Testy WSBK - Phillip Island, 2. den

Druhým dnem pokračovaly testy superbiků na australském okruhu Phillip Island. Nejrychlejším jezdcem druhého dne testování v Down Under byl mistr světa Carlos Checa časem 1.32.1 o 0,1 sekundy před Tomem Sykesem a o 0.2 sekundy před Maxem Biaggim.

John "Hopper" Hopkins odletěl hned ráno - místo druhého dne testování - do USA, aby se zde u svého "dvorního" chirurga doktora Chaa podrobil lékařskému vyšetření, neboť úplně přesná diagnóza jeho zranění nebyla v Melbourne známa. Teprve po důkladné prohlídce v USA bude stanovena diagnóza a způsob léčení. Jisté ale je, že Hopper pojede až druhý závod v Imole, tedy 1. dubna.

Tým Crescent Fixi se už totiž rozhodl, kdo bude Hopkinsovým náhradníkem nejen na těchto testech, nýbrž i v úvodním závodě. Poprvé ve své kariéře tak bude mít ve světovém superbikovém seriálu konkurenceschopný motocykl Australan Joshua Brookes, který se už dnes na Phillip Islandu objevil. Tento Australan tedy nahradí Američana nejen ve všech zbývajících testech, ale i v prvních dvou závodních jízdách 26. února. Brookes jezdil WSBK v létech 2006-2007 za tým Kawasaki Bertocchi a Honda Alto Evolution. 28-letý Josh je pilotem Suzuki v seriálu BSB (dříve se tento tým jmenoval TAS Racing, nyní “Tyco Suzuki”).

Minimálně dnešní den testování musí vynechat i jezdec týmu Effenbert Liberty Francouz Sylvain Guintoli, který onemocněl: "Během noci jsem onemocněl nějakým virem, nemohu se vůbec koncentrovat a připadám si jako opilý. Doufám, že mně bude ve středu lépe", řekl zklamaný Sylvain Guintoli, kterému na Phillip Islandu štěstí vůbec nepřeje.

Odpoledned na testech chyběl španělský jezdec satelitního týmu Kawasaki Pedercini David Salom, který ráno havaroval a poranil si pravou ruku: "Už několik hodin si chladím ruku ledem, aby příliš neotekla. Snad budu moci ve středu opět testovat", řekl ke své nedobrovolné pauze Španěl.



Sportovní ředitel BMW-Italia Serafino Foti vysvětluje, proč jeho jezdci zatím v testech zaostávají více než o sekundu za absolutní špičkou. "Společně s Fabriziem a Badovinim hledáme optimální nastavení pro závod. Rozhodující totiž je, aby pneumatiky vydržely celý závod a vůbec nic nepřinese, snažit se nyní dosáhnout nějakého dobrého času. Závod se totiž jede až příští neděli".


Tovární jezdec Kawasaki Tom Sykes po nejlepším času v pondělí vedl časovou tabulku i v úterý ráno, když časem 1:32,6 minuty byl ještě o 0,4 sekundy rychlejší než první den testování. Se ztrátou pouhých 0,2 sekundy byl jako druhý Marco Melandri s BMW, který zajel čas 1:32,8 min.


Španělský mistr světa Carlos Checa zajel nejen nejrychlejší čas druhého dne, ale nadchl především tím, že byl schopen zajet 6 kol po sobě v rozmezí 1.32,1 až 1.32,3 minuty. Přitom v noci skoro vůbec nespal, neboť i on chytil nějaký vir a zvracel. "Dopoledne jsem kvůli tomu nemohl ani testovat. Našli jsme ale skvělé nastavení pro přední vidlici, rozhodně lepší jak to doposavadní".
To, že Checa časem 1:32,1 je ještě stále o 1,6 sekundy za svým rekordním kolem, mají vliv především používané pneumatiky a také malá přilnavost povrchu tratě.

Na stejné úrovni jako Checa jezdili ale dnes i oba tovární jezdci Kawasaki Tom Sykes a Joan Lascorz, tovární duo Aprilie Max Biaggi a Eugene Laverty, stejně jako Leon Haslam (BMW Motorrad), kteří všichni ztrácejí pouhých 0,5 sekundy.

Se ztrátou necelé sekundy na Checu skončil dnes jako sedmý vicemistr světa Marco Melandri s BMW, za kterým následovala dvojice našeho týmu Effenbert Liberty Jakub Smrž a Maxime Berger s motocykly Ducati a Top-10 pak kompletoval Ayrton Badovini se satelitním motocyklem BMW.

Proti prvnímu dni si velmi polepšil nováček této kubatury Davide Giugliano, za kterým následoval zkušený Michel Fabrizio. Jelikož John Hopkins bohužel neobjel před svým odletem do USA ani jedno testovací kolo, tak veškerá testovací práce týmu Crescent Fixi leží na bedrech Leona  Camiera, který byl dnes 13., sledován domácím jezdcem s wild card Davidem Johnsonem s motocyklem Rossair AEP BMW.

Při teplotě 27 stupňů ve stínu byly nejlepší časy zajety buď hned ráno, nebo potom těsně před koncem testování, když v poledne měl asfalt teplotu přes 40 stupňů.

Test WSBK Phillip Island - 2. den

01- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – 1’32.1
02- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’32.2
03- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’32.3
04- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 1’32.5
05- Joan Lascorz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’32.5
06- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 1’32.6
07- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – 1’33.0
08- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 1’33.2
09- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – 1’33.3

10- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 1’33.6
11- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – 1’33.7
12- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – 1’33.9
13- Leon Camier – Crescent Fixi Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – 1’33.9
14- David Johnson – Rossair AEP Racing – BMW S1000RR – 1’34.7
15- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – 1’34.9
16- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – 1’35.2

Jen pro zajímavost:
Nejrychlejší kolo: 2011 - Checa Carlos (Ducati) 1'30.882
Rekord Superpole: 2011 - Checa Carlos (Ducati) 1'30.882
Rekordní kolo v závodě: 2007 - Corser Troy (Yamaha) 1'31.826

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist