Superbikové týmy nedostanou od Dorny žádné peníze

V MS-MotoGP dostávají týmy už řadu let peníze od promotéra Dorny. V MS-Superbike to ale není možné.

Co se týká peněžní podpory ze strany dřívějšího promotéra MS-Superbike Flamminiho zúčastněným týmům v tomto šampionátu, tak se to občas konalo. Například příchod Maxe Biaggiho k Suzuki Alstare v roce 2007 by se nikdy nepodařil, protože tento tým by nikdy peníze na tehdejší požadavky hvězdy MotoGP samozřejmě neměl. Dřívější promotér rovněž vedl za některé týmy různá jednání se sponzory, aby jim tak zjednodušil situaci. Ovšem v nějaké velké míře, jako to dělá už řadu let Carmelo Ezpeleta v Grand Prix, to nikdy ze strany Flamminiho nebylo.

"Naším cílem musí být, vydělat pomocí MS-Superbike tolik peněz, abychom mohli zúčastněné týmy financovat", říká Javier Alonso, Executive Director MS-Superbike a dodává: "S momentálním příjmem to ale není možné".

"Finanční situace MS je bohužel taková, jakou jsme předpokládali. Víme pochopitelně, že se něco musí změnit, ale není to vůbec jednoduché. Ve všech kubaturách máme skvěle zaplněné startovní pole, s výjimkou superbiků. A to se musí změnit. Proto společně s FIM tvrdě pracujeme na tom, aby se závodění v MS-Superbike pro týmy zlevnilo. Jakmile budeme schopni týmům finančně pomoci, tak to také učiníme. Týmy jsou pro nás důležitými partnery. My týmy potřebujeme, stejně jako týmy potřebují šampionát, ve kterém mohou závodit. Častokrát ale nemůžeme dělat to, co bychom nejraději dělali. Musíme prostě vycházet z možností, které máme k dispozici a tyto co nejlépe využít", vysvětluje Gregorio Lavilla, tedy jeden z trojice mužů, kteří řídí superbikový šampionát a jenž je zodpovědný za komunikaci s týmy.

Jen pro vysvětlení: Dorna podporuje v šampionátu Grand Prix finančně všechny týmy a to ve všech kubaturách. V MotoGP jde třeba až o třetinu rozpočtu jednotlivých týmů. Navíc třeba Bridgestone dodává zadarmo pneumatiky, dle smlouvy, ve WSBK si je týmy musí od dodavatele Pirelli kupovat. Ostatně řada smluv je vytvořená ještě Flamminim a stále platí a Dorna s nimi nemůže nic dělat. A důležité jsou samozřejmě i smlouvy s jednotlivými okruhy, třeba Masarykův okruh platil za možnost uspořádat závod WSBK přibližně 1/10 toho, co za uspořádání závodu MotoGP. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist