Střípky ze superbiků

Superbiky nejsou jen závody WSBK, ale třeba i IDM. A zde jsou zajímavosti z obou dvou šampionátů.

Střípky ze superbiků

Novinky z WSBK


Týmovým kolegou Leona Haslama bude v týmu Alstare Suzuki s největší pravděpodobností Francouz Sylvain Guintoli, v minulosti jezdec MotoGP a letos závodník britského seriálu BSB v týmu Crescent Suzuki.


Ve včerejším rozhovoru na britském Eurosportu v rámci závodu BSB v Oultonu řekl týmový šéf Kawasaki Paul Bird, že týmovým kolegou Chrise Vermeulena bude britský jezdec Tom Sykes, v současnosti 8. jezdec šampionátu WSBK.


Smlouva japonského jezdce Shinya Nakana nebude prodloužena. To je jisté. "Potřebujeme mladé jezdce do týmu, proto nyní dostal ve dvou závodech šanci Leon Camier", říká technický ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna. A tak jediná šance uvidět v poli superbiků 2010 ještě třetí Aprilii je,  že by dosavdní superstockový tým JIR sehnal sponzora: "To ale v současné hospodářské situaci není vůbec nic lehkého. Pokud se to týmu JIR nepodaří, pojedeme zase se dvěma motocykly v kubatuře superstocků", dodává dále Dall´Igna. 

Nakano nebude u Aprilie ani testovacím jezdcem, takže zřejmě je závodní kariéra 6-ti násobného vítěze Grand Prix u konce.


Nás samozřejmě nejvíce zajímá další pokračování Jakuba Smrže. Současný desátý muž tabulky WSBK sice nemá ještě podepsanou žádnou smlouvu na rok 2010, je ale spojován s týmem Althea Ducati - nový tým Ducati a s tovární podporou, ale vůči SpeedWeeku K.S. doslova řekl: "Změna týmu je vždy spojená s rizikem. Ale u Guandaliniho si dělám starosti kvůli financování". Naproti tomu boss továrního týmu Ducati Davide Tardozzi si dovede dle vlastních slov představit v týmu Althea Ducati dvojici Smrž - Canepa. 


Američan Ben Spies ztratí odchodem z WSBK své dosavadní číslo "19" a pojede tak MotoGP s numerem "11". Tu devatenáctku si totiž ponechá na své kapotáži Alvaro Bautista (Rizla Suzuki). Mimochodem start Bena Spiese na divokou kartu ve Valencii nebude financovat továrna Yamaha, nýbrž basketbalová legenda Michael Jordan!

Finanční situace totiž není opravdu dobrá a tak je docela pravděpodobné, že příští rok zmizí ze superbikové scény tyto týmy: Stiggy, Celani, Borciani (Sterilgarda Ducati), TKR, Squadra Corse Italia a Yamaha France. Naproti tomu zůstává tradiční tým Pedercini s motocykly Kawasaki. 


Matěj Smrž a IDM



Team Inghart odstartoval do sezony 2009 nejen s novým motocyklem - místo italské MV Agusty to byla japonská Honda. A jako jezdec byl angažován Kai Borre Andersen. Ovšem brzy bylo vše jinak. Ke slovu přišla umělá pauza, dva mechanici byli propuštěni a ...

Počínaje Assenem a s angažováním českého jezdce Matěje Smrže ale začala dokonce fáze oslav, "Mates" vyhrál !

Team Inghart chce i v roce 2010 startovat v IDM ve třídě superbiků a pokud to bude možné, tak s Matějem Smržem: "Matěj nás všechny nadchnul. Velmi rádi bychom s ním spolupracovali i v roce 2010", říká týmový šéf Ingo Härtel. 

A co na to samotný Matěj Smrž na stránkách SpeedWeeku: "Musím říci, že mým jediným cílem je mistrovství světa superbiků!."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist