Superpole se stalo kořístí Carlose Checy
Text: Jiří Mikšík | Foto: Vladimír Rejda | Zveřejněno: 23.2.2013 | Zobrazeno: 3 283x
Prvním polemanem letošní superbikové sezony je Carlos Checa a při prvním startu nového motocyklu Ducati 1199 Panigale to tedy znamená hned Pole position.
Vítězem prvního letošního Superpole na Phillip Islandu se stal mistr světa 2011 Carlos Checa s úplně novým motocyklem Ducati 1199 Panigale. Ostatně nesmíme zapomenout, že tato trať patří mezi jeho oblíbené a on sám zde z posledních pěti závodů celkem čtyři dokázal vyhrát. Eugene Laverty a Michel Fabrizio si potom zajistili zbývající startovní místa v první řadě.
V letošní sezoně se bude startovat po třech pilotech na startovním roštu a proto se v dnešním Superpoli objevilo místo původních 16, od letošního roku 15 jezdců. A byl upraven i nový reglement Superpole, ta první část trvá 14 minut a tři nejhorší (dříve čtyři) piloti jsou pak vyřazeni. Dále se jede 12 minut a opět tři nejpomalejší vypadají. Ve třetí části pak Top-9 pilotů jede o místa v prvních třech řadách na roštu a toto finále trvá 10 minut.
Po prvních ostrých kolech se jezdci vrátili nazpět do svých boxů, udělali menší změny na svých motocyklech, eventuálně přezuli na kvalifikační gumy a někteří se znovu vrátili na trať, aby vylepšili své pozice. Tak se v úplném závěru snažili o lepší čas Leon Camier, Chaz Davies, Max Neukirchner, Loris Baz u Ivan Clementi. Zatímco pořadí na špici se ustálilo: vedl Sykes před Melandrim, Eugene Lavertym a Carlosem Checou, tak se Leon Camier posunul na místo páté.
Za pilotem Suzuki následovali Sylvain Guintoli, Haslam, Davide Giugliano. Chaz Davies, Michel Fabrizio, Jonathan Rea a Baz - což byla sestava pro druhé Superpole.
Vypadli 13. Max Neukirchner, 14. Jamie Stauffer a 15. Ivan Clementi.
Guintoli, Rea a Camier potom následovali za Checou. Haslam si až v úplném závěru zajistil postup do třetího kola, když zajel 8. čas. Jako poslední se dál dostal rovněž vítěz kvalifikace Fabrizio.
Vypadli 10. Davide Giugliano, 11. Loris Baz a 12. Chaz Davies.
Laverty a Fabrizio rovněž zrychlili a s minimální ztrátou následovali mistra světa 2011 na pozicích dvě a tři a doplnili tak první řadu. Sykes a Melandri se postaví do řady druhé a s nimi také Guintoli. Třetí pak vytvoří Camier, Haslam a Rea.
02- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.195
03- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 0.347
04- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 0.381
05- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR HP4 – + 0.381
06- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.449
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 0.757
08- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 0.764
09- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 1.508
02- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
03- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory
04- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
05- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR HP4
06- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
08- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
09- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
10- Davide Giugliano – Althea Racing – Aprilia RSV4 Factory
11- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
12- Chaz Davies – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR HP4
13- Max Neukirchner – MR Racing – Ducati 1199 Panigale R
14- Jamie Stauffer – Team Honda Racing – Honda CBR 1000RR
15- Ivan Clementi – HTM Racing – BMW S1000RR
16- Glenn Allerton – Next Gen Motorsports – BMW S1000RR
17- Jules Cluzel – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
18- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
19- Federico Sandi – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
20- Vittorio Iannuzzo – Grillini Dentalmatic SBK – BMW S1000RR
V letošní sezoně se bude startovat po třech pilotech na startovním roštu a proto se v dnešním Superpoli objevilo místo původních 16, od letošního roku 15 jezdců. A byl upraven i nový reglement Superpole, ta první část trvá 14 minut a tři nejhorší (dříve čtyři) piloti jsou pak vyřazeni. Dále se jede 12 minut a opět tři nejpomalejší vypadají. Ve třetí části pak Top-9 pilotů jede o místa v prvních třech řadách na roštu a toto finále trvá 10 minut.
Superpole 1
Leon Haslam vedl ze začátku časem 1:31.388 min., ačkoliv v předcházejícím volném tréninku spadl. Ostatně v něm spadl i Marco Melandri, ačkoliv pak byl nejrychlejším pilotem druhého volného tréninku, který předcházel Superpoli. V něm naopak havaroval domácí Jamie Stauffer ve druhé zatáčce a tím se pro něho premiérová kvalifikace skončila. Na čele byl loňský Mr. Superpole Tom Sykes časem 1:30.841 min.Po prvních ostrých kolech se jezdci vrátili nazpět do svých boxů, udělali menší změny na svých motocyklech, eventuálně přezuli na kvalifikační gumy a někteří se znovu vrátili na trať, aby vylepšili své pozice. Tak se v úplném závěru snažili o lepší čas Leon Camier, Chaz Davies, Max Neukirchner, Loris Baz u Ivan Clementi. Zatímco pořadí na špici se ustálilo: vedl Sykes před Melandrim, Eugene Lavertym a Carlosem Checou, tak se Leon Camier posunul na místo páté.
Za pilotem Suzuki následovali Sylvain Guintoli, Haslam, Davide Giugliano. Chaz Davies, Michel Fabrizio, Jonathan Rea a Baz - což byla sestava pro druhé Superpole.
Vypadli 13. Max Neukirchner, 14. Jamie Stauffer a 15. Ivan Clementi.
Superpole 2
Ve druhém Superpoli už šlo do tuhého a většina pilotů už také použila kvalifikační pneumatiky hned na jeho začátku. Zatímco Davies dlouho zůstával v boxu BMW a na trať vyjel až v posledních miniuách, tak na čele bylo pořadí: Laverty, Sykes, Melandri a Checa a Top-4 tak garantovalo postup do finále.Guintoli, Rea a Camier potom následovali za Checou. Haslam si až v úplném závěru zajistil postup do třetího kola, když zajel 8. čas. Jako poslední se dál dostal rovněž vítěz kvalifikace Fabrizio.
Vypadli 10. Davide Giugliano, 11. Loris Baz a 12. Chaz Davies.
Superpole 3
Třetí Superpole začalo tím, že Sykes na Kawasaki a Melandri s BMW zajeli úplně stejné, ovšem velmi rychlé časy 1:30.615. Po krátké návštěvě v boxech se znovu vydali na trať. A když se dva perou, směje se ten třetí, v tomto případě vlastně čtvrtý. Checa totiž zajel v poslední minutě absolutně nejrychleji a vyjel si tak časem 1:30.234 min. Pole position na první závodní víkend této sezóny.Laverty a Fabrizio rovněž zrychlili a s minimální ztrátou následovali mistra světa 2011 na pozicích dvě a tři a doplnili tak první řadu. Sykes a Melandri se postaví do řady druhé a s nimi také Guintoli. Třetí pak vytvoří Camier, Haslam a Rea.
eni FIM Superbike World Championship 2013 - Superpole 3
01- Carlos Checa – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – 1’30.23402- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.195
03- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 0.347
04- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 0.381
05- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR HP4 – + 0.381
06- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.449
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 0.757
08- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 0.764
09- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 1.508
Pořadí na startovním roštu
01- Carlos Checa – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R02- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
03- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory
04- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
05- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR HP4
06- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
07- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
08- Leon Haslam – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
09- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
10- Davide Giugliano – Althea Racing – Aprilia RSV4 Factory
11- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
12- Chaz Davies – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR HP4
13- Max Neukirchner – MR Racing – Ducati 1199 Panigale R
14- Jamie Stauffer – Team Honda Racing – Honda CBR 1000RR
15- Ivan Clementi – HTM Racing – BMW S1000RR
16- Glenn Allerton – Next Gen Motorsports – BMW S1000RR
17- Jules Cluzel – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
18- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
19- Federico Sandi – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
20- Vittorio Iannuzzo – Grillini Dentalmatic SBK – BMW S1000RR
Informace o redaktorovi
Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?