Superbiková přestávka

Téměř 50 dní dovolené mají nyní jezdci světového superbikového šampionátu, neboť poprvé je zařazena do jejich programu - od Infrontu plánovaná - testovací přestávka.

Superbiková přestávka
Třídeními testy v portugalském Portimau koncem minulého měsíce se skončil definitivně superbikový rok 2011 a jelikož se v letošním roce kvůli počasí neosvědčily testy koncem ledna nebo začátkem února ve Španělsku, resp. v Portugalsku, tak většina týmů včetně našeho Effenberty Liberty Racing, bude testovat až v Austrálii, samozřejmě ještě před oficiálními testy Infrontu, tedy od 13-15. února. Ty společné testy Infrontu jsou pak na pořadu 20-21. února. A jen připomínám, že úvodní závod sezóny 2012 se jede 26. února. Jedinou výjimkou je tak tovární tým Provec Motocard.com, který se už v lednu vydá do Almerie, což je vlastně jeho domovská trať.

Termíny of. testů
20-21. února: Phillip Island (před závodem)
2. dubna: Imola (po závodě)
2. července: Motorland Aragon (po závodě)
22. srpna: Moskva (před závodem)
Ir Eugene Laverty s motocyklem Aprilia vyslal všem svým soupeřům varovný výstřel a to už podruhé. Po nejlepším čase v polovině října 1.43.3 se nyní na stejném okruhu a se závodními pneumatikami zlepšil na 1.42.7: "Je to důkaz toho, že pracujeme opravdu dobře. S tímto motocyklem jsem byl schopen jet konstantní časy a to znamená i během celého závodu", řekl Laverty, který ale zažil s Aprilií i jeden hodně tvrdý pád, naštěstí bez následků. Nutno také zdůraznit, že první test absolvoval Laverty s týmem PATA, při tom druhém se o něho už staral tovární tým Aprilie: "Následující testy v Austrálii v polovině února budou pro nás hodně důležité. Trať je hodně hrbolatá a navíc je povrch hladký. Pokud se nám bude dařit i tam, tak jsem si jistý, že to bude dobré i jinde. Aprilia má v sobě hodně potenciálu". 
Hodně novinek je u továrního týmu BMW, a to nejen co se týká příchodu nových tváří, které jsme předtím vídávali buď u Yamahy či u Alstare Suzuki. U Leona Haslama jsou to dva specialisté na elektroniku Stefano Ferro a Bruno Baily (oba přišli od týmu Alstare). Ital Melandri si s sebou přivedl kromě týmového manažéra Andrea Dosoliho (ten ale smí pracovat u BMW oficiálně až od 1. ledna 2012) také šéfmechanika Silvana Galbusera. A hlavně přišel elektronický guru Michele Gadda. A právě to, že vlastní elektroniku má nový tým konečně "pod kontrolou" a noví mechanici jsou flexibilní (pouhý půlden během tří dnů testů totiž trvalo, než se podařilo elektroniku nastavit na stabilno - jednalo se o systém ride-by-wire), je dle Haslamova názoru důvod zlepšení o celých 0,9 sekundy proti svému kvalifikačnímu času z Superpole. 
O rekordním času Toma Sykese panují mezitím určité pochybnosti. Britský tovární jezdec Kawasaki totiž na rozdíl od Aprilie, BMW a Suzuki testoval ve Valencii. Zde zajel 26-letý Sykes čas 1.33.1 (s měkkými závodními pneumatikami) a byl tedy rychlejší než je platný traťový rekord v Superpoli Bena Spiese z roku 2009 (1'33.270), zatímco rekordní kolo v závodě má dokonce hodnotu 1'34.618 a drží ho Nori Haga.

Tak kvalitní čas se podařilo vítězi z Nürburgringu zajet jen proto, že tým konečně pochopil systém ride-by-wire, zaznělo oficiálně od týmu. Ale odborníci o tomto dosaženém čase vyjádřili určité pochybnosti.
Dle známého superbikového publicisty Gordona Ritchieho je spolupráce týmu Crescent a ladičské firmy Yoshimura ukázkou, jakým způsobem by se závodění v superbicích mělo v budoucnu pohybovat: "Tak jako punkrock v konci sedmdesátých let začaly koncem let osmdesátých závody superbiků. Tehdy si prostě koupil každý zájemce o novou kubaturu motocykl a s účastí místního prodejce, maximálně importéra té či oné země, ho připravil v nějaké ladičské firmě za pomoci nově vyvinutých dílů na závody mistrovství světa. A to je i cesta do budoucnosti závodění superbikových týmů ve světovém šampionátu. Týmy se spojí s příslušnými motocyklovými firmami, a zbytek se vyřeší automaticky. Pouze ve WSBK je totiž možné, s relativně malým rozpočtem dojít až hodně daleko. Jistě, v roce 2012 pojedeme "jen" se šesti značkami, ale pořád je zde Suzuki, která skončila v MotoGP. Tedy renomovaná firma, která si z finančních důvodů nemůže dovolit MotoGP (dle týmového manažéra Rizla Suzuki Paula Denninga se jedná o částku 20-25 milionů Euro - pozn. Bosso). Ale upřímně řečeno, prodá snad Suzuki kvůli účasti v MotoGP více motocyklů? Na rozdíl od MotoGP má seriál WSBK ještě stále hodně blízko k zákazníkům, kteří si chtějí koupit nový motocykl. A pokud se podaří i nadále snižovat náklady na závodění v této kubatuře, tak se na scéně objeví nové, ambiciozní týmy, které jsou schopny být až do určitého stupně i hodně úspěšné. Ostatně, nikdo po letošní sezóně nevěděl, zda na startovním roštu bude v příštím roce 25 nebo 15 motocyklů a ono jich bude nakonec přes 20!," říká spokojeně uznávaný superbikový novinář Gordon Ritchie.   
Jezdci s motocykly o objemu 1 200 ccm, tedy s Ducati, budou ale muset od příští sezóny přiložit 6 kilogramů navíc, konečná váha bude 171 kg. Uvidíme, jak se to odrazí na jízdních vlastnostech nejpočetněji zastoupených strojů, s kterými pojedou týmy Althea Ducati, Effenbert Liberty Racing, Barni/Roma Ducati a možná i Pata Racing, tedy 6 až 7 jezdců.
Jaké změny chystá náš tým Effenbert Liberty Racing? Kromě nové posily francouzského jezdce Maxime Bergera, tak u stávajících motocyklů Smrže, Guintoliho a Bergera dojde k jedné podstatné změně. Tým pojede pérování Öhlins FGR 200. To také dle vyjádření týmu byla jediná podstatná změna mezi letošními motocykly Ducati, které měl k dispozici Carlos Checa a třeba tím, co jezdil Kuba Smrž.

Samozřejmě, že se tým zúčastní soukromých třídenních testů na Phillip Islandu a to i s Brettem McCormickem, který bude mít k dispozici nový model Ducati Panigale 1199.
A takto by měl vypadat nový design motocyklů týmu Effenbert Liberty na příští sezónu.
Nové barvy už představil satelitní tým BMW Italia s jezdci Michelem Fabriziem a Ayrtonem Badovinim.

Aktuální rošt superbiků obsahuje 20 jezdců, je ale předpoklad, že by se mohl rozšířit na konečných 22. Jedno volné místo je totiž u satelitního týmu Pedercini Kawasaki a je velmi pravděpodobná i účast týmu Pata Racing, který v případě své účasti přejde na motocykl Ducati a kde by měl jet japonský jezdec Nori Haga.

TeamPočetJezdecMotocykl
 BMW Motorrad2 Leon Haslam (GBR)
 Marco Melandri (ITA)
 BMW S1000RR
 BMW Italia2 Ayrton Badovini (ITA)
 Michel Fabrizio (ITA)
 BMW S1000RR
 Aprilia Factory2 Max Biaggi (ITA)
 Eugene Laverty (IRL)
 Aprilia RSV4 Factory
 ParkinGO Aprilia1 Chaz Davies (GBR) Aprilia RSV4 Factory
 Kawasaki Racing2 Joan Lascorz (ESP)
 Tom Sykes (GBR)
 Kawasaki ZX-10R
 Pedercini Kawasaki2? Leandro Mercado (ARG)
 ???
 Kawasaki ZX-10R
 Ten Kate Honda2 Jonathan Rea (GBR)
 Hiroshi Aoyama (JPN)
 Honda CBR 1000RR
 Effenbert Liberty Racing2 Jakub Smrž (CZE)
 Sylvain Guintoli (FRA)
 Ducati 1198
 Liberty Effenbert Racing1 Maxime Berger (FRA) Ducati 1198
 Althea Ducati2 Carlos Checa (ESP)
 Davide Giugliano (ITA)
 Ducati 1198
 Barni/Roma Ducati1 Niccoló Canepa (ITA) Ducati 1198
 Pata Ducati?1? Nori Haga (JPN)? Ducati 1198
 Crescent Suzuki2 Leon Camier (GBR)
 John Hopkins (USA)
 Suzuki GSX-R 1000

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist