Superbiková neděle v Portimãu

Kapitoly článku

Superbike – závod (2)

Pěknou smůlu měl v nájezdu do zaváděcího kola Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), protože spadl a jeho Kawasaki museli opravovat. Opravu nestihli do zahřívacího kola těsně před startem druhého závodu a britský jezdec musel startovat z boxové uličky. Po prvním kole ale zamířil zpátky do boxů, kde došlo k další rychlé opravě a výjezdu na trať. Vše skončilo, když v dalším kole do boxů zamířil potřetí. To ale pro Brita ještě nebyla konečná.

Do vedení se po startu závodu vypsaného na dvaadvacet kol dostal Eugene Laverty (Aprilia Racing Team), jemuž v prvním klání vypověděl službu motor jeho Aprilie. Za Irem jel Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike), třetí Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) ztrácel něco přes sekundu. Sekundu ztráty na Melandriho měl překvapivě druhý muž prvního závodu Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team), první pětku uzavíral Loris Baz (Kawasaki Racing Team).

V polovině závodu měl vedoucí jezdec Eugene Laverty náskok necelé jedné sekundy před druhým v pořadí, kterým byl jezdec Hondy Jonathan Rea. Třetí Sylvain Guintoli už ztrácel čtyři sekundy. Na čtvrté místo se posunul Loris Baz, pátý jel Carlos Checa (Team Ducati Alstare) a Marco Melandri byl pátý. Vítěz úvodního klání měl pravděpodobně problémy s pneumatikou, které ho neustále zpomalovaly. Kvůli technice musel z osmého místa odstoupit Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki). Na dráze se znovu objevil Tom Sykes, jenž měl určitou šanci, že dosáhne na body (v případě, že bude klasifikován), protože na dráze v tu chvíli závodilo jen šestnáct jezdců.

V době, kdy do cíle zbývalo pět kol, předjel Francouz Sylvain Guintoli druhého jezdce Jonathana Rea, jenž od poloviny závodu viditelně ztrácel. V čele závodu tak jely obě Aprilie tovární stáje italského výrobce, které dělily čtyři sekundy. Propastný rozdíl byl už v případě pátého Lorise Baze, jehož ztráta na Lavertyho představoval patnáct sekund, v případě desátého Marca Melandriho dokonce čtyřicet.

Druhý závod Superbiků vyhrál Eugene Laverty, druhé místo dnes podruhé obsadil Sylvain Guintoli, což znamená double pro Aprilii, a body za třetí místo si z Portugalska odveze Jonathan Rea. Tom Sykes sice jezdil na plný plyn, dokonce překonal rekord okruhu, ale z pochopitelných důvodů nebyl klasifikován. Do závodu nenastoupil Leon Haslam (Pata Honda World Superbike), protože po zranění z Assenu ještě není stoprocentně fit.

Superbike World Championship – Závod (2)
Portimão, Portugalsko – polojasno, 20°C, dráha suchá

01- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 22kol za 38’02.051
02- Sylvain Guintoli – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 4.107
03- Jonathan Rea – Pata Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 5.853
04- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 15.306
05- Chaz Davies – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR – + 17.552
06- Carlos Checa – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – + 18.366
07- Jules Cluzel – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 29.392
08- Ayrton Badovini – Team Ducati Alstare – Ducati 1199 Panigale R – + 38.359
09- Davide Giugliano – Althea Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 39.321
10- Michel Fabrizio – Red Devils Roma – Aprilia RSV4 Factory – + 44.603
11- Max Neukirchner – MR Racing – Ducati 1199 Panigale R – + 45.339
12- Marco Melandri – BMW Motorrad GoldBet SBK Team – BMW S1000RR – + 45.429
13- Federico Sandi – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 1’16.310
14- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 1’16.375
15- Vittorio Iannuzzo – Grillini Dentalmatic SBK – BMW S1000RR – + 1’18.303
16- Ivan Clementi – HTM Racing – BMW S1000RR – + 1’24.259

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist