Superbikové novinky po Silverstone

Zanechme už debat, zda byla některá rozhodnutí ředitelství závodu počasím nepříznivě pronásledovaném Silverstone správná či špatná, a raději se podívejme, co je nového v paddocku WSBK, o čem se hovoří a jaké jsou vyhlídky na sezónu příští, co se týká obsazení startovního roštu.

Superbikové novinky po Silverstone
V letošní sezóně jsme měli na startu superbikového šampionátu celkem 24 stabilních jezdců, což není vůbec špatné. Ovšem hospodářská krize se někdy projevuje i tím, že u ni dochází k časovému zpoždění a negativním důsledkům, díky dlouhodobě uzavíraným smlouvám mezi týmy, továrnami a sponzory, které se projeví teprve později. Proto také výhled na rok 2013 už není tak růžový a podívejme se na startovní rošt 2013 viděno situací po Silverstone 2012.

Tovární týmy

           

Aprilia
- Pokud by se snad Max Biaggi hodně neočekávaně nerozhodl, že ukončí kariéru, tak pojede nadále v továrním týmu z Noale a s roční smlouvou 1,2 miliony Euro zůstane tento 41-letý Ital samozřejmě pořád nejlépe placeným pilotem v tomto šampionátu. Týmový kolega Ir Eugene Laverty zůstává.

        

BMW
- Marco Melandri je u Němců, pardon nyní Italů, jasným pilotem na rok 2013, o tom není vůbec pochyb. Příchod Bena Spiese bude přestupovou senzací roku, ačkoliv doposud nejsou známé oficiální důvody jeho rozhodnutí odejít od Yamahy ze světa MotoGP. Pokud se ale dá uvěřit jedné SMS, kterou poslal tento Američan svému italskému kamarádovi: "Už mně nebaví dělat vývojáře pro Lorenza", tak by to byl hodně zajímavý důvod odchodu z MotoGP. Otázkou určitě je, zda se mistr světa z roku 2009 spokojí s rolí týmové dvojky a jak se bude k příchodu Spiese tvářit právě týmová jednička Ital Melandri.

            

Kawasaki
- Tom Sykes má podepsanou smlouvu o smlouvě, takže zřejmě zůstane. "Proč bych měl dva roky něco vyvíjet, aby pak jiní trhali ovoce?", ptá se celkem logicky britský pilot. Vítěz ze Silverstone Francouz Loris Baz má po třech podiových umístění z 12 závodů velké šance na podepsání nové smlouvy na celý rok 2013. "Má velký talent a není drahý", říká projektový ředitel Kawasaki Ichiro Yoda. Faktem ale je, že Kawasaki momentálně jedná s "polovinou" jezdeckého paddocku, třeba s vítězem ze Silverstone Sylvainem Guintolim.

            

Ducati - Carlos Checa a Davide Giugliano pojedou i v roce 2013 za tým Althea, ovšem s daleko větší tovární podporou, než byla letos.

           

Honda
- "Vycházím z toho, že Jonathan Rea v nejbližších dnech podepíše novou smlouvu", myslí si manažer Hondy Europe Carlo Fiorani. Britský jezdec má ovšem úplně jiné myšlenky a jedná usilovně s týmem Fausta Gresiniho v MotoGP.  Naopak celkem hotovou věcí je příchod Leona Haslama: "Na tomto biku budu hodně rychlý, to vím."., je hodně sebevědomý vicemistr světa z roku 2010.

Tým Ten Kate ale jedná i s Andreou Dovizisoem a Leonem Camierem. Naopak zpečetěný je osud Hiroshiho Aoyamy, ten by měl sestoupit o další stupínek dolů: "Hiro testoval supersportovou Hondu v Assenu a neměl na ní problémy a ani s pneumatikami Pirelli. Jeho problém se superbikovým motocyklem je i v tom, že je příliš lehký", říká technický koordinátor Pieter Breddels a dodává: "Šestistovka by byla pro Hira ten správný motocykl". Celkem zajímavá kombinace, faktem je, že Japonci ještě nikdy neměli v supersportech mistra světa, v doposavadní 15-leté historii skončil nejlépe Fujiwara jako druhý v sezóně 2002.

              

Suzuki - Současný tým FIXI Crescent bojuje tvrdě o přežití: "Bez podpory z Japonska to nemá smysl. Ovšem závodní oddělení Suzuki se nyní hlavně zabývá vývojem motocyklu kubatury MotoGP na rok 2014.", smutně dodává Paul Denning, týmový šéf Crescentu. Pokud by se podařilo tým zachránit, je to ale hodně nepravděpodobné, tak by zřejmě zůstal Brit Leon Camier, zatímco o další služby Johna Hopkinse zas takový zájem už není.

Privátní týmy

                                          

ParkingGO
- jezdcem zůstává Chaz Davies, otázkou je motocykl. Kromě aktuální Aprilie je možnost BMW či třeba Kawasaki.

          

Pedercini Kawasaki
- tým zůstává, jezdecká otázka je nejasná. Pojede v podstatě každý, kdo donese sponzorské peníze a zaplatí minimálně 150 000 Euro.

                                        

Pata Racing
- Ačkoliv se hned při prvním závodním víkendu podařilo Sylvainu Guintolimu vyhrát, tak se tým s největší pravděpodobností na startu 2013 neobjeví, neboť hlavní sponzor PATA chce za své peníze, které dává do závodění (ročně 600 000 Euro), raději vidět své jméno na některém z továrních týmů jako hlavní sponzor. A tato samotná suma pak nestačí na roční provoz superbikového týmu. Navíc je potřeba zakoupit nový motocykl, když současná Ducati 1098R už nebude na rok 2013 homologována. V úvahu přicházejí tovární týmy Althea, Aprilia nebo Honda.

                                          

Devils Ducati Roma
- tento tým v MS zůstane i na rok 2013, momentálně jedná s Michelem Fabriziem, který by měl vystřídat neúspěšného Niccola Canepu.

"Althea a Devils jsou jedinými týmy, které si objednaly nové Panigale", mluví srozumitelnou řečí Ernesto Marinelli, projektový ředitel superbiků u Ducati a dodává: "Nebavíme se o tom, zda chtějí týmy změnit značku motocyklu, mluvíme o tom, zda vůbec pojedou v příštím roce MS."

            

Liberty Racing
- tento český tým podle posledních zpráv už nepojede na další závod do Moskvy, oficiálním důvodem je "PŘESTAVBA" týmu, ale příští rok by se s jedním, maximálně s dvěma piloty měl v MS dle vyjádření majitele týmu Maria Bertuccia objevit. Otázkou zůstává, s jakým motocyklem...viz vyjádření Ernesta Marinelliho.

Uvažovaná Kawasaki nemá zájem a dala přednost stávajícímu satelitnímu týmu Pedercini. Už v Silverstone byla pouze polovina týmové hospitality, mnohem lidem v paddocku dluží tým peníze, takže situace je hodně nepříjemná. 

Grillini Progea BMW - opravdu těžko říci, zda se objeví i v následující sezóně. Vrátit se chce Pro Ride Honda, který ale letos objel jen 2 závodní víkendy, takže tomu nikdo moc nevěří.

Z italských týmů má zájem o MS Barni Ducati, ale chybí jim sponzor. Zájem projevil i nový tým Asia BMW, který zkoumá možnosti závodění v seriálu a zajímá se o marketing této soutěže,   především jak se současná situace změní po vstupu nového mediálního partnera Mediaset. 

Z britského šampionátu nemá zájem o MS nikdo, maximálně snad Swan Yamaha, ale to je pouze čistá teorie, opravdový zájem tento tým doposud neprojevil.


 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist