Superbikové Radio Paddock hlásí

Necelý týden uplynul od prvního letošního superbikové závodního víkendu na australském okruhu Phillip Island a tak ho zakončeme tradičním ohlédnutím Radia Paddock.

Superbikové Radio Paddock hlásí
Historie mluví pro Biaggiho. Během 25 roků konání závodů seriálu WSBK nebyl ani jeden ročník vynechán pouze na jedné jediné trati, a to na australském okruhu Phillip Islandu. A s výjimkou čtyř ročníků se pozdějším mistrem světa 13x stal vítěz první jízdy v "Down Under" a minimálně 20x stál pozdější mistr světa na stupních vítězů právě na tomto okruhu. Takže se dá říci, že úspěch v zahajovacím závodě sezóny je vždy indikátorem k pozdějšímu úspěchu v aktuální sezóně. Podle těchto statistik by se tedy letošním šampionem měl stát Max Biaggi, nebo to bude právě ta výjimka, potvrzující pravidlo?

Vyjímkou byly doposud pouze následující roky:
1989: Fred Merkel (USA, Honda), 4. místo
2002: Colin Edwards (USA, Honda), 4. místo
2009: Ben Spies (USA, Yamaha), bez bodů, ale vítězství ve 2. jízdě
2010: Max Biaggi (I, Aprilia), 5. místo

A ještě jednou římský korzár. Vítězství Maxe Biaggiho v prvním australském závodě znamenalo přesun nejen v italských statistikách. Tovární jezdec Aprilie tím vyrovnal italskou superbikovou legendu Pierfrancesca Chiliho, tedy doposud nejúspěšnějšího italského jezdce v historii, který má na svém kontě celkem 17 vítězných závodů. Oba dva Italové se nyní dělí o deváté místo v historické tabulce vůbec. Bylo to zároveň 80. vítězství pro Itálii vůbec. A konečně svým doublem na podiu se dostal Biaggi na celkový počet 61 beden, a je tak devátým jezdcem, který překonal hranici 60 podií, když vede Troy Corser se 130 úspěchy. Biaggi má tak stejný počet podiových umístění jako Chili a James Toseland.

Eurosport i v roce 2013? Koncem letošního roku končí smlouva mezi promotérem WSBK firmou Infront a televizním sportovním kanálem Eurosport. Zda bude tato smlouva prodloužena, je hodně těžko předpovídat, v každém případě ale promotér superbikového šampionátu Infront má eminentní zájem na jejim prodloužení. "Všechny letošní závody by měly být přenášeny "live" a to buď na Eurosportu 1 nebo Eurosportu 2. Pouze v případě termínových kolizí by byl zařazován záznam", řekl zástupce tohoto sportovního televizního kanálu.

V roce 2013 bude 16 závodů? Po 15-leté pauze se vrací superbikový šampionát do Indonésie na okruh Sentul. Podepsána byla pětiletá smlouva. Tento okruh ale nutně potřebuje nový asfaltový povrch. Pokud se pojede i závod v Indii, tedy na okruhu "Buddh International Circuit", tak by se Indonésie konala týden po Austrálii, jinak až na samém konci sezóny. Končí smlouva s okruhem Nürburgring, kde stejně přijde velmi málo fanoušků, místo něho má zájem Lausitzring. Ačkoliv všichni ví, že tři italské a dva britské závody nejsou úplně nutné, tak u obou je jak skvělá divácká kulisa, tak i mediální zájem. Závody v Jižní Americe a v Africe v plánu nejsou, také nedokončený okruh Crimea na Ukrajině už není téma. A co se týká Japonska, tak japonské továrny mají větší zájem na Indonésii a Indii, domácí závod na některém okruhu v Japonsku by byl pouze otázkou prestižní, ale více motorek by se neprodalo. "Více závodů v zámoří bude od nás vyžadovat větší finanční podporu týmů", říká na téma rozšíření kalendáře ředitel superbikového šampionátu Paolo Ciabatti. 

Neúčast stála 25 000 Euro. Při prvním závodě chyběli supersportoví jezdci Thomas Berghammer (AUT), Eduard Blohkin, Oleg Pozdneev (oba RUS), Robert Muresan (RUM) a Janos Chrobak (HUN). Všichni jmenovaní se objeví až v Imole, ovšem ztratili tak nárok na příspěvěk 25 000 Euro, který vyplácí Infront všem supersportovým jezdcům, pokud se zúčastní všech závodů této kubatury.

Bez náhradních dílů. Tým Grillini s jezdcem Markem Aitchisonem nebyl akceptován Dornou jako tým CRT pro kubaturu MotoGP a musel tak vzít zavděk superbikovým šampionátem. Jako jezdec byl podepsán už jmenovaný Aitchison, který k podpisu smlouvy řekl: "Je to jediný tým, kam jsem nemusel donést peníze, naopak ještě nějakou pravidelnou měsíční gáži dostanu". Na Phillip Islandu se musel tým obejít bez náhradních dílů (s výjimkou těch, které se vešly do soukromých kufrů členů týmu), naštěstí je ale nepotřeboval. 28-letý Australan měl k dispozici loňský model BMW, v Imole by už měl jet s modelem 2012. Motory jsou stockové konfigurace od ladičské firmy Feel Racingu a Support od domovské německé továrny není vůbec v plánu.
17. místo bylo vítězstvím. 24-letý Raffaele De Rosa z Neapole si určitě svůj debut v šampionátu představoval trochu jinak. V první jízdě neujel ani jeden metr, neboť před vjezdem do warm-up-lap se zjistilo, že jedna objímka na levé straně řidítek je prasklá. Motocykl byl odtlačen do boxu, a v závodě samotném se pilot týmu Pro Ride Honda neobjevil. Ve druhé jízdě ale italský nováček startoval a jeho 17. místo v cíli, vzhledem k poslednímu místu na testech a kvalifikaci, bylo týmem oslavováno jako vítězství.

Drahá Austrálie. Díky špatnému a stále klesajícímu kursu Eura se australská anabáze hodně prodražila. Zatímco v roce 2009 stál jeden australský dolar 50 eurocentů, tak nyní musely týmy za hotely a jídlo zaplatit skoro dvojnásobek, neboť dolar nyní stál 90 euro centů.

Problémy s Moskvou. V kalendáři nově zařazený závod na ruském okruhu nedaleko Moskvy "Moscow Raceway" přináší první problémy. V okolí 70 km od okruhu není žádný hotel a tak se týmy budou muset ubytovat v ruské metropoli. A denně se přepravovat na okruh vlakem nebo "Shuttle busem", což díky hustému provozu v Moskvě nebude zas tak jednoduché. Jinak všechny týmové trucky budou naloženy v Itálii na lodní trajekt, zřejmě v estonském Tallinu - nebo v Helsinkách loď opustí a za policejní asistence pojedou v konvoji na "Moscow Raceway", což je zhruba 800-900 km. 
Canepa chce být nejlepším rookiem. Celkem 8 nováčků, tedy plná 1/3 startovního pole tvoří nováčci. Jsou to Davide Giugliano (22 let), Lorenzo Zanetti (24), Raffaele de Rosa (24) a Niccolo Canepa (23) - všichni z Itálie, Leandro Mercado z Argentiny (20), David Salom ze Španělska (27), Chaz Davies z Velké Británie (25) a Hiroshi Aoyama z Japonska (30) - na snímku. "Můj cíl je jasný, v konečném hodnocení chci skončit jako nejlepší rookie", říká ex-pilot MotoGP Niccolo Canepa.

Suma 400 000 Euro neodpovídá. Zavedením pouze jednoho motocyklu pro jednoho jezdce by měly týmy dle Infrontu ušetřit za sezónu 400 000 Euro. To ale dle Gigi Dall´Igni, technického ředitele Aprilia Racing, není vůbec reálné: "Nějakou sumu určitě ušetříme, to je jasné, ovšem přesně to můžeme říci až po skončení sezóny. Rozhodně to ale nebude 400 000 Euro, jak to propagoval při zavedení tohoto pravidla Infront. Spíše si myslím, že to bude částka okolo 100 000 Euro."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist