Superbiky v Monze: Melandri nazpět ve hře o titul

Marco Melandri, Tom Sykes, Eugene Laverty a Sylvain Guintoli se postarali o skvělou podívanou v prvním závodě na italském okruhu Monza.

Hodně zredukované startovní pole odstartovalo do 7. závodu letošního šampionátu MS-Superbike. Po 18 kolech skvělého závodu plného dramatických momentů vyhrál nakonec hodně těsně Marco Melandri a zaznamenal tak své první letošní vítězství a vrátil se do hry o titul mistra světa. Skoro v současném čase projeli cílovou páskou také jako druhý Tom Sykes a třetí  Eugene Laverty. S menší ztrátou je potom následoval lídr šampionátu Sylvain Guintoli, který v úplném závěru už tempo vedoucí skupiny nedokázal udržet.

Do závodu nejlépe odstartoval Eugene Laverty těsně sledován Jonathanem Reou a Tomem Sykesem, a dále jeli Marco Melandri a Sylvain Guintoli. Za chvílie se propadl Rea, naopak Melandri předjel Sykese. 

Laverty, Melandri, Sykes a Guintoli si na špici závodu nedarovali ani metr, Davide Giugliano tvrdě bojoval s Reou o místo páté. A dopředu se propracovával i Chaz Davies.

Sykes byl dlouhý na brzdy při souboji s Guintolim a zařadil se až na místo čtvrté. Jules Cluzel se dostal mimo dráhu, zkrátil si trať a dostal pro Monzu typický trest (průjezd boxovou uličkou), což znamenalo propadnutí se až na 11. místo.

Mezitím se na špici tvrdě bojovalo a střídali se na čele závodu všichni z vedoucího kvarteta, tedy Guintoli, Laverty, Sykes i Melandri. Zatímco Davies ve druhé skupině získával stále více metrů pro sebe, tak Rea vyjel mimo trať, zkrátil si cesti a stejně jako Cluzel byl ředitelstvím závodu potrestán.

Nakonec tedy vyhrál Melandri těsně před Sykesem a Lavertym, což bylo obsazení podiových stupňů. Čtvrtý dojel Guintoli, jenž v samém závěru už tempu absolutní špičky nestačil. Davies byl odmávnut šachovnicovým praporkem jako pátý, Michel Fabrizio si zajistil místo šesté a za ním dojeli Loris Baz a Rea. Camier a Giugliano dokompletovali Top-10. Ayrton Badovini dojel 11., Max Neukirchner 12. Za nimi byli klasifikováni Fabrizio Lai, Kosuke Akiyoshi a Federico Sandi, zatímco Vittoriano Iannuzzo první dnešní závod nedokončil.
eni FIM Superbike World Championship 2013 - Autodromo Nazionale Monza, závod 1

01- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK  – BMW S1000RR – 18 kol za 30’54.925
02- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 0.085
03- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 0.107
04- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 1.844
05- Chaz Davies – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR – + 7.629
06- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 8.407
07- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 15.555
08- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Hona CBR 1000RR – + 16.465
09- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 16.668
10- Davide Giugliano – Althea Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 26.820
11- Ayrton Badovini – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – + 38.908
12- Max Neukirchner – MR Racing – Ducati 1199 Panigale R – + 38.951
13- Fabrizio Lai – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 52.788
14- Kousuke Akiyoshi – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 55.889
15- Federico Sandi – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 56.006
16- Mark Aitchison – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1098R – + 56.827
17- Jules Cluzel – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 59.545
2013 - FIM Superbike World Championship - pořadí po 7 jízdách

1. Sylvain Guintoli (Aprilia) 124 bodů
2. Tom Sykes (Kawasaki) 103
3. Eugene Laverty (Aprilia) 99
4. Chaz Davies (BMW) 94
5. Marco Melandri (BMW) 76
6. Jonathan Rea (Honda) 71
7. Loris Baz (Kawasaki) 67
8. Michel Fabrizio (Aprilia) 63
9. Jules Cluzel (Suzuki) 41
10. Davide Giugliano (Aprilia) 39
11. Leon Camier (Suzuki) 37
12. Max Neukirchner (Ducati) 33
13. Carlos Checa (Ducati) 29
14. Leon Haslam (Honda) 29
15. Ayrton Badovini (Ducati) 25
16. Ivan Clementi (BMW) 14
17. Federico Sandi (Kawasaki) 9
18. Alexander Lundh (Kawasaki) 7
19. Glen Allerton (BMW) 6
20. Jamie Stauffer (Honda) 4
21. Fabrizio Lai (Kawasaki) 3
22. Kosuke Akiyoshi (Honda) 2
23. Vittorio Iannuzzo (BMW) 2
24. Mark Aitchison (Ducati) 2

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist