Superbikový trh se otevřel

Aprilia a BMW i nadále zůstávají jako tovární týmy v superbikovém šampionátu 2013. Ducati to už časově asi nestihne. Honda hledá druhého Toppilota.

Superbikový trh se otevřel
Minulý víkend se skončil termín, kdy měla továrna BMW potvrdit svou další spolupráci se svým partnerem alpha Racing, který provozuje závodění této motocyklové továrny v superbikovém šampionátu. Ačkoliv se to nestalo, tak se zas tak nic převratného neděje, neboť nový šéf BMW Motorrad Stephan Schaller je ve své funkci teprve od 1. června a tak se nejdříve seznamuje s celkovým stavem v motocyklovém oddělení vůbec. V zásadě se jedná o dvě základní věci: o prodloužení dosavadního továrního závodění v superbikovém šampionátu a o eventuálním vstupu této továrny do seriálu MotoGP.

U BMW bude pravděpodobný scénář asi následovný: Poběží to jako doposud, jen s omezenými finančními prostředky: "Vypracoval jsem projekt, jak vše může fungovat i nadále, kde se dají ušetřit peníze s tím, aby se zachovaly současné závodní výsledky", říká ředitel motocyklového oddělení Bernhard Gobmeier.
Letošní trojnásobný vítěz Marco Melandri (29) má smlouvu i na rok 2013, BMW by chtěla udržet i Leona Haslama a proto mu nabídne prodloužení smlouvy. Ovšem britský vicemistr světa z roku 2010 má i jiné nabídky...

Pokud by se zmenšily u této továrny výdaje na závodění ve WSBK, tak se dá uvažovat o prvních startech na divokou kartu v MotoGP v roce 2013: "Zatím zkoumáme, jak bude vypadat reglement na rok 2014.", říká dále Gobmeier.

Závodní ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna potvrdil, že Aprilia pojede i v příštím roce šampionát superbiků, ačkoliv prodej superbikových motocyklů RSV4 se skončil totálním propadákem. Muž s "kozí bradkou" ovšem říká, že by rád viděl ve startovním poli WSBK i třetí a nejraději také čtvrtý motocykl této značky: "Nepotřebujeme deset jezdců, ale více jak dva, by bylo velmi dobré. Potřebujeme prostě přesvědčit týmy o tom, že Aprilia je výborný motocykl. V Silverstone začneme jednat s některými týmy, možná že do WSBK přejde někdo z britského nebo z italského šampionátu. Problém u těchto týmů jsou ale chybějící peníze".
Biaggiho dvouletá smlouva sice končí, ale bude prodloužena v okamžiku, jakmile se Říman rozhodne podepsat tu novou: "Max je pro nás klíčovou postavou. Je jedním z nejdůležitějších jezdců na světě. Jen on nás totiž dostane do médií. Smlouva s Eugenem Lavertym by mohla být rovněž prodloužena".
Honda hledá náhradníka za velké dosavadní zklamání této sezóny, tedy za Japonce Hira Aoyamu (30), jako týmového spolujezdce skvělého Jonathana Rey. Chtěla by jednoho ze tří následujích pilotů: Toma Sykese, Leona Haslama či Colina Edwardse. Získat Sykese se ale nedá moc předpokládat, továrna Kawasaki dobře ví o potencionálu nového "Mr. Superpole" a chce tomuto Britovi nabídnout oficiální tovární smlouvu! Haslam jen těžko opustí BMW a Edwards? Ten se stal s Hondou mistrem světa 2000 a 2002 a případným návratem by si jen pohoršil, neboť zisk dalšího titulu se u něho dá v 38 rocích těžko předpokládat a všech ostatní by bylo u Američana krokem vzad. To už je lepší bojovat o nejlepšího pilota CRT v závodech MotoGP, tam je neporovnatelně vyšší mediální zájem!

O Ducati se sice hodně hovoří v souvislosti s rokem 2013 o továrním týmu, aby se mohl nový motocykl Panigale nadále vyvíjet (nejlepší soukromé týmy Althea a Liberty nemají totiž o vývoj nejen zájem, ale hlavně finanční možnosti suplovat továrnu!), ale vše se zdá být pouze fámou.
Projektový ředitel superbiků u Ducati Ernesto Marinelli je názoru, že už je příliš pozdě na to, aby se podařilo sestavit kvalitní tým Ducati na rok 2013 (třeba s Nicky Haydenem, jehož smlouva v MotoGP v případě angažování dvojice Rossi-Crutchlow, určitě nebude prodloužena). Ale jednak bude muset Althea hodně bojovat o udržení Carlose Checy (dostal opět hodně finančně zajímavou nabídku od BMW Italia, stejně jako Rea) a český tým Liberty směřuje své aktivity na příští rok více japonským směrem (Kawasaki a pérování Showa), takže jak říkal právě jmenovaný Marinelli: "Mým hlavním úkolem je udržet současné týmy Ducati, aby i příští rok jezdily nové motocykly Ducati, tedy typ Panigale (jedna nová Ducati bude včetně motorů na celou sezónu, ale bez náhradních dílů, stát okolo 300 000 Euro - pozn. Bosso).

Co se týká kalendáře WSBK na příští rok, tak se pomalu rýsuje jeho scénář: Dle vyjádření promotéra šampionátu Infront se i příští rok pojede na Nürburgringu. Velký problém mají oba dva italské závody Monza a Misano, neboť Monza se bude muset u finančního úřadu zodpovídat z daňových úniků a Misanu chybějí peníze, když "Republika San Marino" už dále nechce dotovat tento závod.

Nově v kalendáři je naopak Indie, v USA se pojede na jedné ze čtyř tratí: Austin, Indianapolis, Miller a Laguna Seca - přičemž nejvíce pravděpodobný je návrat do Laguna Secy.

Stejně jako celé Portugalsko, má velké finanční problémy i okruh v Portimau, takže osud tohoto závodu je hodně nejistý.

A španělský Aragon - vzhledem k minimálnímu počtu diváků za 3 dny -  pouhých 7 239! - už nemá zájem o další diváckou blamáž...

         

Závěrem zpráva Radia Paddock: "
Velké finanční problémy týmu FIXI Crescent Suzuki" - toto téma si ponecháme na zvláštní článek: Faktem ale je, že tým už neměl svou Hospitality v Aragónu a nechystá se ani do Moskvy...!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist