Superpole na Masecu

Vítězem Superpole na Masarykově okruhu se stal jeho letošní král Tom Sykes. Náš Jakub Smrž skončil desátý, což znamená třetí řadu startovního roštu. Vůbec se nedařilo lídrovi šampionátu Maxi Biaggimu, neboť 14. pozice znamená až čtvrtou řadu na roštu.

Superpole 1

Už v první části Superpole se konalo obrovské překvapení, když vypadl lídr šampionátu Max Biaggi.

Nejlépe si v něm vedl Marco Melandri časem 1.58.837 před Eugenem Lavertym (1.58.922) a Carlosem Checou (1.58.983). Do Superpole 2 postoupil bezpečně i náš Kuba Smrž, který zajel čas 1.59.259, což znamenalo 9. místo
Vyřazeni byli: 13. Camier (1.59.439), 14. Biaggi (1.59.453), 15. Baz (1.59.627) a 16. Hopkins (1.59.973).

Superpole 2

Hned po prvním letmém kole - když vedl Laverty časem 1.59.324 před Reou (1.59.359), Haslamem (1.59.522) a Fabriziem (2.00.201), měl na "C" poruchu své motorky Ducati Ital Davide Giugliano - mimochodem v tomto okamžiku s nejlepším mezičasem (-0.095), z které začala unikat brzdová kapalina (prasklá hadička?). Díky tomu havarovali jak náš Kuba Smrž, tak Španěl David Salom, a především hodně tvrdě Ital Ayrton Badovini. Samotný "viník" Giugliano pak spadl o zatáčku dál, ale jen lehce.

Samozřejmě, že byla vyvěšena červená vlajka. A zatímco v boxech měli mechanici hodně práce, především v týmu Liberty (Kuba Smrž) a Althea (Davide Giugliano), traťoví komisaři museli začít čistit trať. Nově měl být Pit Lane otevřen v 16.00 hod., tedy přibližně se zpožděním přes 30 minut, a do konce Superpole 2 tak zbývalo pouhých 8 minut. Později byl start opět odložen.

Nový program Superpole byl následující: 5 min. Warm-up, 5 min. Stop v Pit Lane, 8 min. , což znamenalo hodinový časový posun.

Když už se chystali účastníci vyrazit na Superpole 2, tak začalo lehce poprchávat a muselo být vyhlášeno Wet - Superpole, tedy jedna jízda na 20 minut, což se ještě nikdy v historii nestalo, aby se jedna část Superpole jela suchým a ta druhá mokrým způsobem.

Do něho ale vůbec nevyrazili David Salom a Ayrton Badovini, jejichž motorky se nepodařilo mechanikům opravit. Opět tím vyvstala otázka, zda je pravidlo o použití pouze jednoho motocyklu vůbec smysluplné.
Letošní "Mr. Superpole" Tom Sykes šel hned do čela dvacetimutovky, když zajel čas 1.58.630. Pod hranici 1.59 se ale okamžitě dostali i Laverty (1.58.741) a Checa (1.58.787). Takové bylo pořadí po 10 odjetých minutách, tedy v polovině "Wet Superpole".

6 minut před koncem šel do čela mistr světa Carlos Checa, který zajel skvělý čas 1.58.470. Vzápětí ale kontroval Sykes a absolutně nejlepším časem vůbec 1.58.010 získal Pole position opět nazpět. Překonal tím rekord Cala Crutchlowa z roku 2010, který měl hodnotu 1.58.018.

Jelikož do konce se už nic nezměnilo, tak letošní sedmé! Pole position - z devíti možností - získal Brit Tom Sykes časem .58.010. Spolu s ním budou v první řadě stát mistr světa Španěl Carlos Checa (1.58.470), Ir Eugene Laverty (1.58.741) a Ital Davide Giugliano (1.58.789).

Ve druhé pak uvidíme Itala Marca Melandriho (1.58.885), Brita Jonathana Reu (1.59.560), jeho krajana Leona Haslama (1.59.583) a Itala Michela Fabrizia (1.59.621).
Devátý skončil Chaz Davies (1.59.748) - s pádem a Top-10 dokompletoval náš Kuba Smrž (1.59.871). Tuto třetí řadu startovního roštu pak doplní Španěl David Salom a Ital Ayrton Badovini, kteří do Superpole kvůli zničeným motorkám nemohli vůbec nastoupit.

eni FIM Superbike World Championship 2012 - Brno, SP2

01- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – 1’58.010
02- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – + 0.460
03- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.731
04- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – + 0.779
05- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 0.875
06- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 1.550
07- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 1.573
08- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – + 1.611
09- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 1.738
10- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 1.861
11- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – bez času
12- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – bez času

Grid

01- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
02- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198
03- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
04- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198
05- Marco Melandri – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR
06- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
07- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR
08- Michel Fabrizio – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR
09- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory
10- Jakub Smrž – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198
11- David Salom – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
12- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR
13- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
14- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory
15- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R
16- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000
17- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198
18- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR
19- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198
20- Alex Polita – Red Devils Roma – Ducati 1198
21- Leandro Mercado – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R
22- Norino Brignola – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000RR
23- Viktor Kispataki – Prop-tech Ltd – Honda CBR 1000RR

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist