musíme zvážit výhody testování oproti případnému riziku. Po představení týmu příští úterý v Milaně již letíme přímo do Kataru, kde snad absolvujeme testy na suchu.
Norick Abe (Yamaha Motor France)
Dnes to bylo stejné jako včera. Po oba dny to nebyl skutečný test, protože jsem nemohl zlepšit výkon stroje kvůli počasí. Možná v Kataru při dvoudenním testování budeme moci vyzkoušet různé nastavení motocyklu, který však i v tomto špatném počasí vypadá dobře. Nevěděl jsem jaká bude R1 závodní motorka. Myslel jsem, že bude mít zřejmě měkčí podvozek než mi vyhovuje a také, že to bude méně výkonný stroj. Jsem však překvapený. Přestože jsem jezdil na mokru, byla z motocyklu cítit ta síla. Je sice menší než u motocyklu MotoGP, ale ne o tolik, o kolik jsem očekával. Celý motocykl vypadá dobře, je to skutečně závodní stroj. Myslím, že pro většinu jezdců bude Katar poprvé, pro mne to však bude poprvé na tomto motocyklu. Takže to bude trochu vyrovnání možností.
Martial Garcia (koordinátor týmu Yamaha Motor France)
Kvůli počasí jsme nemohli vše otestovat, ale Norick byl alespoň schopný absolvovat několik kilometrů na motocyklu. To byla nejdůležitější věc. Druhý den jsme jezdili pouze na mokrých pneumatikách, protože zkoušet něco jiného nemělo cenu. Dáváme přednost testování pouze mokrých nebo naopak suchých pneumatik. Samozřejmě je mezi Japonci a Evropany různá komunikace, ale Norick je profesionál, se kterým jsme měli dobrý první kontakt. Sebastien Gimbert nepřijel testovat, protože on testoval již v listopadu, prosinci a lednu. Všechen náš materiál musí být nyní do dvou dnů v přepravních bednách a cestovat do Kataru. Před prvním závodem jsme již téměř spokojení. Doufám, že budeme mít malou výhodu nad ostatními kvůli Norickově znalosti okruhu. Protože v této třídě začíná, musí přijímat každou výhodu, kterou může mít.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist