Superbiky v roce 2012

Naše Brno bylo i důležitým místem kvůli jednání o budoucnosti superbikového šampionátu, stejně jako i o tom, jak by měl vypadal úsporný balíček této kubatury na rok 2012.

Superbiky v roce 2012
Nový reglement WSBK na rok 2012 je na obzoru, stejně jako některá úsporná opatření, ostatně právě o tom bylo v sobotním večeru jednání předních týmů superbiků s představiteli Infrontu. A zdá se, že se našlo několik řešení. 

Je jasné, že se dá těžko kontrolovat počet testovacích dnů, ale je to snad možné omezit počtem zaplombovaných motorů pro jednoho jezdce, i když plombovat motory u superbiků není zas tak jednoduché, neboť ne u všech značek je to možné, protože při změně převodu se musí motor vyndat. 

Některé návrhy přiblížit současné superbikové motocykly stockovým se ukázaly jako neproveditelné, neboť Superbike musí zůstat Superbikem a pokud by se ještě více podobaly sériovým motocyklům, tak by se těžko do této série natáhly hvězdy z MotoGP jako Melandri, Checa či Biaggi, to velmi dobře ví většina zainteresovaných šéfů týmů.    
"Motocykly musí i nadále vypadat jako závodní motocykly, neboť fanoušci musí hned zvolat "Wow", když je na poprvé uvidí.  Máme skvělé závody a rychlé a hodně dobře vypadající motocykly a k tomu skvělé jezdecké obsazení. To nemůžeme přece zahodit přes palubu", říká týmový manažér Kawasaki Paul Risbridger. 

Dle názoru superbikových šéfů týmů mají šanci na úsporná opatření jen dvě zásadní omezení: "Jen jeden motocykl pro jezdce a k tomu jeden náhradní motor. V supersportech a v Moto2 toto pravidlo platí a je zde plné startovní pole", říká jeden ze šéfů týmu z WSBK.

Jedno je jasné, momentálně má každý jezdec nejen dva motocykly, ale také pro dva motocykly náhradní díly. Díky zavedení nového reglementu by se ušetřilo minimálně 200-300 tisíc Euro, to je odhad z této schůzky. Méně motocyklů a méně náhradních dílů by umožnilo mít pro tým o dvou jezdcích jen jeden týmový truck. Už na tom by se ušetřilo, nepočítaje výdaje na naftu, dálniční poplatky, gáži pro jednoho řidiče, pojistění a provozní náklady. A při zámořských závodech by se ušetřilo na kontejnerech. Co se všeobecně neví, že za logistiku vydají týmy skoro stejnou sumu, jako za biky. 
Pozitivní by byl i vedlejší efekt, kterého si jsou všichni vědomi. Přebývalo by tak hodně volných motocyklů a snížili by se tak dosavadní astronomické náklady jednotlivých týmů. "V každém mistrovství světa musí někdo skončit jako poslední, a my potřebujeme jen někoho, abychom doplnili startovní rošt na 30 jezdců a tím by se zvýšila celé atrakce zvaná superbikový šampionát a nevypadalo to tak tristně, jako při MotoGP", řekl v Brně jeden ze šéfů týmů WSBK a dodal: "To se nám může podařit jen tehdy, když bude celé závodění lacinější".




Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist