Stiggy Honda v závěru sezóny jen se 2 jezdci

Ekonomická krize dolehla na motocyklový svět a počet motorek na startovním roštu se v závěru sezóny 2009 snižuje. Nejinak tomu je iv seriálu WSBK a SSP.

Ekonomicko-hospodářská krize ukazuje svou pravou tvář. A i tak silný tým, jako je jistě Stiggy-Honda Team, sáhl k hodně úsporným opatřením a počínaje nadcházející Imolou pojede v každé kubatuře pouze jeden jezdec. 


V praxi to znamená, že za zraněného Johna Hopkinse nebude v superbicích až do konce této sezóny žádný náhradník a ve třídě supersportů se z domácího jezdce Gianluca Vizziella stane rovněž divák. Za tým Stiigy Honda tak pojedou tři závěrečné závody jen Leon Haslam (superbike) a Anthony West (supersport).
 

"Doba je nyní hodně zlá a my jako tým potřebujeme finanční injekci. Výsledkem toho je, že v posledních třech závodech pojedou za nás jen ti lépe umístění jezdci v tabulce MS a to jsou Leon (Haslam) a Anthony (West), ", vysvětluje týmový šéf Johan Stigefelt. 

Přitom na příští rok to nevypadá vůbec špatně, ale: "Momentálně je hodně věcí pouze ve vzduchu a my se musíme pokusit dojet tuto sezónu až do konce. Letošní rok byl hodně těžký, stál nás moc peněz a neměli jsme žádného velkého sponzora. Frustrující je, že sice máme v hledáčku sponzory na příští rok a vypadá to přímo fantasticky, ale nejdříve musíme vůbec dojet letošníI sezónu, abychom mohli pak startovat v té příští!", říká dále bývalý jezdec závodů Grand Prix Johan Stigefelt.

Také Itálie, která je co do počtu, zemí s největším počtem superbikových týmů má už hodně problémů a některé týmy zřejmě budou jen těžko přežívat. 

Napjatá finanční situace totiž naznačuje, že některé italské týmy superbiků jen horko těžko sezónu dokončí a když už ano, tak je rozhodně neuvidíme na startu sezóny příští. 


Jako první příklad je zde Sterilgarda Ducati týmového šéfa Marca Borcianiho: Tým má po sportovní stránce jistě velmi úspěšnou sezónu a výsledky britského jezdce Shane Byrneho jsou, počínaje Misanem, velmi dobré. Dle posledních zpráv je Imola ještě finančně zajištěna, dál už ale je týmová pokladna prázdná a vše naznačuje tomu, že tým sezónu vůbec nedokončí. 


Důvodem je jistě skutečnost, že hlavní sponzor Sterilgarda odešel k továrnímu týmu Yamaha. 


Stáj DFX-Ducati dále závodí jen proto, že španělský jezdec Fonsi Nieto - náhradník za zraněného Regise Laconiho - donesl do týmu peníze. Pokud se situace nezlepší, tak by tento tradiční tým superbikového mistrovství světa jel dle vyjádření vedení stáje pouze italský šampionát CIV.  

Keramický průmysl také nezažívá zrovna nejlepší doby a tak se plány do budoucna týmu Althea-Honda mění den ode dne a jsou hodně neprůhledné. Ovšem letošní sezona je ještě zajištěna, což je pozitivní. 


Tým Guandalini Ducati se během sezóny vykrystalizoval pouze na jednoho jezdce, našeho Jakuba Smrže. "Na jednoho jezdce máme peníze i pro příští rok a to i s tovární podporou. Eventuální druhý jezdec si však musí své závodění zaplatit", říká sportovní ředitel tohoto týmu Frankie Chili a dodává: "Pojedeme ale dvě motorky v kubatuře Superstock-1000". 

Z Itálie jsou ovšem i zprávy pozitivní: Squadra Corse Italia Honda vyjednává se dvěma velkými sponzory na příští rok a tradiční tým Pedercini-Kawasaki plánuje i rok 2010 se dvěma jezdci.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist