Superbikoví piloti před Aragónem

Kromě paddocku MotoGP, který má tento víkend své přechodné bydliště v nizozemském Assenu, se ke slovu přihlásili i jezdci se "sériovými" motocykly, tedy piloti superbikového šampionátu WSBK, které čeká už 8. kolo na španělském okruhu Motorland Aragón.

Superbikoví piloti před Aragónem
Dnes začíná nedaleko města Alcaniz na okruhu Motorland Aragon volnými tréninky a prvními kvalifikacemi další závod mistrovství světa superbiků. O novinkách a aktuálním průběžném stavu jsme vás už informovali v našem preview, nyní tedy dejme slovo hlavním protagonistům superbikového šampionátu.
Šampionát vede Max Biaggi (1. místo - 210,5 bodů) a do Aragonu cestuje těsně po svých 41. narozeninách: "Závody v Misanu ve mně zanechaly pochopitelně hodně pěkné vzpomínky. Tým pracuje velmi dobře a já jsem plně koncentrovaný, ačkoliv testy v posledním týdnu neproběhly úplně podle mých představ. Takže musíme z toho, co máme k dispozici, využít vše nejlepší. Očekávám hodně těsnou kvalifikaci a také závody budou hodně vyrovnané, a každá maličkost či menší ztráta motivace může hrát hodně důležitou roli".

Týmový kolega Eugene Laverty (8. místo - 95 bodů) příjíždí do Aragonu nalaďěn hodně pozitivně, neboť nedávné testy na stejné trati proběhly pro něho velmi dobře: "Podařilo se nám odstranit problémy s elektronikou, které nás pronásledovaly v posledních třech závodech, a tak doufám, že budeme opět na podiu, jako už v Assenu či v Monze. Jsme sice teprve v polovině šampionátu, a zbývá ještě hodně závodů. Ovšem ty problémy s elektronikou nás stály hodně bodů a nyní se musím dostat nazpět do Top-5".
Jonathan Rea (2. místo - 172 bodů) je aktuálně druhý v mistrovství světa, ale na trati Motorland Aragon ještě nikdy nejezdil, neboť vloni byl zraněný: "Vloni jsem zde objel pouze před sezónou několik okruhů, ale počasí nebylo vůbec dobré a tak jsme nejezdili ani půl testovacího dne. Mám sice hodně vysokou motivaci, ale musíme zůstat realisty. Trať vypadá, že přinese hodně jezdecké radosti a že má velmi dobrý layout. Těším se na novou výzvu".

Pro jeho týmového kolegu Hiroshiho Aoyamu (16. místo - 34,5 bodů) není naopak Aragon žádnou novinkou, neboť  Japonec zná okruh ze závodů MotoGP: "Okruh je nedaleko mého domu v Barceloně, takže je to můj domácí závod. Ovšem se superbikovým šampionátem se pojede trochu jiný layout, i když tu podstatnou část tratě znám". Stejně jako týmový kolega Rea absolvoval Aoyama úspěšný test v Assenu, i když s lehkým pádem, naštěstí bez následků.
Na okruh Motorland Aragon se těší i třetí jezdec šampionátu Tom Sykes (3. místo - 164,5 bodů): "Minulý týden jsme zde testovali a dle neoficiálních časů jsem byl nejrychlejším právě já. Pokud se nám to podaří i tento závodní víkend, tak budu hodně šťastný. Odtestovali jsme zde hodně okruhů a ztrátu na špici už jsme dokázali zmenšit. Musíme se všemi myšlenkami soustředit na práci a udělat podstatné kroky směrem dopředu."

Jeho nový týmový kolega Loris Baz (19. místo - 19. místo) nahrazuje až do konce sezóny zraněného Joana Lascorze a testu využil především k dalšímu seznámení s motocyklem ZX-10R a jako jediný zde jezdil i během prvního deštivého dne: "Pokud se mně podaří dostat do Superpole a zajet dva výsledky Top-12 či Top-13, tak budu spokojený."
Tovární jezdec BMW a vicemistr světa Marco Melandri (4. místo - 155,5 bodů) říká před Aragónem následující slova: "Pro mě je Aragón jeden z nejlepších okruhů v kalendáři šampionátu. Je hodně rychlý a plynulý, přičemž na dlouhé rovince můžeme dokonale využít výkonu našeho motocyklu BMW. Jinak je okruh hodně technicky náročný, neboť nabízí kombinace všech možností. Jsou zde pomalé rohy, poloviční zatáčky, dlouhé zatáčky, změny směru a dlouhé rovinky - tedy úplně všechno. A navíc je to okruh, kde se dobře předjíždí. Takže je tu vše, co potřebuješ pro dokonalý racing. Minulý víkend jsme zde testovali a vše proběhlo úplně bez problémů. Nyní se těším na to, až zde budu závodit. Jistě, pro jezdce a pneumatiky to nebude vůbec jednoduché, neboť bude hodně horko. Náš cíl je jasný, znovu dojet na podiová umístění. Ve druhé polovině sezóny musíme myslet závod od závodu. Tedy získat umístění co nejblíže podiovým stupňům a zkusit vybojovat další vítězství".

Jeho týmový kolega Leon Haslam (6. místo - 123 bodů) si myslí: "Aragón je úplně nový okruh, kde jsme vloni závodili poprvé. Nyní všechny týmy dobře ví, co je čeká při nastavení motocyklu a jaké jsou obtížnosti této tratě. Někteří zde také testovali. To jsem dělali i my a našli jsme velmi dobré nastavení. Proto se těším na závody. Vloni jsme zde měli hodně špatný závodní víkend, neboť Troy si zlomil ruku a já jsem zajel pouze průměrné výsledky. Trať je hodně náročná, neboť má mnoho zatáček. Není to ale okruh, který vyžaduje agresivní způsob jízdy, neboť je hodně rychlý a plynulý. Proto se musí zvolit ta správná stopa a hodně precizní nastavení. Ale právě to jsou ty správné závody. V první polovině sezóny jsme zažili úspěchy i neúspěchy. Dojel jsem několikrát na stupně vítězů, ale mohl jsem také dvakrát či třikrát vyhrát. Bylo to hodně tvrdé, zlomil jsem si třeba nohu. Také jsem spadl z prvního místa a měli jsme i jiné problémy. Ztratili jsme několik bodů úplně zbytečně, ale pořád jsme byli těsně za absolutní špičkou. Proto jsme pro druhou část sezóny hodně optimističtí. Víme, že můžeme vyhrát a každý závodní víkend bojovat o podium. Prostě se musíme jen koncentrovat na tyto cíle".
Mistr světa Carlos Checa (5. místo - 150,5 bodů) měl možnost během "World Ducati Week" aspoň trochu testovat svůj motocykl a tak se částečně připravit na domácí závod: "Závodit doma je vždycky něco velmi příjemného a doufám že podpora mých fanoušků mně pomůže zajet dva vynikající výsledky. Vloni se mně zde moc nedařilo, a tak vím, že ani letos to nebude jednoduché. Přesto doufám, že zde získám tolik důležité body do šampionátu".

Týmový kolega Davide Giugliano (9. místo - 80 bodů) si zde vloni vybojoval na stockovém motocyklu vítězství: "Mám rád tento okruh, i když je zde dlouhá rovinka, která nás bude trochu trestat. Během WDW jsme také měli hodně velké horko, a to nás zřejmě čeká i zde, takže jsme pro závod dobře připraveni".
V doposavadním průběhu sezóny měl Sylvain Guintoli (7. místo - 103 bodů) hodně smůly a nyní doufá, že svůj nesporný jezdecký potenciál bude moci kromě Superpole dokázat i v obou jízdách. Je jasně druhým nejlepším pilotem s motocyklem Ducati, což ostatně dokázal nejen svým vítězstvím v Assenu: "Motocykl je trochu těžší, ale to je tak jediná změna. Od začátku sezóny jsme několikrát dokázali, že jsme hodně rychlí, tedy hlavně v Superpole. Je pro mě hodně obtížné bojovat s konkurenty během závodu a předjízdět. Pokud jedu sám, tak se cítím na motocyklu jistěji a vím, co je s motocyklem všechno možné, ale v soubojích nemohu pořádně využít svých předností. Nedělám si ale žádné starosti, myslm si, že je lepší zajíždět výsledky a mít správné tempo i s méně štěstím, než mít na svém kontě dobré výsledky jen právě díky štěstí."
V Aragónu testovali i oba piloti Crescent Suzuki: "Během testu jsme nashromáždili řadu podstatných dat a informací a s těmi začneme i tento závodní víkend. Myslím si, že nejsme už příliš daleko od bodu, kde bychom chtěli být, ale současné závody jsou hodně tvrdé a malinké rozdíly mohou být hodně rozhodující", říká Leon Camier (13. místo - 49,5 bodu), který doufá v dobrou kvalifikaci a ve dva kvalitní výsledky v závodech.

Týmový kolega John Hopkins (21. místo - 10 bodů) zůstal po testech ve Španělsku, kde na slunci trochu odpočíval: "Každý den jsem plaval a byl to pro mě ten nejlepší trénink. Jízdu na okruhu Aragon jsem si užíval a těším se, až zde opět pojedu."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist