Suzuki Alstare: Přijde obrat k lepšímu?

Brit Leon Haslam chce belgickou stáj Alstare Suzuki dostat opět na vítěznou notu.

Rok 2010 bude pro belgický tým Alstare Suzuki rozhodující sezónou. Neboť jeho koncem končí i smlouva s japonskou továrnou Suzuki. A není žádným tajemstvím, že s japonským týmem Yoshimura stojí připraven horký uchazeč o účast v mistrovství světa superbiků 2011, který má pochopitelně eminentní zájem o tovární podporu. 

Po katastrofální sezóně 2009, kdy byl velmi špatný Yukio Kagayama (skončil celkově až 12. v tabulce MS a zajel jen jedno podiové umístění za celou dlouhou sezónu) a kdyby byl dlouhodobě zraněný Max Neukirchner, tak už to prostě v roce 2010 ani horší být nemůže. Nově příchozí Leon Haslam byl zatím na všech testech hodně vpředu a všechny tak přesvědčil, že bude velkou posilou.


 Celkem 7 testovacích dnů má za sebou dvojice Haslam - Guintoli, tedy nejvíc ze všech týmů seriálu WSBK. Nejdříve v říjnu dva dny v Portimao, potom tři na Phillip Islandu a nakonec dva ve Valencii. "Již před testem ve Valencii jsem byl mile překvapen, jak všechno funguje. A když jsem jel poprvé na Suzuki, tak jsem byl o 1,8 sekundy rychlejší než na Stiggy Hondě. V Austrálii jsme naopak vyzkoušeli různé nové komponenty a časy na kolo byly opravdu skvělé. A ve Valencii šlo o to, poměřit se přímo s konkurencí. A k tomu můžu říci, že si stojíme velmi dobře", říká britský jezdec Leon Haslam.


Leon Haslam dále říká, že na rozdíl od Biaggiho, byl schopen zajet rychle nejen jedno rychlé kolo, nýbrž i stabilně jezdit rychlá kola jako při závodě: "Skoro pořád jsem jezdil s plnou nádrží". A co 26-ti letého Brita nejvíce těší, že od té doby, co je u Suzuki, dostává stále nové a nové díly k vyzkoušení. To je velmi zajímavé, neboť dřívější piloti této belgické stáje právě na toto téma dost žehrali a stěžovali si. 

"Je to poprvé, co jsem továrním jezdcem a je to obrovský rozdíl. U týmu Stiggy Honda byl kvůli peněžnímu nedostatku vývoj motocyklu během sezóny úplně zastaven. Týdně  dostáváme z Japonska pořád nové a nové díly. Já jsem jel s Hondou v roce 2009 hodně tvrdě, nyní to budu dělat i se Suzuki. A je to skvělé, že mám už před začátkem sezóny takový skvělý pocit v žaludku. V dalších testech se pokusíme udělat další kroky směrem dopředu a potom na Phillip Islandu být při testech úplně vpředu v časové tabulce", vysvětluje strategii dalšího testování tovární jezdec Suzuki. 


Před startem sezóny 2010 absolvuje Leon Haslam ještě minimálně čtyři dny testování. Dva koncem ledna v Portimao a potom dva dny testů necelý týden před závodní premiérou na Phillip Islandu. "Testovali jsme na třech různých okruzích za úplně rozdílných podmínek a všude jsme byli hodně rychlí. S mým šéfmechanikem Giacomem Guidottim si skvěle rozumím. Má hodně zkušeností a to, co se domluví, tak prostě dodrží. Navíc v týmu každý uznává toho druhého a také mu naslouchá. Je zde velmi podobné klima, jako vloni u Stiigyho. A tam jsme viděli, jak i s malými finančními možnostmi je možno zajíždět skvělé výsledky", je velmi optimistický britský pilot belgické stáje Alstare.

Velkým plusem Leona Haslama je neustálá účast jeho otce Rona v paddocku týmu Alstare, který je synovi neustále po ruce s radami. Ovšem tato výhoda může být i nevýhodou: "Je to pouze otázka času, kdy si Ron a Giacomo (Guidotti - šéf mechanik) vjedou pořádně do vlasů!", říká jeden z členů týmu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist