Superbikové ohlasy z Portugalska

Velmi zajímavé dva závody dnes jeli jezdci třídy Superbike. Ten první vyhrál v Portimau Tom Sykes, který byl nepřekonatelný na suchém povrchu. Ve druhém klání jezdci startovali na mokré dráze a závod vyhrál Jonathan Rea. Na stupních vítězů byli také poprvé od roku 2012 oba jezdci stáje Ducati. Už příští týden následuje víkend v Laguně Seca a pak letní přestávka.

Superbikové ohlasy z Portugalska

Superbike – závod (1)

1/8. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) – MS 1.místo … 284 bodů

První závod zvládl Tom Sykes za suchých podmínek velmi dobře, když byl v cíli první a na konto si připsal plný počet bodů. Ve druhém klání na vodě už britský závodník tolik neriskoval. Jednak měl obavy o ruku, kterou si zranil pádem v Malajsii a s níž pak musel po doktorech, aby dokázal vůbec pokračovat v závodění a přitom neztratit náskok, který si na vedoucí pozici vytvořil. Závod na mokré dráze Algarve dokončil osmý a v průběžném hodnocení má nyní náskok celkem 43 bodů.

„Neměl jsem nejlepší start v prvním závodu, ale je to dlouhý závod, dostatečně dlouhý na to udělat nějaké korekce. Byl jsem rád, protože jsem měl dobrý náskok, když pak ke konci začalo trošku pršet. Jakmile vedete šampionát a jedete ve vedení závodu, nechcete udělat nic hloupého a nebylo snadné odhadnout úroveň přilnavosti, protože v některý částech okruhu pršelo víc a v některých zase méně. Tým mě o situaci velmi dobře informoval, ale dešťový mrak naštěstí zmizel a já tak měl možnost si do konce závodu náskok ještě navýšit. Ve druhém závodu tam byly určité problémy, ale nemůžu být zklamaný, protože jsme předvedli skvělý potenciál. Chybovali ostatní jezdci, takže se mi podařilo navýšit náskok ve vedení šampionátu.“

2/7. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) – 2.místo … 241 bodů (-43)

V prvním klání měl francouzský závodník šanci dojet vedoucího Toma Sykese a to v okamžiku, kdy v některých částech portugalského okruhu začalo pršet. Déšť ale ustal a Sylvain Guintoli na první pozici v závodu nedosáhl. Smířil se s druhým místem a bral dvacet bodů. Druhý závod jeli jezdci superbiků na vodě a Guintoli s Melandrim přímo jak po kolejích. Už byli za vedoucím jezdcem připraveni zaútočit, když dle Guintoliho, Rea v páté zatáčce zabrzdil dřív než obvykle a proto následoval manévr, kterým Guintoli poslal k zemi kromě sebe také týmového kolegu Melandriho.

„V prvním závodu jsem se snažil využít příchodu deště. Cítil jsem se velmi dobře a měl také dobrou rychlost. Jakmile se ale podmínky vrátily do normálu, ztráta na Sykese se opět navýšila, takže mi nezbývalo nic jiného než se spokojit s druhým místem. Ve druhém závodu jsme byli s Marcem výrazně rychlejší než naši soupeři, ale bohužel v páté zatáčce Rea zabrzdil až příliš brzy a já to pustil vnitřkem. Marco byl na vnějšku, já přišel o předek na nerovnosti a oba nás poslal mimo dráhu. Omlouvám se Marcovi a celému týmu. Měli jsme na dosah velmi dobré výsledky, ale byl to závodní kontakt a bohužel za takových podmínek je snadné chybovat.“

3/6. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) – MS 3.místo … 236 bodů (-48)

Z Portugalska odjíždí spokojen francouzský závodník tovární Kawasaki Loris Baz, jenž v Portimau bodoval třetím a šestým místem, což v této chvíli znamená, že mu v průběžném hodnocení patří třetí pozice. Loris Baz ztrácí na druhého Sylvaina Guintoliho jen pět bodů a to je hozená rukavice před závodem v Laguně Seca.

„V prvním závodu začalo pršet, ale nevěděl jsem jak moc je ten déšť silný nebo v jakých místech pršelo víc nebo méně, tak jsem nechtěl nic riskovat do doby než pršet přestalo. Jsem moc spokojený, protože jsem včera skutečně hodně válčil, abych byl na závodní pneumatice mezi nejlepšími osmi, ale v ranním warm-upu se nám podařilo najít pár zajímavých věcí a ty pak fungovaly. Ve druhém závodu jsme trošku válčili se správným nastavením pro mokro, ale v této oblasti se nám nedávno podařilo pokročit. Ze začátku tam nebyl nejlepší cit s motorkou, takže jsem chvíli počkal, zatímco jsem měl nějaké problémy s viditelností. Naštěstí se mi podařilo nasadit správné tempo. V průběžném hodnocení šampionátu jsme téměř o nic nepřišli, protože jsem jen pět bodů od druhé pozice.“

Superbike – závod (2)

5/1. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike Team) – MS 4.místo … 235 bodů (-49)

Po výkonech v přípravě bylo na Reovi, aby zajel také dobrý výsledek v závodu, což se mu ale nepodařilo a byl svým výkonem v prvním klání rozladěn. Nicméně pak začalo pršet a to byla chvíle pro Jonathana Rea, který naposledy v Assenu ukázal, že na vodě umí zajet moc dobře. To potvrdil také tuto neděli, ale jakmile začala trať osychat, ztrácet a za sebou měl brzy oba jezdce Aprilie. Ti ale měli kontakt a Rea pak osamocen na první pozici si dojel pro vítězství. Podle Jonathana Rea by ale bylo lepší vítězství na suché dráze, protože to by potvrdilo pozitivní změny a progres jejich motorky.

„Po prvním závodu jsem byl zklamaný, protože jsme v ranním warm upu získali velmi dobrou rychlost a já si nebyl vůbec jistý, zda to bylo pneumatikou nebo ne, protože jsme na motorce před startem vůbec nic nezměnili. Když jsem se pak před druhým závodem koukal ve svém motorhome na Tour de France, najednou jsem uslyšel déšť bubnovat na střechu a v tu ránu jsem byl jak vyměněný. Věděl jsem, že je to moje velká šance. Chtěl jsem od startu jet svůj vlastní závod, ale na tabuli jsem viděl, že Aprilie mají velmi dobré tempo. Dráha začala pomalu osychat a já měl znovu problémy na výjezdech. Třebaže podmínky byly pro všechny stejné, bylo skvělé vyhrát. Sice bych to bral raději za suchých podmínek, protože nemůžeme být až tolik nadšeni vítězstvím na mokré dráze, ale každopádně je to pětadvacet bodů a nejen mých, ale také celého týmu, který velmi tvrdě pracuje.“

7/2. Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) – MS 7.místo … 140 bodů (-144)

Italský závodník startoval z osmé pozice a první klání spojil soubojem především s jezdci Suzuki, který pro něj nakonec dopadl tak napůl, když dojel za Lowesem a před Lavertym na sedmé pozici. Ve druhém klání jeli jezdci superbiků na vodě a to si Ital vychutnal dokonale. Podařilo se mu projet až na čtvrté místo a jakmile spadli oba jezdci Aprilie, byl rázem druhý a tuto pozici si nikým neohrožován udržel až do cíle.

„Po prvním závodu jsem si říkal, že nedokážu zajet výrazný druhý závod. Pokud by bylo sucho, tak přinejmenším do pátého místa. Pár problémů, které jsme měli v zahřívacím tréninku, jsme v prvním závodu vyřešili, takže jsme měli, co jsme potřebovali pro druhý závod a třebaže ten byl na vodě, bylo to dobré i za těchto podmínek. Na mokru musíte být samozřejmě trošku víc opatrnější, takže jsem si s tím v úvodních kolech nedělal příliš těžkou hlavu, protože to bylo hodně těžké kvůli snížené viditelnosti. Pak jsem se dostal do rytmu a předjel pár jezdců. V posledních kolech jsem se maximálně soustředil, protože jsem nechtěl udělat žádnou chybu. Za druhé místo jsem moc rád.“

18/3. Chaz Davies (Ducati Superbike Team) – MS 6.místo … 159 bodů (-125)

V prvním závodu britský jezdec bojoval o pozice na stupních vítězů, ale po kontaktu s Leonem Haslamem skončil na zemi a musel do boxů na opravu. Davies se pak vrátil zpátky do závodu, aby vyzkoušel, zda vše správně funguje, takže proto byl klasifikován jako osmnáctý. Druhý závod byl z dvaceti kol zkrácen na osmnáct a startovalo se v mokrých podmínkách. Davies znovu předvedl velmi dobrý výkon a po tvrdém souboji s Eugenem Lavertym a Leonem Haslamem, který trval až do posledního kola, bral body za třetí místo v cíli a navíc ještě stačil nastavit nejrychlejší kolo závodu.

„Hodně to pro mě znamená získat umístění na stupních vítězů v mokrém závodu, protože je to něco, co jsem ani v superbikovém a ani v supersportovém závodu nikdy předtím nedokázal. Navíc být na stupních vítězů společně s Davidem je skvělé také pro Ducati. První závod nebyl snadný, protože jsem neměl ideální cit s motorkou. Postupně se to začalo zlepšovat, ale pak došlo k incidentu s Leonem (Leon Haslam). Byl to prostě závodní incident, byl jsem o něco delší než normálně, on uviděl mezeru a šel do ní … . Měli jsme v plánu udělat nějaké změny pro druhý závod, kdyby zůstalo sucho, ale fungovalo to i na mokré dráze. Od začátku to bylo dobré, jen jsem trošku válčil než jsem získal stabilní tempo. Pak, když šly obě Aprilie k zemi, dal jsem hlavu mezi řídítka a jel si pro umístění na pódiu. Poslední kolo jsem si užil, třebaže jsem jel až na hraně, ale jak se později ukázalo, bylo to také vůbec nejrychlejší kolo závodu. Do Laguny Seca teď odjíždíme v pozitivní náladě.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist